اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14011118715268004
در دسترس نیست

میز بیلیارد و جزییات آن

کد: 14011118715268004

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای هر ورزش یا بازی به محیط مناسب نیاز است و این فضاها بسته به نوع رشته ای که می توانیم آن را زمین بازی بنامیم متفاوت است. میز بیلیارد اما سطحی بسیار صاف است که در ارتفاع 85 سانتی متری از سطح زمین قرار دارد و به آن نوعی زمین بازی برای این زمین می گویند.

قیمت میز بیلیارد
میز بیلیارد و جزییات آن

به طور کلی میز از پایه، سنگ رویه آن، پارچه و ماهوت، نوار و شش پاکت مخصوص و ... تشکیل شده است. نکته: میز استاندارد نیاز به شاسی، سنگ و تجهیزات مرغوب دارد. هر کدام از این عناصر دارای جزئیات هستند و تاثیر زیادی بر کیفیت کلی میز دارند.

در خرید میز بیلیارد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

افراد کمی هستند که وسوسه خرید این میزهای شیک برای انجام این ورزش در خانه یا حتی استخر بازی برای تفریح ​​را ندارند.

با تشکیل فدراسیون بولینگ و بیلیارد، این رشته مجدداً فعال شد و باشگاه های متعددی در سراسر کشور تأسیس شد. با توجه به جذابیت این بازی خیلی سریع وارد منازل و اماکن خصوصی شد، امروزه شاهد نصب یک میز بازی لوکس در اکثر ویلاها و خانه های شخصی هستیم.

در اینجا نکات مهمی در مورد انتخاب  و قیمت میز بیلیارد مناسب ارائه می دهیم تا کسانی که می خواهند این میز جذاب را در اتاق خود داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشند و با مطالعه این مقاله بهترین انتخاب را داشته باشند.
همانطور که می دانید ورزش های بیلیارد تنوع زیادی دارند و هر رشته ای میز تخصصی خود را دارد. در کشور ما اما دو رشته اصلی این ورزش وجود دارد که دو میز متفاوت دارند.

دو ورزش پرطرفدار در ایران اسنوکر و بیلیارد است.

ابتدا به سراغ میز بیلیارد می رویم و ابعاد استاندارد و فضای مورد نیاز برای میز آن را بررسی می کنیم:

خود میزهای بیلیارد دارای اندازه های مختلفی هستند، بنابراین کسانی که فضای زیادی ندارند می توانند آماده شوند و روی یکی از آنها بازی کنند.

اندازه های میز بیلیارد به 3 اندازه تقسیم می شوند: 7-8-9 فوت.

9 فوت اندازه استاندارد میز بیلیارد است که در ابعاد (2.90*163) تولید می شود، باشگاه های مسابقات و بازیکنان حرفه ای همیشه از میز 9 فوت استفاده می کنند.

8 فوت در ابعاد (2530*1410) سانتی متر و 7 فوت در ابعاد (1280*2280) سانتی متر که بیشتر در منازل شخصی، ویلاها، کلوپ ها و ... استفاده می شود.

البته در نظر داشته باشید که اندازه های ذکر شده در بالا فقط ابعاد میز هستند و قطعا باید محیط بسیار بزرگتری برای بازی داشته باشید. زیرا بازیکنان برای ایستادن و ضربه زدن در حین بازی به فضایی در اطراف میز نیاز دارند. پس یادتان باشد که باید از هر طرف ۱۵۰ سانتی متر به این ابعاد اضافه کنید.

بد نیست با یک میز 10 فوتی 1720 در 3140 که به آن میز اسنوکر هشت فوتی یا میز هشت توپی چینی نیز می گویند آشنا باشید. توپ ها به شکل توپ بیلیارد هستند، اما پاکت ها به اندازه پاکت میز بیلیارد هستند.

مکانی برای میز بیلیارد باید چه شرایطی را داشته باشد؟
فضای مناسب برای بازی بیلیارد باید سرپوشیده و نه زیاد بلند باشد، شایان ذکر است که این زمین با نور خورشید غیر دوستانه است و بهتر است اگر در محل مورد نظر پنجره های بزرگی وجود نداشته باشد یا در صورت وجود با پرده پوشانده شود. .

میزهای بیلیارد با لوسترهای استاندارد روشن می شوند که نور را به تمام قسمت های میز پخش می کند.توجه داشته باشید که در صورت وجود نور طبیعی در حین بازی باعث اختلال بینایی و تمرکز می شود. بازیکن می شود

برای محله بهتر است یک فرش یک دست در نظر بگیرید تا در حین بازی دچار مشکل نشوید. اما این همه چیز نیست، در این دوره فرش یک الزام است زیرا صدا را جذب می کند و اگر توپ ها از روی میز کوبیده شوند آسیب کمتری می بینند.

توجه داشته باشید که نکات ذکر شده در متن بالا برای این دوره ها استاندارد در نظر گرفته می شود، اگر فرش را پهن نکنید یا موارد دیگر را به سلیقه یا محدودیت خود تغییر ندهید، همچنان می توانید یک میز بیلیارد بسازید. تا زمانی که فضای کمتری برای چیدن میز در جای خود داشته باشید و آزادانه در اطراف آن حرکت کنید و بازی کنید.

میز بیلیارد از چه موادی ساخته شده است؟

میزهای بیلیارد عمدتاً از دو متریال ساخته می شوند که اولین و پرکاربردترین متریال آن چوب است که برای شاسی، پایه، باند و ... استفاده می شود و دومین ماده (متریال) مورد استفاده سنگ است که برای ساخت رویه استفاده می شود. میز و وظیفه آن حفظ زمین بازی و توپ ها در سطح میز است.

توجه داشته باشید که هر چه سنگ رومیزی کیفیت و روکش بهتری داشته باشد استاندارد بودن میز بیشتر خواهد بود.سنگ میز بیلیارد را تخته سنگ می نامند که نوع خاصی است و عمدتاً توسط میزهای وارداتی استفاده می شود. برای ساخت میز بیلیارد ایرانی از تخته سنگ استفاده می کنند.
مراقب باشید که چوب و سنگ موجود در جدول ارزش میز بیلیارد را تعیین می کند.

از دیگر لوازم به کار رفته در بدنه میز می توان به کش هایی اشاره کرد که در کنار میز قرار گرفته اند، کش ها در اشکال مختلفی مانند: مثلثی، L شکل در بازار موجود است.

نکته مهم دیگر پارچه طراحی و تولید شده برای بیلیارد و اسنوکر است. ویژگی اصلی پارچه های بیلیارد یک دست بودن و تراکم آنهاست.

تفاوت بین پارچه بیلیارد و اسنوکر:

مراقب باشید که چوب و سنگ موجود در جدول ارزش میز بیلیارد را تعیین می کند.

از دیگر لوازم به کار رفته در بدنه میز می توان به کش هایی اشاره کرد که در کناره میز قرار گرفته اند، کش ها در اشکال مختلفی مانند: مثلثی، L شکل در بازار موجود می باشند.

نکته مهم دیگر پارچه طراحی و تولید شده برای بیلیارد و اسنوکر است. ویژگی اصلی پارچه های بیلیارد یک دست بودن و تراکم آنهاست.

برای مشاهده فروشندگان و واردکنندگان این محصول می توانید وارد سایت جویشگر شوید و با خیال راحت اقدام به خرید نمایید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت جویشگر

وب سایت جویشگر یک بانک اطلاعات مشاغل است که علاوه بر معرفی کسب‌و‌کارها و محصولات یا خدماتی که برای فروش عرضه کرده‌اند، نیازهای آن‌ها را نیز برای خرید محصولات و خدمات، به عموم مردم و دیگر پیشه‌وران و صاحبان مشاغل معرفی کرده و با مشاوره و راهنمایی فروش امکان تعامل هرچه بیشتر و سریع‌تر آن‌ها را فراهم می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی