اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111197153913518
در دسترس نیست

دکتری بدون آزمون 1402 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

کد: 140111197153913518

، تهران , (اخبار رسمی): زمان ثبت نام مقطع دکتری بدون آزمون 1402 مشخص شد. داوطلبان میتوانند از بین رشته های در دسترس بهترین انتخاب را داشته باشند. دوستانی که قصد ادامه تحصیل از این طریق را دارند باید حتما در نظر داشته باشند که فقط...

دکتری بدون آزمون 1402 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش
شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری

در پذیرش دکتری بدون آزمون 1402 مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش برای همه افراد وجود ندارد و صرفا برخی از افراد در صورت دارا بودن شرایط به خصوص می توانند از این امکان بهره مند شوند.

پذیرش دکتری بدون آزمون 1402 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش دکتری بدون کنکور برای همه افراد وجود ندارد و صرفا برخی از افراد در صورت دارا بودن شرایط به خصوص می توانند از این امکان بهره مند شوند.

با توجه به عدم انتشار فراخوان های دکتری بدون آزمون 1402، تاریخ های ثبت نام مربوط سال گذشته در جدول زیر آورده شده است، پیش بینی میشود روند ثبت نام در سال جاری نیز همانند سال های گذشته از ابتدای دی ماه آغاز شود.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری هر سال ممکن است تغییراتی را داشته باشد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. براساس آخرین تغییرات این شرایط شامل موارد زیر می شود:

  • معدل کارشناسی بالاتر از 16
  •  معدل کارشناسی ارشد بالاتر از 17
  •  حداقل 60 امتیاز از موارد یادشده در آیین‌نامه
  •  نبود فاصله زمانی بیش از دو سال از دانش‌آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد

بیشتر دانشگاه ها در مرحله اعلام نتایج نام یک سری از داوطلبان را اعلام می کنند؛ اما برخی از دانشگاه های دیگر نیز منتظر تایید نهایی سازمان سنجش می مانند.

پس از قبولی داوطلبان در دانشگاه نیاز است که فرم صلاحیت عمومی آن ها تکمیل شود.

توجه داشته باشید که در پذیرش بدون آزمون ممکن است اسم یک نفر در چند دانشگاه اعلام شود در این حالت قبل از اعلام نتایج نهایی ابتدا با افراد تماس گرفته شده و از تمایل فرد نیز اطمینان حاصل می شود تا اگر فرد قصد ادامه تحصیل در دانشگاه دیگری را داشت، اسم او به محل دیگری ارسال گردد.

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1402

دانشگاه آزاد برای شرایط دکتری بدون آزمون یا همان استعدادهای درخشان خود بخشنامه ای را تدارک دیده است که مفاد آن بر اساس موارد زیر می باشد:

  •  متقاضیان استعداد درخشان دکتری در رشته های مختلف بایستی دارای حداقل معدل 17 برای رشته های دامپزشکی، 5/18 برای رشته های علوم انسانی و 5/17 برای سایر رشته ها باشند. البته پذیرش بر اساس رتبه بندی و ظرفیت نهایی تعیین می شود. همچنین، شاخص های پژوهشی-آموزشی و مصاحبه ها تعیین کننده امتیاز نهایی خواهند بود.
  •  تمامی رشته ها باید دارای حداقل معدل 5/18 برای پایان نامه باشند. اگر جزء دانشجویانی باشید که پایان نامه توصیفی داشته اند، تنها در صورتی مجاز به ثبت نام و پذیرش دکتری بدون کنکور استعدادهای درخشان خواهید بود که موفق کسب به نمره عالی شده باشید.
  •  متقاضیان دکتری بدون کنکور تنها می توانند در رشته هایی درخواست دهند که با رشته مقطع ارشد آن ها مرتبط بوده و فارغ التحصیل شده باشند.
  •  در صورت دعوت به مصاحبه بایستی داوطلب از همه مقالات و دستاوردهای علمی چاپ خود در ژورنال های ISI یا سایر مجلات فارسی زبان و یا زبان های دیگر در داخل یا خارج از کشور را به شکل فرمت اعلام شده همراه داشته و به گروه تخصصی ارائه دهد.
  •  اگر نیمسال های تحصیلی در مقطع ارشد از 6 ترم تجاوز نکند، ترم تابستانی و مرخصی جزء سنوات محسوب نخواهد شد.

با توجه به محدودیت های موجود در دسترسی به اینترنت، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان ایران تحصیل فرآیند ثبت نام شما را به دقت و در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

  •  وارد سامانه سنجش دانشگاه آزاد شده و کارت اعتباری ثبت نام را خریداری کنید. البته هزینه مصاحبه به ازای هر رشته به طور جداگانه اخذ می شود. توجه داشته باشید که پس از خرید کارت اعتباری، امکان باز پس گیری آن وجود ندارد.
  •  عکس با کیفیت و جدید خود را در حجم خواسته شده در سامانه بارگذاری نمایید.
  •  قبل از اینکه فرایند ثبت نام دکتری بدون کنکور را آغاز کنید، شرایط ذکر شده در صفحه سامانه مذکور را با دقت مطالعه فرمایید.
  •  در فرم اصلی ثبت نام، حدود 19 بند قید شده است که می بایست نسبت به تکمیل آن ها اقدام نمایید. پیش از اینکه به مرحله بعد و اتمام ثبت نام بروید، توصیه می شود که یکبار دیگر همه اطلاعات وارد شده را بررسی ( ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ) و از صحت آن ها اطمینان حاصل نمایید.
  •  پس از تایید، در صفحه بعد لازم است که رشته ارشد، نام دانشگاه صادر کننده مدرک، تاریخ فارغ التحصیلی، و معدل ارشد خود را دقت وارد کرده و با کلیک بر روی " ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد" این قسمت را پشت سر بگذارید.
  •  در گام های بعدی، نوبت به بارگذاری عکس داوطلب، اسکن ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد، انتخاب استان و واحد دانشگاهی، و در نهایت با انجام تمامی مراحل خواسته شده، یک کد رهگیری ( بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری ) را دریافت و آن را نزد خود نگهداری کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره آسا

مرکز مشاوره تلفنی وآنلاین تخصصی ترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی و حقوقی در ایران دارای کادری مجرب و با تجربه متشکل از متخصص ترین روانشناسان و وکلای ممتاز،ارائه دهنده خدمات مشاوره ای در زمینه های مشاوره روانشناسی تلفنی: مشاوره خانواده تلفنی،مشاوره ازدواج تلفنی، مشاوره تلفنی کودک و نوجوان، مشاوره تلفنی مشکلات جنسی،مشاوره تلفنی خیانت،مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره عوارض خود ارضایی، مشکلات فردی استرس، اضطراب، افسردگی، وسواس، ترس و مشاوره حقوقی تلفنی در زمینه های: مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره تلفنی مهریه، مشاوره تلفنی نفقه، مشاوره تلفنی اجرت المثل،مشاوره تلفنی بیمه، مشاوره تلفنی حضانت کودک، مشاوره تغییر سن در شناسنامه، شرایط درخواست تغییرنام،شرایط تغییر نام ونام خانوادگی،مشاوره تلفنی انحصار وراثت،مشاوره تلفنی املاک و اسناد ،مشاوره تلفنی مسائل ثبتی،جزایی وکیفری، پاسخگوی شما میباشیم.

اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش