اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111207155419472
در دسترس نیست

نحوه صحیح شستشوی شال و کلاه بافت

کد: 140111207155419472

، (اخبار رسمی): شال و کلاه بافت یک پوشاک بسیار کاربردی در فصل سرما است که مانند هر پوشاک دیگری نیاز به شستن و لکه گیری دارد.

نحوه صحیح شستشوی شال و کلاه بافت
خرید کلاه

نحوه صحیح شستشوی شال و کلاه بافت با سایر روش‌های شست‌ و شو کمی متفاوت است و نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد، زیرا الیاف پشم طبیعی هستند و خواص متفاوتی نسبت به سایر الیاف دارند و همین امر آن‌ها را مستعد آسیب پذیری بیشتری می‌کند. در ضمن با شستن شال و کلاه ممکن است سایز آن ها تغییر کند و کوچک شود. در این مطلب با نحوه صحیح شستشوی شال و کلاه بافت آشنا می شوید. برای خرید کلاه و خرید شال جداگانه و همچنین خرید شال و کلاه با ما همراه باشید.

چند نکته کلیدی که هنگام خرید شال و کلاه بافت باید به آنها دقت کنید.

اگر از بیرون لباس می خرید، در خرید شال و کلاه دقت کنید. شال و کلاه هایی از پارچه های محکم بخرید در غیر این صورت متوجه می شوید که در مدت کوتاهی حالت خود را از دست می دهند.

سعی کنید شال و کلاه بافت را تا شد‌ه در کمد قرار دهید. از آویزان کردن آن ها خودداری کنید.

کمد چوبی ای که از چوب صدر ساخته شد‌ه، شال و کلاه بافته شد‌ه را خراب می کند.

پس از پایان فصل زمستان، قبل از بسته بندی شال و کلاه بافتنی خود، آنها را به خوبی بشویید و قبل از بسته بندی آن ها مطمئن شوید که کاملا خشک شد‌ه اند.

نکاتی که قبل از شستشوی شال و کلاه بافت باید در نظر گرفت

نکته اول

همیشه قبل از شستشوی هر نوع شال و کلاه فانتزی یا قلاب بافی، تزئیناتی مانند روبان، گل یا سنجاق را بردارید. اگر تزیین قابل برداشتن نیست، همیشه آن ها را بشویید. پولک ها و سنگ ها می توانند در شستشو حتی به صورت ملایم آسیب ببینند.

نکته دوم

کلاه های ساخته شد‌ه از الیاف مصنوعی مانند اکریلیک یا مصنوعی قابل شستشو هستند. کلاه را از داخل بچرخانید و همیشه از چرخه شستشوی ملایم و آب سرد استفاده کنید. اجازه دهید دوباره در هوا خشک شود تا از پوسته شدن آن جلوگیری شود.

نکته سوم

کلاه ها باید صاف و بدون چروک خشک شوند تا فرسودگی و کشش کاهش یابد.

نکته چهارم

قبل از شستشو، کلاه را از نظر شلی، چروک یا پارگی که ممکن است در حین شستشو بدتر شود، بررسی کنید. به جای تعمیر نخ را نکشید یا این نکات را در مورد نحوه رفع گرفتگی رعایت کنید.

نحوه صحیح شستشوی شال و کلاه بافت

شال و کلاه بافتنی معمولاً از پشم یا ترکیبی از پشم با الیاف دیگر تهیه می شود که باعث گرم و نرمی آن ها می شود. یک قانون کلی برای شستشوی لباس های بافت و پشمی وجود دارد و آن این است که این لباس ها را نباید با صابون های آنزیمی شست. دلیل آن این است که الیاف پشم بر پایه پروتئین هستند و این آنزیم ها پروتئین های موجود در آنها را تجزیه می کنند، بنابراین شستن شال و کلاه بافت با این مواد شوینده باعث از بین رفتن الیاف و آسیب به لباس شما می شود.

بهترین راه استفاده از شوینده ملایم و بدون آنزیم است، اما می توانید از مایع شستشو یا شوینده ملایم استفاده کنید. بهتر است شال و کلاخ بافتنی و پشمی را با دست بشویید، اما می توان آنها را در ماشین لباسشویی نیز شست.

نحوه صحیح شستشوی شال و کلاه بافت با ماشین لباسشویی

1) اگر ماشین لباسشویی شما الگوی خاصی برای لباس های پشمی و بافتنی دارد، از آن استفاده کنید یا از حالت کند ماشین لباسشویی استفاده کنید که با کلمه Hand Wash نیز مشخص می شود. اگر چنین قابلیتی در ماشین لباسشویی وجود ندارد، سطح سرعت را روی کمترین مقدار قرار دهید، زیرا چرخش با سرعت زیاد به الیاف پشم آسیب می رساند.

2) قبل از شستشوی شال و کلاه های لاکچری و پشمی ابتدا برچسب مراقبتی را به دقت مطالعه کرده و دما و روش شستشوی مناسب را بیابید. سپس شوینده ای با فرمول مناسب و بدون آنزیم و ملایم انتخاب کرده و فرآیند شستشو را انجام دهید.

3) پس از شستشو بهتر است از خشک کن در ماشین لباسشویی استفاد‌ه نکنید و شال و کلاه را داخل ماشین خارج کنید و به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. آن را روی یک حوله تمیز قرار دهید و حوله را با شال و کلاه بغلتانید تا آب آن خارج شود.

4) از آویزان کردن شال و کلاه های فانتزی خودداری کنید زیرا پشم خیس سنگین است و الیاف آن وزن زیادی را اضافه می کند. لباس ها را به صورت افقی روی حوله خشک قرار دهید تا به آرامی و با گردش هوا خشک شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل