اطلاعات تماس
  • 091945*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111237158521797
در دسترس نیست

معرفی انواع مدل های پله استخری

کد: 140111237158521797

، (اخبار رسمی): دومین اقدامی که بعد از ساخت یک استخر باید انجام داد، ایجاد پله برای آن است. امروزه انواع مختلفی از پله های استخری وجود دارد و گزینه ها برای انتخاب ما را بالا برده است.

پله هایی که در برابر آب سریع واکنش نشان ندهند و خراب نشوند و هم زیبایی و جلوه استخر و محیط را بیشتر کند. در ادامه با معرفی انواع مدل های پله استخری می توانیم بهترین پله ها را متناسب با فضای خود انتخاب و خریداری کنیم.

معرفی انواع مدل های پله استخری

گاهی اوقات جزئیات در یک سازه و یک مکان بسیار مهم است. به عنوان مثال، شاید یک پله فولادی کوچک از نظر ابعاد بسیار جزئی و کوچک باشد، اما در یک استخر شنا اهمیت پیدا می کند. پله استخری یکی از قطعات موجود در استخر است که اگرچه وسیله ای جزئی محسوب می شود اما اهمیت زیادی دارد. حقیقت این است که استخر بدون پله قابل تصور نیست. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مدل های پله استخری و قیمت استخری بپردازیم و راهنمای کاملی در موردخرید پله استخری در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم و ضروری برای نصب پله استخری

  •  اندازه پله های استخر فولادی را با توجه به عمق آب و اندازه استخر محاسبه کنید.
  • برای نصب دو و یا چندین پله، فاصله ۵ تا ۷ متری را باید رعایت کرد.
  • قبل از نصب روکش استخر، محل نصب پله ها را بررسی کنید.
  • داشتن یا نداشتن سر کوچک در استخر برای نصب پله مهم است.
  • پس از نصب، هر چند وقت یکبار استحکام پله ها را بررسی کنید.
  • پله ها را در مسیر شنا و در فاصله زیاد از دیوار نصب نکنید.

خرید پله استخری استیل و ویژگی های آن

پله استخری یکی از کاربردی ترین اجزای استخر است. این ساختار نیازی به معرفی ندارد و تقریبا همه ما آن را می شناسیم و به اهمیت وجود پله استخری واقف هستیم. وسیله ای که در گوشه استخر نصب می شود و افراد با استفاده از آن به لبه استخر نزدیک می شوند و از آن خارج می شوند. این پله برای سالم ماندن دراین شرایط و محیط باید ویژگی های خاصی داشته باشد. همانطور که می دانید قسمت زیادی از این پله در آب است. پس مواد تشکیل دهنده آن باید به گونه ای باشد که در این محیط مرطوب و خیس آسیب نبیند. از طرفی باید انقدر محکم و مقاوم باشد که در هنگام بیرون آمدن از آب و بلند شدن از استخر در برابر کشش افراد مقاومت و استحکام کافی را داشته باشد.
همان طور که بیان شد استفاده از پله استخری برای خروج راحت از آب می باشد. این پله دارای اجزای مختلفی از جمله نرده و پله می باشد. تعداد پله ها بسته به شرایط نصب از ۲ تا ۸ عدد متغیر است. این پله ها در دو قسمت کم عمق و عمیق در استخر قرار می گیرند. جنس این پله ها باید از فولاد ضد زنگ و مرغوب باشد. همچنین باید علاوه بر آب، موادی مانند کلر و مواد شوینده را نیز تحمل کند. سطح پله ها باید به گونه ای باشد که مانع از سر خوردن شناگران شود.
انواع مختلف مدل پله استخری
در ابتدای این مقاله در مورد مدل های مختلف پله و کاربرد آنها صحبت کرده ایم. پله های استخر را بر اساس عوامل مختلف در دسته بندی های مختلف قرار می دهد. در یک دسته بندی، این پله ها بر اساس متریال تقسیم می شوند که معروف ترین آن ها پلاستیک فشرده و فولاد است.

در دسته ای دیگر این پله ها بر اساس نوع کاربرد و طراحی آن ها طبقه بندی می شوند. هر کدام از این مدل ها و انواع پله ها بر اساس نوع کاربری و شرایط استخر انتخاب می شوند. البته طبیعی است که پله هایی که برای استخرهای کوچک خانگی استفاده می شود باید با پله هایی که در استخرهای عمومی بزرگ استفاده می شود متفاوت باشد.

پله عصایی یا کلاب

یکی دیگر از پله های پرکاربرد در استخرها مدل پله عصایی یا کلاب است. در این مرحله نرده های بزرگتری وجود دارد که مانند عصا به شناگران کمک می کند. در اطراف استخر به دلیل وجود آب و سرامیک سطحی بسیار لغزنده وجود دارد که برای کسانی که قصد ورود یا خروج به آب را دارند بسیار خطرناک است. این افراد با پله عصایی می توانند در این زمان احساس امنیت و تعادل بیشتری کنند. این نوع پله برای افرادی که بیماری های همچون گرفتگی رگ پا دارند بسیار مهم و کاربردی است.

مدل استاندارد

ساده ترین و رایج ترین نوع پله استخر مدل استاندارد است. در این مدل ۲ تا ۸ پله و نرده وجود دارد که در سطح استخر تعبیه شده است. بسیاری از استخرهای عمومی از همین مدل استفاده می کنند.

پله های شیب دار

در برخی از استخرها برای دسترسی آسان و خروج بهتر از آب از پله های شیب دار استفاده می کنند. از این پله ها بیشتر در استخرهای عمیق استفاده می شود. در برخی از طرح های این نوع پله، از پله های پلاستیکی برای رفت و آمد راحت تر و لغزندگی کمتر استفاده شد‌ه است.

نحوه نصب و اجرای پله استخری

نصب پله استخری به دلیل شرایط محیطی دارای جزئیات زیادی می باشد. در مرحله اول باید پله استخری را متناسب با شرایط جوی منطقه انتخاب کنید. سپس باید قسمت به قسمت پله استخری انتخاب شده را نصب کنید. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091945*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان