اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111257164119472
در دسترس نیست

معرفی برند ساعت مچی کیواندکیو و خرید آن

کد: 140111257164119472

، (اخبار رسمی): هیچ چیز به اندازه اختراع ساعت مچی درک ما از زمان را شکل نداد‌ه است. تقریباً غیرممکن است که ساعت مچی را از زندگی روزمره خود حذف کنیم.

معرفی برند ساعت مچی کیواندکیو و خرید آن
خرید ساعت کیواندکیو

ساعت‌های مچی از زمان اختراع خود در حدود دو قرن پیش پیشرفت زیادی کرد‌ه‌اند و تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده‌اند. خرید ساعت مچی و هدیه دادن آن از جذاب ترین انتخاب هاست. در ادامه بیشتر درمورد ساعت مچی کیواندکیو بحث میکنیم.

ساعت مچی چیست؟

ساعت مچی یک ساعت قابل حمل است که به راحتی مانند یک دستبند روی دست قرار می گیرد. خرید ساعت مچی کودکانه این روزها طرفداران بیشتری پیداکرده است.

تاریخچه مختصری از ساعت مچی کیواندکیو

انسان همواره برای مدیریت زندگی و فعالیت های آیینی خود نیاز به سنجش زمان داشته است. حدود 5 هزار سال پیش مصری ها ساعت های آفتابی را اختراع کردند. صفحات چرخان با دوره های زمانی مشخص شده با خطوط روی آن. صفحه ساعت آفتابی الگوی اصلی طراحی ساعت های آنالوگ امروزی است.

درک زمان با استفاده از ساعت آفتابی مستقیماً به نور بستگی داشت و فقط در طول روز قابل استفاده بود. اولین ساعت هایی که به نور وابسته نبودند ساعت های آبی هستند. و سپس ساعت های شنی، ساعت های شمعی و در نهایت در قرن چهاردهم ساعت های دنده ای اختراع شدند. ساعت‌های چرخ‌دنده اولین ساعت‌های مکانیکی به معنای امروزی و اجداد ساعت‌هایی هستند که امروزه استفاده می‌کنیم.

این ساعت ها یا در قصرها به عنوان وسایل تجملی و تزئینی در دست اشراف بود و یا مکان های مهمی مانند کلیساها و بازارها را زینت می داد. در واقع ساعت چیزی نبود که در دسترس همه باشد. گفتنی است تا زمان رونق ساعت، شغلی به نام ساعت سازی در نزد عموم مردم وجود نداشت. ساعت سازی یکی از مهارت ها و وظایف قفل سازان بود.

در قرن پانزدهم با توسعه امکانات سخت افزاری به شکلی گسترده تر و ظریف تر، تغییرات و تحولات مهمی در صنعت ساعت سازی رخ داد. فنرهای مارپیچ جایگزین آونگ های حجیم و سنگین شدند و ساعت ها از نظر اندازه کوچکتر شدند. در سال 1673 کریستین هویگنز اولین ساعت قابل حمل با فنر مارپیچ را تولید کرد و راه را برای تولید ساعت های کوچک و ارزان قیمت برای عموم هموار کرد.

تولد ساعت

حدود 100 سال پس از ساخت ساعت هویگنس، در سال 1812، آبراهام لوئیس برگه اولین ساعت مچی جهان را برای ملکه کارولین مورات، خواهر ناپلئون بناپارت ، ساخت. این ساعت اولین ساعتی است که با بند به مچ متصل می شد، قبل از آن ساعت های زنجیری رایج بود. مردان این ساعت ها را در جیب کت خود می گذارند و زنان آن را مانند گردنبند به گردن آویزان می کردند.

ساعت مچی به آرامی راه خود را به زندگی اجتماعی باز کرد و در پایان قرن نوزدهم به عنصر مهمی از ظاهر هر فرد تبدیل شد. به خصوص ساعت مچی با تزئینات نگین مانند از اهمیت زیادی در میان زیورآلات زنانه برخوردار بود.

در اوایل قرن بیستم، مردان هنوز ساعت‌های زنجیری را ترجیح می‌دادند که در جیب خود نگهداری می‌شد. به همین دلیل، آلبرتو سانتوس دومونت به دوست خود لویی کارتیه سفارش ساخت ساعتی را داد که استفاده از آن آسان باشد.

تسریع در توسعه ساعت های مچی

در سال 1920 اولین ساعت مکانیکی با حرکت خودکار تولید شد و در سال 1926 اولین ساعت ضد آب توسط شرکت رولکس عرضه شد. در سال 1931 برای اولین بار ساعتی به بازار آمد که نیروی محرکه آن پالس نبود بلکه باتری بود. این به معنای تولد ساعت های موتور کوارتز است

مدل های اولیه ساعت های کوارتز به منابع تغذیه سنگین و بزرگ نیاز داشتند. این ساعت ها گران بودند و در تعداد محدود فقط برای تحقیقات علمی تولید می شدند

دنیای ساعت های کوارتز نیز با پیشرفت تکنولوژی در زمینه مواد نیمه هادی تغییر کرد که راه را برای ساخت باتری ها هموار کرد. باتری های کوچک به عنوان منابع انرژی جدید در ساعت ها استفاده می شد. شرکت های بزرگ ساعت سازی مانند Patek Philippe و Seiko تولید انبوه ساعت های کوارتز را آغاز کردند. اما این ساعت‌ها همچنان گران‌تر از ساعت‌های مکانیکی قدیمی بودند و تنها تعداد کمی از مردم می‌توانستند آن‌ها را بخرند.

در سال 1970، سیکو اولین مدل ساعت کوارتز ارزان قیمت خود را با تغییر حرکت ساعت‌های خود و همچنین استفاده از مواد ارزان‌تر معرفی کرد. استفاده از ساعت های کوارتز یک بحران جدی برای شرکت های قدیمی تولید کننده ساعت های مکانیکی ایجاد کرد. بسیاری از این شرکت‌ها از رقابت خارج شدند و اعلام ورشکستگی کردند و شرکت‌های باقی‌مانده با فناوری مدرن سازگار شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس