اطلاعات تماس
  • 021552*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201027212022490
در دسترس نیست

عوارض تتو

خطرات تتو

کد: 140201027212022490

، (اخبار رسمی): رفته رفته تاتو دیگر به عنوان یک ناهنجاری در جامعه شناخته نمی شود و هر روز به طرفداران تاتو اضافه می شود. طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات، 40 درصد افراد بزرگسال، حداقل یک تاتو دارند اما بسیاری از افراد از خطرات تتو آگاهی مناسبی ندارند

خطرات تتو
عوارض و خطرات تاتو

مقدمه

رفته رفته تاتو دیگر به عنوان یک ناهنجاری در جامعه شناخته نمی شود و هر روز به طرفداران تاتو اضافه می شود. طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات، 40 درصد افراد بزرگسال، حداقل یک تاتو دارند اما بسیاری از افراد از خطرات تتو آگاهی مناسبی ندارند. تاتو می تواند شخصیت شما را به دیگران منعکس کند و یا حتی به افراد مهم زندگیتان احترام بگذارد. با این حال، برای داشتن یک خالکوبی با کیفیت و استاندارد همیشه راه آسانی را در پیش نداریم، هر چند که روش های امروزی بسیار ایمن تر و بهداشتی تر از دهه های گذشته است.

فرآیند تاتو به این صورت است که، یک سوزن حاوی مقدار کمی رنگدانه رنگی پوست شما را شکاف می دهد و رنگ را در زیر پوست شما قرار می دهد. اگر پوست شما به صورت کامل بهبود یابد، طرح تاتو شما برای همیشه باقی خواهد ماند. نکته بسیار مهمی که باید قبل از زدن تاتو به آن توجه کنیم این است که، حتما یک تاتو کار ماهر و معتمد پیدا کنیم تا سلامتی خودمان را حفظ کنیم و از خطرات تتو در امان باشیم. کلید ایمنی خالکوبی این است که اطمینان حاصل کنیم که منافذی که در پوست ما ایجاد شده است به صورت کامل بهبود یابند.

خطرات تتو

باید به این نکته دقت لازم را داشته باشیم که، بیشتر خطرات تاتو زمانی رخ می دهد که پوست ما بهبودی کامل پیدا نکرده و تاتو هنوز تازه است. در این حالت پوست ما در حال پیدا کردن بهبودی است و نحوه مراقبت های بعدی پوست بسیار مهم و حائز امیت است. یکی از عوارضی که ممکن است بعد از زدن تاتو برای شما به وجود آید، عفونت پوست است. اگرچه که خالکوبی یک هنر به حساب می آید، اما از نظر فنی فرآیندی است که به پوست شما آسیب می زند و امکان دارد بعد از خالکوبی کردن، شما در دو هفته اول در برابر عفونت های پوستی آسیب پذیر خواهید بود و علائمی مانند قرمزی محل تاتو، خارش، ترشح و یا متورم شدن رخ بدهد. اگر عفونت در بدن شما گسترش پیدا کند، ممکن است علائمی مانند تب و لرز داشته باشید.

عکس العمل های آلرژیتیک

یکی از عوارض و خطرات تتو می تواند از جوهر تاتو باشد. برخی از افراد ممکن است پس از خالکوبی کردن، دچار واکنش آلرژیک می شوند. طبق تحقیقات صورت گرفته رندگدانه های قرمز، سبز و آبی بیشترین حساسیت را به وجود می آورند. علامت های آلرژیک ناشی از تاتو می تواند شامل مواردی مانند کهیر، خارش شدید و یا تورم باشد. این علائم ممکن است پس از سالیان متوالی رخ بدهد.

عوارض MRI

یکی از واکنش های نسبتا نادر تاتو، عوارض ام آر آی است. اگر پزشک برای شما MRI تجویز کند احتمال کمی وجود دارد که با خالکوبی شما تداخل داشته باشد و مشکلاتی مانند متورم شدن و خارش بعد از آن به وجود بیاید. اما پس از مدتی از بین خواهد رفت. اگر تاتو شما با جوهر های بی کیفیت زده شده باشد، و یا اینکه خالکوبی شما قدیم باشد احتمال بروز چنین مشکلاتی بیشتر می شود. 

بیماری های خونی

همانطور که گفته شد انتخاب یک تاتو کار ماهر و معتمد اهمیت بسیار زیادی دارد. تاتو کارهای معتمد از سوزن های استریل شده استفاده می کنند و در بسیاری از کشور های جهان، استفاده از سوزن های استرلیزه شده یک قانون به حساب می آید. عدم استفاده از سوزن های استریل شده و یا تخت های زیبایی کثیف، خطر ابتلا به بیماری خونی مانند HIV، هپاتیت B و C را افزایش می دهد.

پنهان کردن سرطان پوست

یکی دیگر از خطرات تتو این است که می تواند علائم احتمالی سرطان پوست یا سایر بیماری های پوستی را پنهان کند. اینها شامل خال های مشخص، لکه های قرمز و سایر علائمی است که ممکن است با یک مشکل پوستی مرتبط باشد و تشخصی داده نشود.

اگر خالکوبی داشته باشم می توانم خون بدهم؟

اگر در بدن خود تاتو دارید، در صورتی می توانید خون اهدا کنید که حداقل سه ماه از خالکوبی شما گذشته باشد. البته این برای پیرسینگ و تزریقات غیر پزشکی نیز صدق می کند. وارد شدن جوهر و یا هر جسم و یا ماده خارجی به بدن باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارد و شما را در برابر ویروس های مضر قرار دهد. به همین دلیل مراکز دریافت خون، نمی توانند از خون دریافتی استفاده کنند

موارد احتیاط

یکی از راه هایی که می توانید خطرات و عوارض تاتو را کاهش دهید، این است که حتما از افراد آگاه اطلاعات کسب کنید و در مکانی خالکوبی کنید که از نظر بهداشتی کامل تمیز باشد و اطمینان حاصل کنید که تاتو کار حتما از سوزن های استریل شده استفاده می کند. مراقبت های پوستی بعد از تاتو زدن بسیار حائز اهمیت هستند و حتما به نکاتی که ذکر شد دقت کافی و لازم را داشته باشید. در حالی که خالکوبی کاملاً بدون خطر نیست، دانستن اثرات بالقوه آن از قبل می تواند احتمال عوارض جانبی شما را کاهش دهد. در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید با تاتو کار معتمد خود صحبت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021552*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی