اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201227232322223
در دسترس نیست

اقامت طلایی پرتغال

ویزای طلایی یا اقامت طلایی پرتغال چیست؟

کد: 140201227232322223

، تهران , (اخبار رسمی): پرتغال کشوری توسعه یافته با آب وهوای مطلوب، استانداردهای بالای زندگی و امکانات تحصیلی، بهداشتی و رفاهی عالی است. پرتغال عضو اتحادیه اروپا و شنگن است. بنابراین مهاجرت و اخذ اقامت طلایی پرتغال، یکی از بهترین گزینه ها برای هموطنانی است که قصد مهاجرت به اروپا را دارند.

ویزای طلایی یا اقامت طلایی پرتغال چیست؟
اقامت طلایی پرتغال

جهت اخذ و تمدید اقامت، نیازی نیست که تمام مدت 5 سال را در پرتغال حضور داشته باشید. برای تأیید حضور، کافیست در سال اول 7 روز و در سال های بعد به مدت 14 روز در هرسال در پرتغال اقامت داشته باشید.

ویزای طلایی یا اقامت طلایی پرتغال چیست؟

پرتغال کشوری توسعه­ یافته با آب­ و هوای مطلوب، استانداردهای بالای زندگی و امکانات تحصیلی، بهداشتی و رفاهی عالی است. پرتغال عضو اتحادیه اروپا و شنگن است. بنابراین مهاجرت و اخذ اقامت طلایی پرتغال، یکی از بهترین گزینه ­ها برای هموطنانی است که قصد مهاجرت به اروپا را دارند.

پرطرفدارترین برنامه ­های مهاجرت در سطح بین ­المللی؛ویزای طلایی پرتغال ویزای طلایی یکی از پرطرفدارترین برنامه­ های مهاجرت در سطح بین ­المللی است. ویزای طلایی به نوع خاصی از جواز اقامت گفته می­شود که بر اساس سرمایه­ گذاری در یک کشور خارجی به مهاجران سرمایه­ گذار اعطا می­شود.

برنامه اقامت طلایی پرتغال، یا گلدن ویزای پرتغال، از سال 2012 آغاز شد و تا به امروز در صدر محبوب­ترین برنامه ­های مهاجرتی جای دارد. از ابتدای اجرای این برنامه، بیش از 9 هزار سرمایه­ گذار خارجی، اجازه اقامت طلایی پرتغال را دریافت کرده­اند. اکثر این سرمایه­ گذاران از کشورهای چین، آفریقای جنوبی، ترکیه، روسیه و برزیل بوده ­اند.

درحال حاضر مقامات سیاسی پرتغال در حال توسعه این برنامه مهاجرتی هستند و از آن حمایت می­کنند، چرا که با توجه به بحران اقتصادی جهانی، این برنامه سرمایه­ گذاری، به یکی از منابع مهم برای تأمین درآمد این کشور تبدیل شده ­است. برنامه مهاجرتی ویزای طلایی پرتغال، سالانه در حدود 800 میلیون یورو سرمایه جذب می­کند.کل مبلغ سرمایه گذاری شده در پرتغال، از طریق ویزای اقامت طلایی، تا زمان نگارش این مقاله، بالغ بر پنج و نیم میلیارد یورو بوده است.

دریافت ویزای طلایی پرتغال برای اعضای خانواده چه شرایطی دارد؟

برنامه ویزای طلایی پرتغال از حیث وفاداری و حمایت از سرمایه گذاران و اعضای خانواده ایشان، یکی از بهترین­ها در سطح جهان است، چرا که جواز اقامت هم به شخص سرمایه­ گذار و هم به خانواده او اعطا می­شود.

برنامه مهاجرتی ویزای طلایی پرتغال را می­توان برنامه ­ای حامی خانواده ­ها دانست. این ویژگی موجب شده­ است تا مهاجران با داشتن ویزای طلایی بتوانند به همراه اعضای خانواده از زندگی خانوادگی، امکانات تحصیلی، رفاهی و کار در پرتغال بهره­ مند شوند. همه افراد خانواده می­توانند در این برنامه شرکت کرده و ویزای طلایی دریافت کنند.

اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان زیر سن قانونی، فرزندان محصل در مقاطع عالی و مجرد تا سن 26 سال و والدین بالای 65 سال، می­توانند به همراه سرمایه ­گذار، جواز طلایی اقامت در پرتغال را دریافت نمایند.

به لطف شرایط منعطف این برنامه مهاجرتی، تاکنون بیش از 15 هزار تن به عنوان اعضای خانواده سرمایه­ گذاران به همراه آنان ساکن شده­ و اقامت طلایی پرتغال را دریافت کرده ­اند.

مهم ترین شرایط اعطای اقامت طلایی پرتغال در سال­های اخیر، برخی کشورهای اتحادیه اروپا، قوانین سختگیرانه­ای را برای پذیرش مهاجران (حتی مهاجران سرمایه ­گذار) وضع کرده ­اند. با این حال قوانین پرتغال برای اعطای جواز اقامت به مهاجران، انعطاف­ پذیری بیشتری دارد.

شرایط اعطای اقامت طلایی پرتغال شامل موارد زیر است:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • عدم سوء سابقه
  • داشتن منبع قانونی سرمایه و درآمد (به میزان معین شده از طرف دولت پرتغال)
  • داشتن درآمد یا منابع مالی برای گذران زندگی در پرتغال

تمدید اقامت طلایی پرتغال به چه صورت است؟

پس از پذیرفته شدن متقاضیان واجد شرایط، جواز اقامت به مدت یک سال برای آنان صادر می­گردد. پس از پایان یک سال، اقامت آنان، دو بار دیگر و هر بار به مدت 2 سال تمدید خواهدشد. (جمعاً 5 سال)

برای تأیید حضور در پرتغال جهت اخذ و تمدید اقامت، نیازی نیست که تمام مدت 5 سال را در پرتغال حضور داشته­باشید. برای تأیید حضور، کافیست در سال اول 7 روز و در سال­های بعد به مدت 14 روز در هرسال در پرتغال اقامت داشته­باشید. همان طور که مشخص است، پرتغال در این زمینه قوانین سخت­گیرانه­ای ندارد.

سرمایه ­گذاران با استفاده از این موقعیت، می­توانند از راه دور و بدون الزام بر اقامت طولانی مدت، نیز ویزای طلایی پرتغال را به دست آورند. پس از پایان 5 سال جواز اقامت دائمی برای سرمایه ­گذار صادر خواهد شد.

البته باید توجه داشت که هرچند والدین بالای 65 سال و فرزندان امکان مهاجرت به پرتغال را دارند، اما ویزای طلایی تنها به همسر و فرزندان زیر سن قانونی اعطا خواهد شد. سایر اعضای خانواده سرمایه­ گذار که مجاز به مهاجرت هستند، می­توانند بدون هیچ مشکلی جواز اقامت دریافت کرده و در پرتغال مشغول به زندگی و تحصیل شوند.

امتیازات شهروندی پرتغال با اخذ اقامت طلایی پرتغال چیست؟

پس از گذشت 5سال، فرد سرمایه ­گذار می­تواند با داشتن شرایط مورد نیاز، تابعیت و شهروندی پرتغال را به دست آورد. شهروندی پرتغال امتیازات بیشتری را در کسب ­و کار و سفرهای بین المللی به همراه خواهد داشت. دیگر مزیت اخذ شهروندی پرتغال این است که فرد مهاجر ناچار نیست تابعیت اصلی خود را ملغی اعلام کند. (بر خلاف برخی کشورها که فرد مهاجر ناچار است تابعیت مادری خود را لغو کند تا تابعیت جدید دریافت نماید.)

بعد از 5 سال

تابعیت و شهروندی پرتغال

A2 در سطح

گذراندن آزمون زبان پرتغالی

برای به دست آوردن تابعیت و شهروندی پرتغال، متقاضی باید آزمون زبان پرتغالی را در سطح A2 با موفقیت بگذراند. این سطح از مهارت­های زبانی به مهاجر کمک می­کند تا بتواند در مکالمات کوتاه و موقعیت­های ساده به راحتی صحبت کرده و نامه بنویسد.

برای اخذ اقامت طلایی پرتغال نیاز به چه مقدار سرمایه ­گذاری هست؟

برای این که واجد شرایط اخذ گلدن ویزای پرتغال باشید، باید در یکی از موارد زیر سرمایه­ گذاری کنید:

خرید ملک در منطقه پرتراکمبه ارزش حداقل500000 یورو
خرید ملک در منطقه کم تراکمبه ارزش حداقل 400000 یورو
خرید املاک نیازمند بازسازی در مناطق شهری پر تراکمبه ارزش حداقل 350000 یورو
خرید املاک نیازمند بازسازی در مناطق شهری کم تراکمبه ارزش حداقل 280000 یورو
سرمایه گذاری در یک صندوق سرمایه گذاری واجد شرایطبه مبلغ 350000 یورو
افتتاح حساب در یکی از بانک های پرتغالانتقال حداقل 1 میلیون یورو سرمایه
خرید سهام از شرکت­های کشور پرتغالبه ارزش حداقل 1میلیون یورو
سرمایه­ گذاری در یک شرکتحداقل 1میلیون یورو
  1. خرید املاک به ارزش حداقل 500 هزار یورو در مناطق پر تراکم
  2. خرید املاک به ارزش حداقل 400 هزار یورو در مناطق کم تراکم
  3. خرید املاک نیازمند بازسازی در مناطق شهری پر تراکم، به ارزش حداقل 350 هزار یورو
  4. خرید املاک نیازمند بازسازی در مناطق شهری کم تراکم به ارزش حداقل 280 هزار یورو. (لازم به ذکر است در صورت سرمایه­گذاری در طرح­های بازسازی املاک شهری، املاک مورد نظر باید از نظر مراجع قانونی مربوطه (سرویس مهاجرت و مرزهای پرتغال یاSEF) تأیید شده و واجد شرایط بازسازی باشند.
  5. سرمایه­ گذاری به مبلغ 350 هزار یورو در یک صندوق سرمایه ­گذاری واجد شرایط

شرایط و قوانین این نوع سرمایه­ گذاری توسط کمیسیون بازار اوراق بهادار پرتغال تنظیم می­شود. زمینه­ های سرمایه­گذاری معمولا مشتمل بر سرمایه ­گذاری در زمینه املاک و مستغلات و یا سرمایه­ گذاری در استارت­آپ­ها و کسب ­و کارهای تکنولوژی محور است.

  1. افتتاح حساب در یکی از بانک های پرتغال و انتقال حداقل 1 میلیون یورو سرمایه در حساب بانکی مربوطه
  2. خرید سهام به ارزش حداقل 1میلیون یورو از شرکت­های کشور پرتغال
  3. سرمایه­ گذاری در یک شرکت به مبلغ حداقل 1میلیون یورو
  4. ایجاد حداقل 10 شغل برای تبعه پرتغال
  5. سرمایه­ گذاری به مبلغ 350 هزار یورو برای تأسیس یک شرکت تجاری یا تقویت سهام یک شرکت تجاری به گونه­ای که در آن شرکت حداقل برای 5 نفر شغل تمام­وقت ایجاد کند.
  6. سرمایه ­گذاری در حوزه علمی یا تکنولوژی در مراکز و انستیتوهای پژوهشی و تحقیقاتی شخصی یا عمومی، به مبلغ 350 هزار یورو انتقال 250 هزار یورو سرمایه در حوزه هنر یا بازسازی و نگهداری از میراث ملی پرتغال

سخن پایانی

اکیداً توصیه می­شود برای جلوگیری از اتلاف زمان و سرمایه، قبل از هرگونه انتقال پول با کارشناسان مهاجرت مشورت کنید تا با توجه به شرایط و امکانات شما بهترین گزینه را برای سرمایه­ گذاری به شما پیشنهاد دهند. کارشناسان مجرب ما در شرکت ساحل آفتاب آماده­اند تا به تمامی سؤالات شما پاسخ داده و با ارائه مشاوره رایگان کمک کنند تا بهترین گزینه را برای سرمایه­ گذاری انتخاب نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ساحل آفتاب

هلدینگ ساحل آفتاب در زمینه مهاجرت، توریسم و تجارت فعالیت می نماید. تخصص و تجربه ما در طی 10 سال در زمینه مهاجرت و اقامت در اروپا یونان و پرتغال و اسپانیا است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی