اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201307244721990
در دسترس نیست

راهنمای خرید ظروف چوبی پذیرایی با کیفیت

راهنمای خرید ظروف چوبی پذیرایی با کیفیت

کد: 140201307244721990

، (اخبار رسمی): از انواع ظروف چوبی برای نمایش و سرو غذا و همچنین برای تزیین میز پذیرایی از جمله کاسه چوبی، میز پذیرایی، کاسه، بشقاب، سینی چوبی و … استفاده می شود. در ادامه شما را با ظروف چوبی پذیرایی با کیفیت و خاص اشنا خواهیم کرد.

راهنمای خرید ظروف چوبی پذیرایی با کیفیت
خرید تخته سرو برگ

از انواع ظروف چوبی برای نمایش و سرو غذا و همچنین برای تزیین میز پذیرایی از جمله کاسه چوبی، میز پذیرایی، کاسه، بشقاب، سینی چوبی و … استفاده می شود. در ادامه شما را با ظروف چوبی پذیرایی با کیفیت و خاص اشنا خواهیم کرد.

بهترین چوب در هنگام خرید ظروف چوبی خاص

بهترین چوب برای ظروف چوبی چوب درختان مناطق سردسیر است که بافتی قوی، سخت و متراکم دارند. اما جدای از اینها برای تولید ظروف چوبی می توانید از چوب برخی از درختان مناطق دیگر نیز استفاده کنید و در زیر با دانستن ظروف چوبی و فواید استفاده از آنها نمونه هایی از بهترین چوب های ظروف چوبی را به شما معرفی می کنیم.

سرو غذا در ظروف چوبی

در مورد سرو غذا در ظروف چوبی باید توجه داشت که با وجود زیبایی این ظروف، برای سرو هر غذایی مناسب نیستند. غذاهای داغ به دلیل دمای بالا باعث ایجاد استرس و تغییرات دمایی در ساختار چوب می شوند. این مشکل بزرگ به مرور زمان به سلامت و ساختار شما آسیب می رساند.لازم به ذکر است که تخته سرو گوزنی بیشتر برای سرو غذاهای سرد، میوه ها، خشکبار، آجیل، تنقلات، سالاد و سایر موارد مشابه مفید است.

امروزه ظروف چوبی در اشکال مختلف مانند: خرید تخته سرو چوبی برگ، بشقاب، سینی، کارد و چنگال در اشکال مختلف مورد توجه است. نباید فراموش کرد که سرو غذا در ظروف چوبی فقط باید برای غذاهای سرد انجام شود.  همچنین به تولیدکنندگان یا فروشندگان ظروف چوبی توصیه می کنیم که به مشتریان خود توصیه کنند که غذا و مایعات داغ نباید در داخل ظروف چوبی سرو شود.

نکته دیگر

در هنگام خرید سینی چوبی برای گرم کردن غذا استفاده نکنید. ظروف چوبی نباید برای گرم کردن غذا در مایکروویو استفاده شود. بنابراین باید اضافه کرد: اگر برای پخت غذا از قاشق چوبی آغشته به رنگ شیمیایی استفاده شود، متأسفانه در اثر حرارت، رنگ به غذا خیس می شود. همچنین در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید نیم گرم غذا را در ظروف چوبی بریزید، توجه داشته باشید که نباید بیش از 20 دقیقه در ظرف چوبی بماند.

تا جایی که با میز و رومیزی ایرانی آشنا هستیم، می دانیم که اکثر ظروف های مورد استفاده در میز و رومیزی ایرانی از فلز، مس، شیشه، ملامینه و پلاستیک ساخته شده اند. این ظروف ها همچنین هنگام سرو غذای داغ داغ می شوند و به گرما واکنش نشان می دهند. از طرفی سرعت رشد باکتری ها بر روی مواد مورد استفاده در ساخت این گونه ظروف ها بالاست. با این حال،  خرید سینی چوبی برای سرو غذا در ظروف چوبی و خرید اردو خوری چوبی برای سرو غذا  دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین زیبایی هستند.

بهترین چوب برای ظروف چوبی

کاج: کاج نوعی چوب نرم است که برای خرید اردو خوری چوبی انتخاب خوبی است. این چوب علاوه بر مقاوم بودن در برابر چربی، جایگزینی طبیعی و زیست تخریب پذیر برای پلاستیک ظروف است. تطبیق پذیری، سهولت ساخت و ایجاد طرح های متنوع از چوب کاج آن را برای حمل و نقل مناسب می کند.

بامبو: این چوب بومی آسیا است و یکی از معروف ترین چوب ها برای ساخت ظروف است. بافتی صاف و رنگی خنثی دارد که طیف وسیعی از دکورها را تکمیل می کند. چوب بامبو با محیط زیست سازگار بوده و برای طرح های مختلف ظروف انتخابی مناسب است. بیشتر محصولات چوبی اعم از بشقاب، کارد و چنگال، سینی های چوبی و … از چوب بامبو تهیه می شود.

گردو: این چوب با بافت و رنگ چشمگیر خود از مقاومت بالایی برخوردار است. از چوب گردو اغلب برای ساخت مبلمانی استفاده می شود که اشکال غیرعادی دارند. همچنین ظروف چوبی هایی که نیاز به بازسازی یا تعویض دارند تقریبا همیشه از گردو ساخته می شوند.افرا: چوب افرا یک چوب سنگین و بادوام است که می تواند ساییدگی و پارگی زیادی را متحمل شود. رنگ روشن این چوب بر اشکال جذاب و طبیعی که در دانه های چوب دیده می شود تاکید دارد. برای زیباتر شدن این چوب می توان آن را رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی کرد.

چوب افرا به دلیل سنگین بودن فقط برای ساخت ظروف استفاده می شود و برای ظروفی که نیاز به جابجایی و حمل دارند مناسب نخواهد بود.

چه چوب هایی برای ساخت ظروف چوبی مناسب نیستند

برای سرو غذا در ظروف چوبی باید توجه داشت که چوب برخی از درختان برای این منظور مناسب نیست. در نظر داشته باشید که چوب مورد استفاده در ساخت این مدل ظروف باید ساختار و ویژگی های خاصی داشته باشد از جمله:

• بادوام باشد و در طول زمان تغییر رنگ ندهد

• همچنین تکه تکه نمی شود و حجم خود را از دست نمی دهد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای ساخت این مدل ظروف از چوب های زیر چوب راش، بلوط، توس و بلوط قرمز استفاده نکنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل