اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204017345821990
در دسترس نیست

روش های تمیز کردن ظروف چوبی

روش های تمیز کردن ظروف چوبی

کد: 140204017345821990

، (اخبار رسمی): در سال های اخیر استفاد‌ه از ظروف چوبی به شدت محبوبیت پیدا کرد‌ه‌اند و به یکی از لوازم پرطرفدار آشپزخانه‌ها تبدیل شد‌ه‌اند.

روش های تمیز کردن ظروف چوبی
خرید ظروف چوبی

این ظروف به عنوان بهترین ظروف برای سرو غذا شناخته می‌شوند. علاوه بر این، این ظروف از طبیعت به دست آمد‌ه‌اند و به همین دلیل با طبیعت سازگاری بسیار بالایی دارند. آنها میکروب‌ها را جذب نمی‌کنند و می‌توان گفت که لوازمی کاملاً سالم برای استفاده روزمره هستند.

ظروف چوبی بهترین نتیجه را زمانی دارند که از چوب درخت گردو و بامبو تولید می شوند. این ظروف علاوه بر سادگی، شیک و زیبا هستند و از زرق و برق زیادی برخوردار نیستند. استفاد‌ه مداوم از ظروف چوبی ممکن است در دراز مدت به آنها آسیب هایی مانند ترک برداشتن و یا خشک شدن برساند در این مقاله ما راهکارهای مناسبی برای شستشو و تمیز کردن ظروف چوبی و همچنین ضدعفونی کردن آنها را ارائه خواهیم داد.

انواع چوب به کار رفته در تولید ظروف چوبی

در ابتدا بهتر است با رایج ترین نوع چوب هایی که با آنها ظروف چوبی می سازند آشنا شویم. این دسته بندی شامل درختانی هستند که در شرایط سخت و زمستانی رشد کرد‌ه‌اند. این چوب‌ها به دلیل مقاومت بالا و سختی زیادشان، بهترین انتخاب برای ساخت ظروف چوبی محسوب می‌شوند.

چوب درخت بامبو

در ایران درخت بامبو با نام نی خیزران ایرانی شناخته می‌شود. بیشترین تعداد ظروف چوبی موجود در بازار از چوب این درخت تولید شد‌ه‌اند. یکی از دلایل اصلی این محبوبیت، آسانی تمیز کردن این ظروف چوبی است. با استفاده از آب گرم و صابون (مایع ظرفشویی)، می‌توان به راحتی این ظروف را به حالت اولیه‌شان بازگرداند. علاوه بر این، ظروف ساخته شد‌ه از چوب بامبو یا خیزران بسیار سبک هستند و در عین حال مقاومت بالایی دارند.

چوب درخت افرا

چوب درخت افرا یکی از مهم ترین مواد استفاده در صنعت چوب و ساخت ظروف چوبی است. درخت افرا در مناطق مختلف جهان وجود دارد و چوب آن به دلیل ویژگی‌های خاص خود، جذابیت ویژه ای برای ساخت ظروف چوبی دارد. چوب درخت افرا معمولا به رنگ سفید یا کرمی است و دارای روکشی نرم و صاف می باشد. این چوب دارای مقاومت و سختی مناسبی است و به خوبی می‌توان آن را حکاکی کرد و تراشید. علاوه بر این، چوب افرا به خوبی با پوسیدگی مقابله می‌کند و می‌تواند در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاومت نشان دهد.

چوب درخت کاج

کاج یک نوع چوب نرم است که به عنوان یک گزینه مناسب برای سرو مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب، علاوه بر مقاومت در برابر چربی، جایگزینی طبیعی و قابل تجزیه برای ظروف پلاستیکی می باشد. خاصیت قابل تطبیق، ساخت آسان و امکان ایجاد طرح‌های متنوع بر روی چوب کاج، آن را برای حمل و نقل تبدیل به گزینه ای مطمئن می‌سازد.

چوب درخت بلوط

اگر برای شما قیمت و تنوع ظروف چوبی اهمیت دارد، بلوط بهترین گزینه برای تولید ظروف چوبی است. این چوب دارای طیف گسترده‌ای از رنگها است که شامل قرمز، قهوه‌ای مایل به خاکستری و همچنین سفید می‌شود. چوب بلوط به دلیل سنگینی، برای ظروف قابل حمل، گزینه مناسبی نیست.

نکته مهم قبل از تمیز کردن ظروف چوبی

با توجه به دقت لازم در تمیز کردن ظروف چوبی، احتمال بروز آسیب به آنها وجود دارد. بنابراین، بهتر است همواره سعی کنید غذاهای چرب را در این ظروف سرو نکنید. همچنین، بعد از اتمام غذا، باید فوراً باقی ماند‌ه‌های غذا را از روی ظروف پاک کرد‌ه و اجازه ندهید مدت زمان طولانی غذا بر روی آنها باقی بماند. اگر این اتفاق بیفتد، تمیز کردن چربی‌هایی که به مدت طولانی بر روی ظروف باقی ماند‌ه‌اند، مشکل و دشوار خواهد بود.

ابزار و مواد مناسب برای تمیز کردن ظروف چوبی

برای تمیز کردن ظروف چوبی نیازی به ابزار و مواد خاصی ندارید. با استفاده از چند ابزار ساده و مواد انتخاب شد‌ه مناسب، می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. برای انجام این روش‌ها، شما نیاز به یک اسفنج نرم، مقداری مایع ظرفشویی، مقداری لیمو، نمک، سرکه و یک سنباده ریز دارید. با توجه به میزان کثیفی ظروف چوبی خود، می‌توانید یکی از روش  های زیر را برای تمیز کردن آن‌ها انتخاب کنید:

محلول نمک و لیمو

برای تمیز کردن ظروف چوبی می‌توانید از نمک و لیمو استفاده کنید. برای انجام این کار، مقداری نمک درشت را با تفاله‌های لیمو یا آب لیموی تازه ترکیب کنید. سپس با یک اسفنج، پارچه یا اسفنج نرم، این مخلوط را بر روی سطوح داخلی ظرف مالید‌ه و چند بار تکرار کنید. در نهایت آن را با آب بشویید.

نکته: برای تمیز کردن ظروف چوبی، هرگز از سیم‌های ظرفشویی یا اسکاچ‌های زبر استفاده نکنید. با یک اسکاچ نرم و تمیز و با استفاد‌ه از فشار دست کم، می‌توانید آلودگی‌ها را از بین ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل