اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202057250021990
در دسترس نیست

معرفی انواع ظروف چوبی و کاربرد هر کدام

معرفی انواع ظروف چوبی و کاربرد هر کدام

کد: 140202057250021990

، (اخبار رسمی): امروزه ظروف چوبی مورد توجه بالایی قرار گرفته شده است. این این مقاله قصد داریم به معرفی انواع ظروف چوبی و کاربرد هر کدام بپردازیم. واقعیت این است که بیشتر ظروف چوبی از طریق یک فرآیند شیمیایی چند مرحله‌ای سفید و رنگ‌آمیزی می‌شود که آن را شبیه به چوب واقعی می‌کند.

معرفی انواع ظروف چوبی و کاربرد هر کدام
تخته سرو

آشنایی با ظروف چوبی و نحوه تولید آن

• برای نمایش و سرو غذا و همچنین تزیین میز پذیرایی از انواع ظروف چوبی، بشقاب پذیرایی، کاسه، بشقاب چوبی و … استفاده می شود.

• مزایای استفاده از ظروف چوبی بی شمار است.

• استفاده گسترده از چوب به دلیل دوام، انعطاف پذیری، زیبایی و پایداری آن است. 

تراکم سازه های چوبی در تولید اهمیت ویژه ای دارد. چوب درختان در مناطق پر بارندگی مانند آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی برای تولید ظروف چوبی مناسب نیست.

• تولید چوب از درختان زیر آفتاب کامل در طول سال نیز توصیه نمی شود. بهترین چوب برای ظروف چوبی چوب درختان مناطق سردسیر است که بادوام، سخت و متراکم هستند.

بهترین چوب برای ظروف چوبی چیست

چوب کاج:

کاج نوعی چوب نرم است که برای نمایش و سرو غذا ایده آل است. علاوه بر این که در برابر روغن مقاوم است، جایگزینی طبیعی و زیست تخریب پذیر برای ظروف پلاستیکی است. تطبیق پذیری، سهولت ساخت و ویژگی های ساخت چوب کاج در طرح های مختلف، آن را برای حمل و نقل ایده آل کرده است. 

چوب بامبو:

این چوب بومی آسیا است و یکی از چوب های محبوب برای ظروف غذاخوری است. بافتی صاف و رنگ خنثی دارد که مکمل بسیاری از دکورها است. بامبو سازگار با محیط زیست است و انتخابی عالی برای انواع طرح های ظروف غذاخوری است. بسیاری از محصولات چوبی مانند تخته سرو چوبی، ظروف و صفحات چوبی از چوب بامبو ساخته می شوند.

چوب گردو:

این چوب دارای بافت و رنگ چشم نواز با مقاومت بالا می باشد. از چوب گردو برای ساخت مبلمان به اشکال غیر معمول استفاده می شود. همچنین، ظروف چوبی هایی که نیاز به ترمیم یا جایگزینی دارند، تقریباً همیشه از گردو ساخته می شوند.

چوب درخت افرا:

چوب افرا چوبی سنگین و بادوام است که در برابر سایش و پارگی زیاد مقاومت می کند. رنگ روشن این چوب نقوش طبیعی و جذابی را که در دانه چوب دیده می شود برجسته می کند. برای زیباتر شدن این چوب می توان آن را لکه دار یا رنگ آمیزی کرد.به دلیل وزن کارت فقط برای تهیه ظروف سرو معمولی کاربرد دارد و برای ظروفی که نیاز به جابجایی و حمل و نقل دارند مناسب نیست.

بلوط:

اگر قیمت و کیفیت ظروف چوبی بالا است، بلوط بهترین انتخاب برای تولید ظروف چوبی شما است. این چوب دارای رنگ های متنوعی از قرمز تا قهوه ای مایل به خاکستری و سفید است. بلوط چوبی سنگین است و بنابراین انتخاب مناسبی برای ظروف قابل حمل نیست.

ظروف چوبی چه رنگی است

دومین موردی که در بررسی ویژگی های هر ظرف چوبی باید در نظر گرفت رنگ ظرف چوبی است. چوب در حالت خام اغلب مایعات و ذرات ریز را به دلیل منافذ زیاد و رگه های باز جذب می کند که این ذرات را برای مدت طولانی در خود نگه می دارد.

نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در ظروف چوبی

 می تواند باعث پوسیدگی، کپک زدن و تشکیل باکتری شود. با دانستن این موضوع، بهترین راز برای ظروف چوبی چیست؟ باید به دنبال پاسخ سوال بود. در کشورهای توسعه یافته سالهاست که از رنگ ها برای رنگ آمیزی کاسه های چوبی طبیعی و خاص ظروف چوبی استفاده می شود.اما هنوز بسیاری از تولیدکنندگان ظروف چوبی در ایران از رنگ های شیمیایی و سرطان زا برای پوشش ظروف چوبی استفاده می کنند!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل