اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202277288121990
در دسترس نیست

انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی

انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی

کد: 140202277288121990

، (اخبار رسمی): امروزه علاوه بر وسایل چوبی منزل شاهد آن هستیم که از ظروف چوبی در مصارف روزمره و پذیرایی نیز استفاده می شود که بسیار زیبا و جذاب است.

انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی
خرید ظروف چوبی

ظروف چوبی از چوب های مختلف ساخته می شوند. در ادامه انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی را توضیح می دهیم.

ظروف چوبی

ظروف چوبی را می توان ظروف سرو نامید که طرحی جذاب برای نشان دادن سبک اصلی ارائه غذا و جذب مخاطب است. چوب به دلیل دوام، انعطاف پذیری، زیبایی و پایداری در ساخت انواع ظروف کاربرد فراوانی دارد.

چوب به راحتی به طبیعت برمی گردد و بسیار انعطاف پذیر است. چوب را می توان در بسیاری از صنایع استفاده کرد. ماهیت ظروف چوبی نیز شناخته شده است زیرا می دانیم که از گذشته های دور افرادی بوده اند که روی چوب حکاکی می کردند و به روش های مختلف از آن استفاده می کردند.

چوب های بسیار باکیفیتی وجود دارند که ممکن است برای خرید ظروف چوبی مناسب نباشند. برای ساخت ظروف باید از چوبی استفاده کرد که در آب و هوای سخت رشد کرده است. چوب درختانی را که 365 روز در سال زیر نور خورشید رشد کرده اند را فراموش کنید. درختانی که در آب و هوای خشن زمستانی رشد می کنند برای کانتینر مناسب هستند، این درختان به کندی رشد می کنند و بافتی سفت، مقاوم و با تراکم بالا دارند.

انواع چوب

کاج

کاج، چوب نرمی است که برای سرو غذا مناسب است. این نه تنها یک جایگزین طبیعی و زیست تخریب پذیر برای ظروف پلاستیکی است، بلکه در برابر چربی نیز مقاوم است. در خرید ظورف چوبی به جنس چوب ان دقت نمایید.

راش

نام علمی این چوب راش Fagus orientalis است. راش در جنگل های ایران یافت می شود. درختی سایه دوست است و به همین دلیل برگ های زیادی دارد. از خواص ظاهری چوب راش، نمای داخلی آن مشخص نیست و رنگ کرم مایل به قرمز دارد. دایره های یکساله فشرده هستند و به همین دلیل در مقاطع طولی یکی از بارزترین خصوصیات آن می توان به تیغه های چوبی در مقاطع طولی آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی های چوب راش نیمه سنگین بودن و بافتی یکدست و تقریباً مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها می باشد.

بامبو

این نوع چوب سازگار با محیط زیست بوده و گزینه مناسبی برای طراحی می باشد. تنوع وجود دارد. در خرید ظروف چوبی، کارد و چنگال و خرید سینی چوبی و سایر محصولات دقت نمایید که از چوب بامبو باشند.

گردو

ظروف چوبی که نیاز به جابجایی یا بازسازی دارند تقریباً همیشه از چوب گردو ساخته می شوند.

چوب افرا

افرا سنگین و بادوام است و می تواند سایش و پارگی زیادی را تحمل کند. رنگ روشن آن بر اشکال طبیعی و رنگین کمانی که در دانه های چوب می بینید تأکید می کند. اگر می خواهید ارزش زیبایی شناختی آن را افزایش دهید، می توانید چوب را لکه دار یا رنگ کنید. اما از آنجایی که افرا چوبی سنگین است، فقط برای ساخت ظروف بادوام استفاده می شود، اما برای ظروفی که نیاز به جابجایی و حمل دارند، مناسب نیستند.

بلوط

از نظر قیمت و تنوع، بلوط بهترین گزینه است. بلوط طیف گسترده ای از رنگ ها از قرمز تا خاکستری قهوه ای تا سفید دارد. بلوط سنگین است و برای ظروف قابل حمل مناسب نیست. بلوط برای ساختن چیزهایی که ثابت هستند و حرکت نمی کنند بهترین است.

چوب درخت گیلاس

یکی از بهترین چوب ها برای ظروف، چوب گیلاس است. چوب گیلاس نه تنها برای ساخت ظروف، بلکه برای بسیاری از سازه های چوبی دیگر نیز مناسب است. قسمت متراکم داخلی از چوب گیلاس تیره و قسمت بیرونی کرم روشن و کنتراست خوبی دارد. رسوبات معدنی طبیعی چوب گیلاس در دانه سیاه چوب خودنمایی می کند و جلوه زیبایی به ظروف چوبی می بخشد.

نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در ظروف چوبی

در کشورهای پیشرفته سالهاست که از رنگها برای رنگ آمیزی کاسه های چوبی طبیعی و ظروف چوبی خاص استفاده می شود. با این حال هنوز هم بسیاری از تولیدکنندگان ظروف چوبی در ایران از رنگ های شیمیایی و سرطان زا برای پوشش ظروف چوبی استفاده می کنند!

1. ظروف چوبی نرم هستند و از خراشیدگی ظروف دیگر جلوگیری می کنند

ظروف چوبی به دلیل بافتی که دارد به سایر غذاها آسیبی نمی رساند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از ظروف نچسب یا تفلون، از قاشق یا کفگیر چوبی استفاده کنید تا آسیب نبیند. بافت نرم چوب از ایجاد خط و خش روی ظروف جلوگیری می کند.

2. ظروف چوبی با ریختن غذای داغ در آنها گرم نمی شوند

قاشق و ملاقه های چوبی برای پخت و پز بسیار مناسب هستند تا زمانی که آشپز در آشپزخانه است دسته آن ها داغ و چسبناک نشود.

3. واکنش ظروف چوبی با غذا

4. تعمیر و نگهداری آسان

5. عمر طولانی چوب

6. عدم تجمع میکروب و باکتری در ظروف چوبی

7. طراحی شیک و زیبا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل