اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202107257222003
در دسترس نیست

آیا اردیبهشت بهترین زمان برای خرید خودرو است؟ 

کد: 140202107257222003

، (اخبار رسمی): بهترین زمان برای خرید خودرو در ایران چه ماهی است؟ خرید خودرو یکی از دغدغه‌هایی است که همیشه با ما ایرانی‌ها همراه بوده است. اردیبهشت یکی از ماه‌هایی است که معمولا می‌توان روی آن برای یک خرید عالی در بازار خودرو حساب کرد.

آیا اردیبهشت بهترین زمان برای خرید خودرو است؟ 
آیا اردیبهشت بهترین زمان برای خرید خودرو است؟ 

بهترین زمان برای خرید خودرو در ایران چه ماهی است؟ خرید خودرو یکی از دغدغه‌هایی است که همیشه با ما ایرانی‌ها همراه بوده است. در گذشته برای داشتن یک وسیله نقلیه و امروز برای سرمایه گذاری و رسیدن به یک درآمد مناسب، کاربران به دنبال خرید خودرو هستند. یکی از مهم‌ترین پارامترهای این دغدغه نیز انتخاب زمان مناسب برای این خرید است. اگر شما زمان مناسبی را برای خرید ماشین انتخاب نکنید، ممکن است با بازاری متلاطم روبرو شده و مجبور به پرداخت هزینه‌های چند برابری نسبت به شرایط عادی شوید.

اردیبهشت یکی از ماه‌هایی است که معمولا می‌توان روی آن برای یک خرید عالی در بازار خودرو حساب کرد؛ البته در این مقاله قرار است در این باره به صورت حرفه‌ای صحبت کنیم که آیا این ماه واقعاً برای خرید ماشین و حضور در بازار خودرو مناسب است یا خیر و اگر مناسب است چه خودروهایی را باید بخریم. با ما همراه باشید. 

بهترین زمان خرید خودرو در ایران

در قدم اول لازم است تا درباره انتخاب بهترین زمان خرید خودرو در ایران کمی بیشتر صحبت کنیم. همان طور که می‌دانید قیمت ‌ها در بازار ماشین ایران همه روزه در حال افزایش است و کم پیش می‌آید که شاهد کاهش و افت قیمت ‌ها باشیم؛ اما در بازه‌های زمانی مشخصی قیمت ‌ها در بازار با ثبات شده و حتی با تعدیل نسبی روبرو می‌شود. پیدا کردن چنین بازه‌های زمانی و خرید خودرو در آن بازه‌ها می‌تواند بهترین شرایط برای خرید خودرو در ایران را رقم بزند. البته این موضوع به شرایط عرضه و تقاضا برای خرید در بازار بستگی دارد.

در ماه‌هایی که مردم پول کافی برای خرید نداشته باشند، تقاضا برای خرید کاهش پیدا کرده و مسلما کاربران برای فروش خودروهای خود در بازار نیاز دارند تا مبالغ کمتری را در نظر بگیرند. در عوض در ماه‌هایی که تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌نماید، عرضه ماشین ‌ها با قیمت بالاتری انجام می‌پذیرد. به همین راحتی شما با درک این موضوع می‌توانید در زمان خرید، هزینه‌های خود را کاهش دهید. حالا تنها باید با هم بررسی کنیم که در چه بازه‌های زمانی می‌توانیم شاهد کاهش تقاضا برای خرید باشیم. 

در ماه‌هایی از سال مانند اردیبهشت یا مهر و آبان معمولا کاربران زیادی در بازار برای خرید وجود ندارند. اردیبهشت فصل امتحانات بچه‌ها است و پدر و مادرها نیز درگیر کمک به آنها هستند. برای همین خیلی فرصت کافی برای مدیریت کارهایی مانند خرید ماشین را ندارند. حتی فروشندگان هم در این ماه گاهی اوقات صبر می‌کنند. همچنین حالتی در ماه‌های ابتدایی پاییز نیز به دلیل شروع مدارس وجود دارد. در این ماه‌ها شاهد کاهش تقاضا برای خرید هستیم که می‌تواند باعث افت قیمت‌ها در بازار شود. البته این موضوع برای خودروهای کارکرده و صفر با تفاوت‌هایی همراه است که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

بهترین زمان خرید خودرو کارکرده در ایران

به بررسی بهترین زمان خرید خودرو در ایران پرداختیم و ماه‌هایی از سال را نیز به عنوان بهترین گزینه‌های خرید معرفی کردیم؛ اما واقعیت این است که خرید خودرو صفر و کارکرده در بازار ایران شرایط متفاوتی دارد. خودروهای کارکرده بیشتر تحت تاثیر شرایط عرضه و تقاضا قرار می‌گیرند و قیمت آنها با نوسان روبرو می‌شود. با توجه به اینکه هیچ فرایند قیمت گذاری رسمی برای خودروهای کارکرده در بازار وجود ندارد و هر کس بنا به شرایطی که در ماشین خود مشاهده می‌کند، برای قیمت گذاری آن اقدام می‌کند، از این رو است که می‌توانیم تأثیرپذیری بیشتری در قیمت ماشین ‌های کارکرده نسبت به شرایط عرضه و تقاضا مشاهده کنیم.

وقتی فروشندگان در ماه‌هایی مانند اردیبهشت و مهر و آبان با افت قابل توجه تعداد خریداران روبرو می‌شوند، مجبور به اعلام قیمت‌ های کمتری خواهند شد تا بتوانند ماشین خود را به فروش برسانند. کسانی که حتما باید پول نقد تهیه کنند، قیمت‌ های جذابی را برای خودروهای خود اعلام می‌کنند. البته در این بین باید به این نکته هم اشاره کنیم که قرار نیست شاهد افت قیمت‌ های 40 تا 50 درصدی در بازار باشیم. معمولا در این ماه‌ها می‌توان با افت قیمت ‌های معقول در بازار خودروهای کارکرده اقدام به خرید نمود. 

 بهترین زمان خرید خودرو صفر

وقتی نوبت به خرید خودرو صفر می‌رسد، شرایط متفاوت خواهد بود. در درجه اول باید یادآوری کنیم که قیمت گذاری خودروهای صفر در کارخانه‌ها با توجه به سیاست‌های کلی است و اختلاف قیمت بالای این خودروها در کارخانه با بازار باعث شده تا همیشه تقاضا برای خرید آنها در کارخانه وجود داشته باشد. در بازار شما دو زمان خرید را می‌توانید برای خودروهای صفر برای یک خرید ایده‌آل در نظر بگیرید. در درجه اول باید به تعطیلات بسیار مهم سال اشاره کنیم. در نزدیکی‌های تعطیلات عید یا سایر اعیاد و مناسبت‌های مذهبی معمولا از سوی بسیاری از شرکت‌های عرضه کننده خودرو، شاهد ارائه تخفیف‌ها یا طرح‌های مناسب خرید قسطی ماشین هستیم که می‌تواند شرایط یک خرید ایده‌آل را برای شما فراهم آورد.

در همین ماه‌ های اردیبهشت و اوایل پاییز نیز همان شرایط تقاضای کمتر وجود داشته و این ماه‌ها نیز می‌توانند بهترین شرایط برای خرید ماشین در بازار ایران حتی برای خودروهای صفر باشند. 

خرید خودرو در اردیبهشت

اردیبهشت ماه از آن ماه‌هایی است که چند مزیت بزرگ برای خرید خودرو دارد. به میزان تقاضای کمتر و پایین بودن قیمت‌ ها در این ماه اشاره کردیم. در ماه دوم سال هستیم و هنوز طرح‌ها و سیاست‌های افزایش قیمت‌ ها در بازار نیز پیاده‌سازی نشده است. قیمت دلار هنوز روند اصلی خود را پیدا نکرده و همین موضوعات می‌تواند مزید بر علت باشند تا شما بتوانید یک خرید مناسب و جذاب را در بازار خودرو برای خود رقم بزنید. از این گذشته خرید خودرو خود را نیز خیلی عقب نخواهید انداخت؛ زیرا معمولا با گذشت زمان تورم به خودی خود باعث افزایش قابل توجه قیمت‌ ها در بازار خودرو می‌شود.

خرید خودروهای ایرانی در این ماه می‌تواند شرایط خوبی داشته باشد. البته خودروهای خارجی وارداتی هم شرایط مشابهی دارند، اما مبالغ لازم برای خرید آنها به جهت شرایط واردات بالا است. انتخاب خودرو مناسب نیز یکی از پارامتر های اصلی و مهم برای یک خرید مناسب در چنین زمان‌هایی است.

منبع: مجله خودرو آریان یدک

https://arianyadak.com/mag/best-time-buy-car

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آریان یدک

فروشگاه آریان یدک در تهران و اهواز واقع شده است و وارد کننده اصلی لوازم یدکی خودرو بشمار می‌رود. سایت آریان یدک نیز جهت خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو و ارسال به سراسر ایران در دسترس قرار دارد.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید