اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202247285018914
در دسترس نیست

ورق استیل چیست؟

ورق استیل چیست؟ چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

کد: 140202247285018914

، (اخبار رسمی): ورق استنلس استیل در واقع یک ورق فلزی با سطح صاف و قابل رول است و از این طریق در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های استیل انواع مختلفی دارند که با توجه به روش تولید و مواد اولیه به کار رفته در آنها طبقه بندی و نامگذاری می شوند.

ورق استیل چیست؟ چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟
ورق استیل چیست؟ چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

ورق استیل چیست؟ 

به نوعی ورق فلزی که عناصر تشکیل دهنده آن نیکل و کروم است ورق استنلس استیل می گویند. این ورق ها به دلیل ساختار و ترکیب شیمیایی متفاوت، مشخصات و خواص متفاوتی نسبت به ورق های فولادی دارند. یکی از مهمترین ویژگی های این نوع ورق فلزی مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد. از این رو در بازار به این صفحات ورق استنلس استیل نیز می گویند.

ورق های فولادی شبیه صفحات استیل هستند. ورق های استیل ضد زنگ به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت و خوردگی و همچنین تمیز کردن و نگهداری آسان، به طور فزاینده ای در صنایع حساس مورد استفاده قرار می گیرند. صنایع غذایی، صنعت نفت، صنعت گاز و نفت؛ صنایعی مانند ساخت تجهیزات و لوازم پزشکی و لوازم خانگی. از گریدهای مختلف آلیاژ استنلس استیل ضد زنگ برای ساخت ورق ها استفاده می شود. 

ورق استنلس استیل در واقع یک ورق فلزی با سطح صاف و قابل رول است و از این طریق در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های استیل انواع مختلفی دارند که با توجه به روش تولید و مواد اولیه به کار رفته در آنها طبقه بندی و نامگذاری می شوند.
استلی بدون شک یکی از پرکاربردترین فلزات در جهان است. از ساخت و ساز گرفته تا خودرو ، محصولات فلزی، لوازم خانگی و لوازم صنعتی، استیل در همه جا کاربرد دارد.

کاربردهای اصلی ورق استیل
فلز استیل به طور کلی دو کاربرد اصلی دارد. استفاده در صنعت و استفاده به عنوان یک وسیله تزئینی. ورق استیل صنعتی در گریدهای 1.25*1.5، 2*1.5، 1.5*2.5 و 3*6 تولید می شود و پرکاربردترین ان سری 300 می باشد.

یکی از مهمترین کاربردهای ورق استیل در صنعت پیچ و مهره است، خرید پیچ استیل که در گرید ها و شکل های مختلف شش گوش و آلنی طراحی و تولید می شود. پیچ و مهره استیل با دارا بودن کروم و نیکل در ساختار داخلی خود یک مقاومت ذاتی در برابر رطوبت و برخی عوامل خورنده محیطی دارند و از این رو در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرند.

ورق های استیل دکوراتیو برای مصارف زیبایی مانند نمای ساختمان، تولید المان های تزئینی و ظروف استیل آشپزخانه استفاده می شود و بسته به کاربردشان دارای آلیاژهای مختلفی می باشند. به عنوان مثال، ورق های استیل 201، 304 و 430 در نمای بیرونی ساختمان به جای سایر مدل ها استفاده می شود. خوب است توجه داشته باشید که ورق های استیل دکوراتیو را می توان به دسته های کوچکی مانند براق، مات، خش دار، رنگی و چاپی تقسیم کرد. ورق های استنلس استیل به دو صورت رولی و ورقی به فروش می رسد. نوع رول آن در عرض های 1 تا 2 متر و وزن آن بسته به ضخامت ورق از 2.5 تا 10 تن متغیر است. 

کاربردهای دیگر ورق استیل
ورق استیل به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم لیستی از کاربردهای این محصول را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طراحی و ساخت سقف ساختمان با کاربردهای مختلف
  • پوشش بدنه و سقف کابین آسانسور
  • وسایل برقی درست کنید
  • تولید قطعات یدکی و تجهیزات صنایع دریایی و کشتی سازی.
  • ساخت تانکر مواد شیمیایی
  • ساخت بدنه اتومبیل، کامیون و هواپیما 
  • تولید لوازم برقی و الکتریکی
  • تولید تجهیزات پزشکی
  • تولید تجهیزات آزمایشگاهی خشک
  • صنعت کاغذ
  • مواد شیمیایی

انواع ورق استیل

  • ورق استیل بگیر
  • ورق استیل نگیر

ورق استیل نگیر یا ورق نگیر که به آن ورق استنلس استیل نیز می گویند به دلیل مصرف بیشتر از سایرین موجود در بازار گرانتر است. قیمت ورق استنلس استیل بسته به کیفیت، ضخامت و کیفیت سازنده متفاوت است. عوامل تعیین کننده در قیمت ورق فولاد نیکل در اولویت اول و کروم در اولویت دوم است.
به ورق های نچسب ورق 300 می گویند. این ورق برخلاف ورق فولادی خاصیت مغناطیسی ندارد.

این ورق های استیل نیز بسیار متنوع هستند و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. استیل ضد زنگ یا آستنیت یکی از پرکاربردترین فلزات در صنعت است. آستنیت فلزی از آلیاژ آهن- کربن است که به نام یک مخترع انگلیسی نامگذاری شده است. ریزساختار آستنیتی را می توان یکی از پرکاربردترین آلیاژهای استیل ضد زنگ دانست. درجه، ضخامت و کیفیت فولاد بسته به سازنده متفاوت است. عوامل اصلی تعیین کننده قیمت فلزات نیکل و در درجه دوم کروم هستند.

آلیاژها بر اساس نوعشان به سه دسته کلی فولادهای کربنی، فولادهای آلیاژی و فولادهای ضد زنگ تقسیم می شوند. در بازار داخلی، فولاد ضد زنگ به نام استیل معروف است ورق های فولادی ضد زنگ سری 400 برای نگهداری ورق های  استنلس استیل و دارای خاصیت مغناطیسی در نظر گرفته می شوند. Tinplate ترکیبی از فولاد ضد زنگ و یکی از پرکاربردترین آلیاژها است که به دلیل خاصیت مغناطیسی آن، با استیل بگیر شناخته می شود.

    قیمت ورق استیل

    یکی از مهمترین مواردی که می تواند بر قیمت ورق استیل تاثیر بگذارد وزن آن است. برای بدست آوردن وزن ورق، ابتدا باید وزن خالص یا وزن ورق استیل را که توسط سازنده تعیین می شود، بدانید. وزن خالص نشان دهنده وزن ورق بدون روکش و لفاف است و زمانی که وزن خالص ناخالص در اطلاعات توتون گزارش می شود به معنای وزن ورق و بسته بندی آن است. در نهایت ضرری ندارد بدانید که می توانید وزن یک ورق استیل را با استفاده از وزن خالص ورق و تقسیم آن بر تعداد ورق های بسته محاسبه کنید.
    همانند سایر بخش های استیل ، عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت ورق استیل نقش دارند. قیمت های جهانی کروم، نیکل و آهن، نرخ تبدیل دلار، عرضه و تقاضا و هزینه های حمل و نقل از مهمترین عوامل هستند. اما نوع ورق، ضخامت، ابعاد، وزن و کیفیت تولید آن بسته به کارخانه سازنده، از دیگر مشخصات ورق است که مستقیماً بر قیمت آن تأثیر می گذارد.

    خرید ورق استیل
    میزان فروش این محصول بر اساس عوامل مختلف، نوع محصول، سایز، نوع ورق، قیمت بین المللی نیکل و سایر مشخصات این ورق ها تعیین می شود و نرخ ارز یکی از مهم ترین عوامل می باشد. بنابراین محصولات ورق های استنلس استیل با قیمت های متفاوتی در بازار موجود می باشد. با توجه به نیاز خود می توانید مناسب ترین ورق را با قیمت و کیفیت مناسب را خریداری کنید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    صنعت و تولید