اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203127314422845
در دسترس نیست

چرا از سمعک استفاده کنیم؟

۱۰ دلیل مهم استفاده از سمعک

کد: 140203127314422845

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه دغدغه بسیاری از افراد کم شنوا استفاده از سمعک است.استفاده از سمعک در بهبود کیفیت زندگی افراد کم شنوا تاثیر به سزایی دارد و عدم استفاده از سمعک عواقبی را در زندگی شخصی و اجتماعی و سلامت فرد به دنبال خواهد داشت که این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده به هنگام و هر چه سریعتر افراد کم شنوا است.

۱۰ دلیل مهم استفاده از سمعک
انواع سمعک و اهمیت استفاده آن

استفاده از سمعک در بهبود کیفیت زندگی تاثیر به سزایی دارد و عدم استفاده عواقبی را در زندگی شخصی و اجتماعی و سلامت فرد خواهد داشت. این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده به هنگام افراد کم شنوا است.

مجله مهرا :: امروزه دغدغه بسیاری از افراد کم شنوا استفاده از سمعک است.در این مطلب قصد داریم دلایل استفاده از سمعک و مزایای استفاده از سمعک را بیان کنیم.استفاده از سمعک در بهبود کیفیت زندگی افراد کم شنوا تاثیر به سزایی دارد و عدم استفاده از سمعک مشکلات و عواقبی را در زندگی شخصی و اجتماعی و سلامت فرد به دنبال خواهد داشت که این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده به هنگام و هر چه سریعتر افراد کم شنوا است.

10 دلیل مهم استفاده از سمعک

اگر به فکر استفاده از سمعک هستید، در اینجا 10 دلیل خوب برای استفاده از سمعک آورده شده است:

  • تقریباً در همه شرایط خیلی بهتر خواهید شنید.
  • با شریک یا همسرتان ارتباط نزدیک تری خواهید داشت.
  • در برقراری ارتباط با فرزندان و نوه های خود بهتر خواهید بود.
  • در انجام و پیگیری مکالمات بسیار بهتر خواهید بود..
  • بهتر می توانید در مجالس و مهمانی های اجتماعی شرکت کنید.
  • شما در دنبال کردن اخبار، فیلم ها و سریال های تلویزیون و همچنین گوش دادن به رادیو و موسیقی بهتر خواهید بود.
  • شما مغز خود را متناسب نگه می دارید و خطر زوال شناختی را کاهش می دهید.
  • کمتر در معرض خطر انزوای اجتماعی، تنهایی و افسردگی خواهید بود.
  • به طور کلی از سلامت روحی و جسمی بهتری برخوردار خواهید بود.
  • کمتر به دیگران وابسته خواهید شد.

علاوه بر این، شما همچنین قادر خواهید بود صداهایی را بشنوید که ممکن است سال‌ها نشنیده باشید، مانند آواز پرندگان، باد در درختان، امواج در دریا، تیک تاک ساعت، جاری شدن آب و کامپیوتر و زمزمه یخچال

همه این استدلال ها بر اساس نتایج و یافته های چندین نظرسنجی و مطالعات علمی در سال های اخیر است.

مزایای استفاده از سمعک

سمعک باعث می شود بهتر بشنوید. اما استفاده از سمعک مزایای بسیار بیشتری دارد.

مزایای استفاده از سمعک

هدف اصلی سمعک این است که شما بهتر بشنوید. سمعک تقریباً در همه موقعیت‌ها باعث می‌شود شما بهتر بشنوید: در خانه، هنگام بیرون رفتن، هنگام مسافرت یا رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی، در جمع‌های خانوادگی و سایر رویدادهای اجتماعی، در محل کار و در بسیاری موقعیت‌های دیگر.

 سمعک همچنین به شما کمک می کند تا آنچه را که در تلویزیون یا رادیو گفته می شود بسیار بهتر بشنوید و می توانید از موسیقی بیشتر از زمانی که از سمعک استفاده نمی کنید لذت ببرید.

 سمعک شنوایی شما را به حالت عادی بر نمی گرداند، اما شنوایی شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

فناوری سمعک در سال های اخیر بسیار توسعه یافته است. این همچنین به این معنی است که هم رضایت کاربر و هم ظاهر سمعک به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین در شرایط سخت گوش دادن، میزان رضایت از سمعک بهبود یافته و بسیار بالاست.

اما مزایای شخصی بسیار بیشتری وجود دارد.

کیفیت زندگی و سلامتی

اکثریت قریب به اتفاق استفاده کنندگان سمعک اعلام می کنند که سمعک آنها کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشیده است.

چندین مطالعه همچنین نشان داده اند که سلامت جسمی و روانی در بین افراد کم شنوایی که از سمعک استفاده می کنند بهتر از افرادی است که از سمعک استفاده نمی کنند. استرس جسمی و روحی کمتر است و کاربران سمعک خواب بهتری را نسبت به افراد غیر استفاده کننده تجربه می کنند.

مطالعات علمی نشان داده اند که استفاده از سمعک زوال شناختی و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. استفاده از سمعک به محافظت از مغز شما کمک می کند. کم شنوایی درمان نشده خطر و درجه پریشانی، افسردگی، جسمی سازی و تنهایی و وابستگی به دیگران را افزایش می دهد.

به طور کلی، سلامت در میان سالمندان کم شنوایی که از سمعک استفاده می کنند، بهتر از کسانی است که از سمعک استفاده نمی کنند.

زندگی اجتماعی و زندگی کاری

در نظرسنجی‌ها، کاربران سمعک بیان می‌کنند که استفاده از سمعک زندگی اجتماعی بهتری با بهبود روابط خانوادگی و روابط شخصی می‌دهد.

استفاده کنندگان سمعک همچنین بیان می کنند که سمعک در کار مفید است. علاوه بر این، استفاده از سمعک نیز تأثیر مثبتی بر اشتغال و درآمد دارد. افرادی که از سمعک استفاده می کنند نسبت به افراد کم شنوا که از سمعک استفاده نمی کنند کمتر بیکار هستند و درآمد بیشتری دارند.

نکته مهم و قابل توجه بیان شده توسط اکثر افرادی که از سمعک استفاده میکنند این است که: باید زودتر سمعک میگرفتم.

در بررسی که در چندین کشور اروپایی تهیه شده است، از هر سه نفری که از سمعک استفاده می کنند، دو نفر نیز اعلام کرده اند که باید زودتر سمعک خود را تهیه می کردند. دلایل اصلی این امر زندگی اجتماعی بهتر، سلامت روانی بهتر، خستگی کمتر و عملکرد شغلی بهتر است.

جهت مشاوره و ارزیابی دریافت سمعک میتوانید با کیلینیک شنوایی سنجی و سمعک مهرا در مرکز تهران واقع در سهروردی شمالی تماس حاصل فرمایید و یا جهت دریافت نوبت از طریق لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت کلینیک توانبخشی مهرا شوید ::

mehraclinic.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک تخصصی توانبخشی مهرا

کلینیک تخصصی توانبخشی مهرا با کادر درمان متعهد و مجرب در زمینه های شنوایی سنجی و تجویز سمعک،گفتاردرمانی و کاردرمانی ، رفتاردرمانی و بازی درمانی آماده اراِیه خدمت به کودکان و بزرگسالان است و با به کارگیری از به روزترین امکانات و متدهای روز دنیا اقدامات درمانی مناسب را ارایه میدهد. خدمات تخصصی شنوایی سنجی:انجام تست های شنوایی،تجویز سمعک،تعمیر،ارزیابی و درمان وزوز گوش و سرگیجه و... گفتاردرمانی:درمان لکنت،اختلال تلفظ،اختلالات رشدی،اتیسم،سندروم داون،تاخیر گفتار،اختلال یادگیری،کم شنوایی،اختلال صوت و بلع،فلج مغزی،سکته مغزی،دیزآرتری و... کاردرمانی:کاردرمانی ذهنی و جسمی،نقص توجه و بیش فعالی،ام اس،مشکلات و تاخیر حرکتی،اختلال حافظه و یادگیری و.... رفتاردرمانی:بازی درمانی،درمان مشکلات شناختی،اضطراب،لجبازی،وسواس فکری،نقص توجه و تمرکزو .... mehraclinic.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی