اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204037349522845
در دسترس نیست

سمعک فراهوشمند چیست؟این سمعک چه ویژگی هاو اثری بر بهبود شنوایی فرد کم شنوا دارد؟

قیمت سمعک فراهوشمند

کد: 140204037349522845

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه سمعک به عنوان یک وسیله کمک شنیداری برای کم شنوایی همانند سایر ابزارهای الکترونیک با پیشرفت چشم گیری همراه بوده که متناسب با انواع کم شنوایی طراحی شده و از آنها به عنوان سمعک فراهوشمند یاد میشود.بسیاری از افراد به‌خاطرکم شنوایی در زندگی دچار مشکل شده اند استفاده از سمعک راه حل این مشکلات است.

قیمت سمعک فراهوشمند
مدل های مختلف سمعک
قیمت سمعک فراهوشمند
انواع مدل های سمعک هوشمند و فرا هوشمند

سمعک های فراهوشمند یکی از جدیدترین سمعک های روز دنیا هستند که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند. این نوع سمعک ها نیازهای شنوایی کاربر را برطرف کرده و موجب تسهیل ارتباطات فرد میگردد.

مجله مهرا ::امروزه سمعک  به عنوان یک وسیله کمک شنیداری برای کم شنوایی نیز همانند سایر ابزارهای الکترونیکی با پیشرفت های چشم گیری همراه بوده که متناسب با انواع کم شنوایی طراحی شده و از آنها به عنوان سمعک فراهوشمند یاد میشود.

بسیاری از افراد به‌خاطر برخی از مشکلات جسمی گوشه‌گیر شده‌اند که این دغدغه هم برای آنها و هم برای اطرافیانشان موجب ناراحتی بسیاری شده است.

از جمله این مشکلات می‌توان به اختلال در سیستم شنوایی اشاره کرد. کم‌شنوایی با هر میزان از نوع خفیف تا شدید آن علاوه بر نقص مادرزادی، می‌تواند از عوارض پیری یا عوارض داروها ، کار کردن در محیطهای پر سرو صدا  و آسیب‌های ناشی از سانحه و … فرد را درگیر کند.

سمعک فراهوشمند

بهره‌مندی از دانش روز برای تولید سمعک‌هایی فراهوشمند با فناوری هوش مصنوعی، منجر به تولید محصولاتی منحصربه‌فرد و ممتاز شده است. از قابلیت‌های این نوع سمعک‌ها می‌توان به توانایی تشخیص صدای زن از مرد، کودک از بزرگسال، تمایز صدای اصلی از صدای محیطی و … اشاره کرد.

فناوری به‌کاررفته در ساخت این سمعک‌ها، به فرد کمک می‌کند که بتواند در یک جمع شلوغ، گفتار اطرافیان را بهتر درک کند و حتی بتواند صدای موبایل و تلویزیون را بشنود.

سمعک های فراهوشمند یکی از جدیدترین سمعک های روز دنیا هستند که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند. این نوع سمعک ها نه تنها نیازهای شنوایی کاربر را برطرف کرده بلکه با دارا بودن الگوریتم های هوش مصنوعی این امکان را به کاربر می دهد تا راحتتر بتواند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کند.

سمعک های فراهوشمند نوعی از سمعک ها هستند که قابلیت شناسایی صدای گفتاری از صدای زمینه و مزاحم را دارند؛این الگوریتم ها سبب وضوح بیشتر گفتار و در نتیجه درک گفتار بهتر در افراد می شوند.

سمعک‌های فراهوشمند محصول کشورهای آمریکا، دانمارک، آلمان و سوئیس هستند. کمپانی‌های مختلف در این کشورها برای تولید ابزارهای الکترونیکی هوشمند، از دانش روز بهره برده و با ساخت سمعک‌هایی با قابلیت‌های ویژه و کاملاً متمایز از سایر سمعک‌ها شرایط زندگی و برقراری ارتباط را برای کم‌شنوایان بهبود داده‌اند.

ویژگی ها و امکانات سمعک فراهوشمند

سمعک های فراهوشمند دارای امکانات وسیعی برای برقراری ارتباط در شرایط سخت شنیداری هستند. در میان جدیدترین نوآوری ها ویژگی های زیر در سمعک های فراهوشمند بارزتر است:

الگوریتم هوش مصنوعی و تکنولوژی

الگوریتم های هوش مصنوعی به سمعک این امکان را می دهد که بتواند محیط اطراف و صداهای موجود را آنالیز و صدای افراد را شناسایی کند و صدا را بر اساس میزان شنوایی و تنظیمات انتخابی کاربر تنظیم نماید.

این سمعک ها طراحی شده اند که صداهای خاصی را شناسایی کنند و بر روی صداهای تعریف شده تمرکز  نمایند، این مورد موجب می شود تا نیاز روزانه به تنظیمات دستی توسط کاربر کاهش یابد.

سمعک های هوشمند علاوه بر امکان تنظیم دستی، تنظیمات مطلوب کاربر را که در هر محیطی در سمعک اعمال می کند، به خاطر سپرده و پس از مدتی با قرار گرفتن در محیط مشابه قبل، سمعک به طور اتوماتیک تنظیمات را متناسب با محیط تغییر می دهد.

این قابلیت نیاز به لمس سمعک برای تغییر تنظیمات آن را کاهش می دهد. بنابراین کاربر می تواند در طول روز بدون نگرانی در مورد دیده شدن سمعک خود به محیط های شنیداری مختلفی برود. همچنین کاربر می تواند با استفاده از موبایل خود، ولوم، برنامه و حتی تنظیمات پیشرفته ای مانند جهت میکروفون سمعک را تغییر دهد.

تشخیص مشکلات ایجاد شده برای کاربر توسط سمعک

برخی از سمعک­ های فراهوشمند مانند برخی از ساعت های هوشمند جدید، می توانند تشخیص بدهند که آیا صاحب دستگاه دچار مشکل شده است یا نه؟ در صورت وجود مشکل می توانند پیامی را به تلفن هوشمند کاربر ارسال نماید و در ادامه مخاطبین انتخاب شده را مطلع سازد. برای این کارکرد، سمعک های فراهوشمند باید به تلفن های هوشمند متصل باشند.

قابلیت هدایت صدا با دارا بودن تکنولوژی بلوتوث

در گذشته اگر فرد مبتلا به کم شنوایی می خواست از هندزفری یا هدفون به موسیقی گوش دهد، مجبور بود سمعک را از گوشش بردارد؛ چرا که امکان استفاده همزمان از سمعک و هندزفری یا هدفون وجود نداشت. امروزه تکنولوزی وایرلس سمعک، امکان برقراری ارتباط بین سمعک و دستگاه های بلوتوث دار مانند موبایل و تلویزیون را فراهم می کند.

نکته جالب این تکنولوژی این است که چند دستگاه می تواند به طور همزمان با سمعک مرتبط باشند؛ یعنی به عنوان مثال زمانی که فرد مشغول تماشای تلویزیون است و صدای تلویزیون از طریق سمعک برای او پخش می شود، اگر در حین تماشای تلویزیون موبایل فرد زنگ بخورد، صدای زنگ موبایل نیز از طریق سمعک به گوش او می رسد.

پردازش دو گوش

سمعک هایی که در هر دو گوش استفاده می شوند قادرند که جهتی که صدا می آید را به صورت اتوماتیک تشخیص دهند و صداهای کمتر را از جهات دیگر کاهش دهند و یا حذف نمایند، بنابراین صدایی که به فرد می رسد قابل درک تر است. کاربر همچنین می تواند جهت های صدا را به راحتی تشخیص دهد.

اندازه های کوچک تر

برخی از سمعک های فراهوشمند مدرن تقریبا به صورت کامل درون مجرای گوش قرار می گیرند. برخی دیگر که عمدتا در پشت گوش قرار می گیرند، نیز کوچکتر، سبک تر، راحت تر هستند و کمتر در معرض دید اشخاص قرار دارند.

باتری های قابل شارژ

یکی از مهمترین دغدغه کاربرانی از سمعک استفاده می کنند؛ تعویض مکرر باتری سمعک است که این کار به ویژه در افراد سالمند، کودکان یا افرادی که دارای محدودیت های جسمی هستند بسیار سخت تر است.

سمعک های فراهوشمند مجهز به باتری های قابل شارژ، مشکل تعویض باتری به طور کلی حل می کنند. شما می توانید به راحتی شب ها سمعک خود را بیرون آورده و در هنگام خواب در جای شارژ قرار دهید. به این صورت هزینه خرید باتری را از بین خواهید برد و به علاوه نیازی به جا زدن باتری ها با قطر حدود نیم اینچی نیست.

قیمت سمعک های فراهوشمند همچون دیگر سمعک ها بسته به فاکتورهای زیادی است

نوع تکنولوژی

یکی از مهم ترین عواملی که موجب افزایش هزینه خرید سمعک می گردد؛ تکنولوژی یا قدرت پردازش در سمعک هاست که منظور از تکنولوژی های به کار رفته در سمعک، مدارات الکترونیکی و همینطور قدرت پردازش و الگوریتم های تقویتی آن می ‌باشد.

در سمعک های فراهوشمند به دلیل استفاده از این مدارات پیشرفته، قیمتشان نسبت به دیگر سمعک ها بیشتر می باشد.

سایز سمعک

سایز سمعک هم یکی از عواملی است که سبب تعیین قیمت آن می شود. در مدل های پیشرفته تر به دلیل استفاده از مدارات بیشتر، سایز بیشتری هم مورد نیاز است.

اما با این حال کمپانی ها سعی دارند در سمعک های فراهوشمند ، تا حد ممکن قدرت پردازشی بالای سمعک با سایز کوچکتر و ارگونومی بهتر همراه باشد که چنین ویژگی در افزایش قیمت سمعک های فراهوشمند بسیار موثر است.

خدمات پس از فروش و گارانتی

سمعک نیز همچون دیگر وسایل الکتریکی، به دلیل استفاده مداوم و قرار گیری در معرض جرم گوش، چربی پوست، نیاز به تنظیم سمعک و چکاپ و سرویس دارد تا از خرابی و آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود.

در اینجا مسئله خدمات پس از فروش اهمیت ویژه پیدا می‌کند تا از هزینه های جانبی که ممکن است بعدا برای کاربر پیش آید، جلوگیری شود. به همین دلیل سمعک علاوه بر موارد ذکر شده باید خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی معتبر چند ساله هم داشته باشد. می ‌توان گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش را یکی از مهمترین عوامل موثر در تعیین قیمت سمعک دانست.

وضعیت شنوایی و سبک زندگی کاربر

میزان کم شنوایی، شغل، میزان ارتباطات روزمره و اجتماعی و همینطور نیاز های خاص و مشکلات جانبی در کنار دیگر عوامل در انتخاب و تعیین قیمت سمعک نقش دارد. مسلما هر چقدر میزان افت شنوایی فرد بیشتر باشد؛ نیاز به سمعک پیشرفته تر و گران قیمت تر بیشتر احساس می شود.

به طور کلی و با جمع بندی این مطلب می توان گفت در سمعک های فراهوشمند به دلیل استفاده از مدارات پیشرفته‌ تر و همینطور امکان انجام میلیون‌ها پردازش در ثانیه، قیمتشان ها بیشتر از سایر سمعک ها است.

جهت مشاوره و دریافت نوبت تست های ارزیابی شنوایی و یا تجویز سمعک با مرکز شنوایی سنجی و سمعک مهرا تماس حاصل فرمایید و یا از صفحه اصلی سایت به صورت اینترنتی نوبت دریافت نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک تخصصی توانبخشی مهرا

کلینیک تخصصی توانبخشی مهرا با کادر درمان متعهد و مجرب در زمینه های شنوایی سنجی و تجویز سمعک،گفتاردرمانی و کاردرمانی ، رفتاردرمانی و بازی درمانی آماده اراِیه خدمت به کودکان و بزرگسالان است و با به کارگیری از به روزترین امکانات و متدهای روز دنیا اقدامات درمانی مناسب را ارایه میدهد. خدمات تخصصی شنوایی سنجی:انجام تست های شنوایی،تجویز سمعک،تعمیر،ارزیابی و درمان وزوز گوش و سرگیجه و... گفتاردرمانی:درمان لکنت،اختلال تلفظ،اختلالات رشدی،اتیسم،سندروم داون،تاخیر گفتار،اختلال یادگیری،کم شنوایی،اختلال صوت و بلع،فلج مغزی،سکته مغزی،دیزآرتری و... کاردرمانی:کاردرمانی ذهنی و جسمی،نقص توجه و بیش فعالی،ام اس،مشکلات و تاخیر حرکتی،اختلال حافظه و یادگیری و.... رفتاردرمانی:بازی درمانی،درمان مشکلات شناختی،اضطراب،لجبازی،وسواس فکری،نقص توجه و تمرکزو .... mehraclinic.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی