اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203197324021866
در دسترس نیست

راه حل های آسان خروج از استپ وزن

کد: 140203197324021866

، (اخبار رسمی): اوایل راه جاده سفر لاغری و کاهش وزن در صورتی که همه چیز طبق اصول باشد، یک سراریزی ملایم است که همه چیز به خوبی پیش می رود و در هفته ها و روزهای اولیه رژیم وزنتان به خوبی کم می شود. اما ممکن است به یکباره بدون اینکه خطایی از شما سر زده باشد، ماشین لاغری شما ایست کند و دچار استپ وزن شوید؛

راه حل های آسان خروج از استپ وزن
راه حل های آسان خروج از استپ وزن
راه حل های آسان خروج از استپ وزن
راه حل های آسان خروج از استپ وزن
راه حل های آسان خروج از استپ وزن
راه حل های آسان خروج از استپ وزن

در این مواقع گفته می شود که شما دچار استپ وزن شده اید. اما دلایل استپ وزن چیست؟ و راه های شکست آن چیست؟

ما در اینجا قصد داریم با دلایل استپ وزن راه های شکست آن را به شما معرفی کنیم؛ اما توصیه ما به شما این است که حتما درباره این موضوع با یک متخصص تغذیه یا مشاور تغذیه مشورت کنید.

انواع استپ وزن

قبل از اینکه راه حل های خروج از استپ وزن را بدانید باید با انواع و دلایل استپ وزن آشنا شوید. زمانی گفته می شود فردی دچار استپ وزن شده است، به این معنی است که به مدت یک ماه وزن  آن فرد ثابت مانده است و هیچ تغییری نکرده است. در واقع استپ وزنی زمانی رخ می دهد که شما طبق برنامه رژیم لاغری پیش رفته اید؛ اما پس از گذشت یک ماه نه تغییر وزن داشته اید و نه تغییر سایز!

انواع استپ وزن عبارتند از: 

  • استپ وزن کاذب
  • استپ وزن واقعی

دلایل استپ وزن کاذب چیست؟

از جمله دلایل استپ وزن کاذب عبارتند از:

  •  عدم رعایت اصول برنامه غذایی پس از گذشته چند هفته 
  • کاهش میزان فعالیت بدنی 
  • نداشتن کالری شماری در طی روز
  • وزن کشی غلط و در زمان نامناسب 
  • احتساب مایعات در بدن به دلایلی مثل داشتن استرس، مصرف بی رویه نمک، افزایش مصرف کربوهیدرات ها و مصرف مکمل هایی مثل کورتون

دلایل استپ وزن واقعی چیست؟

از جمله دلایل استپ وزن واقعی عبارتند از:

  • کندی روند کاهش زن در اثر کاهش وزن بیشتر
  •  بدن به دلیل کاهش کالری مصرفی تصور می کند که دچار قحطی شده است.
  • کاهش برخی فعالیت های خاص برای حفظ انرژی

راه حل خروج از استپ وزن چیست؟

حال که با دلایل استپ وزن آشنا شدید در ادامه با ما همراه باشید تا راه حل های خروج از استپ وزن را به شما معرفی کنیم.

استرس خود را مدیریت کنید

همان طور که گفتیم استرس یکی از دلایل استپ وزن و توقف ماشین کاهش وزن شما است. استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن می شود که این هورمون یکی از دلایل تجمع چربی ها در ناحیه شکم است؛ بنابراین اگر دائما دچار استرس و اضطراب می شوید به فکر راه درمان آن باشید.

رژیم فستینگ بگیرید

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب یکی از روش های شکست استپ وزن است. این رژیم به این شکل است شما درست مانند موقعی که روزه هستید 16 ساعت نباید چیزی بخورید و در 8 ساعت باقی مانده می توانید غذا بخورید.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها

با رژیم های کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک می توانید به مبارزه استپ وزن بروید. طبق یکی از تحقیقات انجام شده که افرادی که روزانه حداکثر 50 گرم کربوهیدرات مصرف می کنند، به نسبت افرادی که از رژیم های لاغری سنتی استفاده می کنند، کاهش وزن بیشتری را تجربه می کنند.

مصرف پروتئین ها را حذف نکنید

مصرف پروتئین ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن تا 100 کالری می شود. همچنین به دلیل اینکه پروتئین ها خاصیت سیرکنندگی دارند در صورت مصرف آنها شما در طول روز کالری کمتری مصرف می کنید.

یادداشت کردن کالری های مصرفی

بعضی از افراد در طول روز غذای زیادی نمی خورند اما باز هم با کاهش وزن مشکل دارند. طبق مطالعات انجام شده بیشتر افراد به حجم غذا توجه می کنند و به کالری غذاها توجه چندانی ندارند. شما با یادداشت کردن میزان کالری مصرفی در روز می توانید از استپ وزن جلوگیری کنید.

افزایش فعالیت بدنی

افزایش فعالیت بدنی بدون شک می تواند استپ وزنی شما را شکست دهد. با کاهش وزن، میزان سوخت و ساز بدن هم کاهش پیدا می کند، با انجام ورزش به خصوص ورزش های قدرتی می توانید از کاهش متابولیسم پایه بدن و استپ وزن جلوگیری کنید.

فیبر بیشتری بخورید

انواع فیبرها به خصوص فیبرهای محلول باعث می شوند که حرکت غذا در لوله های گوارشی کاهش پیدا کند و همین موضوع باعث سیری زودرس شما می شود. توصیه متخصصین تغذیه این است که روزانه 30 گرم فیبر از منابع مختلف مثل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و ... به دست بیاورید.

خواب مفید داشته باشید

خواب ناکافی و بی کیفیت می تواند باعث استپ وزنی شود. کم خوابی باعث کاهش متابولیسم بدن و تغییر در سطح هورمون ها و افزایش اشتها می شود.

یک شوک به بدنتان وارد کنید

پس از گذشت مدت زمانی بدن شما به میزان غذایی که می خورید عادت می کند و ممکن است دچار استپ وزنی شوید. در چنین مواقعی می توانید یک وعده غذایی خود را کاملا آزادانه انتخاب کنید و هر آنچه که می خواهید را میل کنید. البته توجه داشته باشید که تنها یک بار مجاز به انجام این کار هستید.

مایعات را دست کم نگیرید!

نوشیدن آب کافی در روز باعث افزایش 24 الی 30 درصدی میزان سوخت و ساز بدن می شود؛ که این موضوع به تدریج باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر آب نوشیدنی هایی دیگری مثل چای سبز و قهوه هم می توانند تاثیر شگفت انگیزی در افزایش متابولیسم و چربی سوزی داشته باشند.

در کنار تغییر وزن به تغییر سایز هم توجه کنید

از مهم ترین مواردی که اکثر افراد به آن توجه نمی کنند این است که تنها معیار آنها برای لاغری تغییر وزن است نه تغییر سایز! چرا که برخی مواقع ممکن است عدد تراوز وزن شما را ثابت نشان دهد اما سایز شما تغییر کرده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی