اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203237331622399
در دسترس نیست

چند توصیه مهم برای انتخاب سایز مناسب فرش

کد: 140203237331622399

، (اخبار رسمی): خیلی وقت ها افراد هنگام خرید فرش، به طرح و رنگ فرش تمرکز می کنند و کمتر به ابعاد فرش ایده آل فکر می کنند. این یک اشتباه است زیرا هر چقدر هم که فرش خوبی بخرید، انتخاب سایز نامناسب تاثیر منفی بر طراحی داخلی شما خواهد داشت.

چند توصیه مهم برای انتخاب سایز مناسب فرش
چند توصیه مهم برای انتخاب سایز مناسب فرش

خیلی وقت ها افراد هنگام خرید فرش، به طرح و رنگ فرش تمرکز می کنند و کمتر به ابعاد فرش ایده آل فکر می کنند. این یک اشتباه است زیرا هر چقدر هم که فرش خوبی بخرید، انتخاب سایز نامناسب تاثیر منفی بر طراحی داخلی شما خواهد داشت.

به همین دلیل است که در این مقاله می‌خواهیم همه چیزهایی را که باید بدانید تا اندازه‌های فرش شما بی‌نقص باشد به شما بگوییم و نحوه انتخاب بسته به محیطی که قرار می‌گیرد را توضیح دهیم. در واقع، انتخاب ابعاد فرش برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن شما یکسان نیست.

مراقب باشید، هیچ چیز جایگزین توصیه های یک متخصص فرش نمی شود. شما می توانید برای استفاده از مشاوره رایگان تیم ماهور مارکت با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا درست ترین انتخاب را در خرید فرش انجام دهید چه بخواهید به صورت حضوری خرید داشته باشید و چه به صورت آنلاین از مشاوره رایگان می‌توانید استفاده کنید.نلاآنلاس

چگونه ابعاد فرش مناسب اتاق نشیمن خود را انتخاب کنیم؟

ابعاد فرش ماشینی عمدتاً به اندازه اتاق نشیمن شما بستگی دارد. بسته به اینکه اتاق نشیمن بزرگ یا کوچک دارید، توصیه های ما در اینجا متفاوت است:

برای یک اتاق نشیمن کوچک

در حالت ایده آل، هر چهار پایه صندلی و مبل ها باید روی فرش یا حداقل دو پایه جلویی قرار گیرند. یکنواختی بسیار مهم است: اگر چهار پایه مبل روی فرش است، چهار پایه صندلی ها نیز باید روی فرش باشند.

ما فرش مستطیلی یا مربعی را به جای بیضی یا گرد برای حفظ قوام توصیه می کنیم. همچنین در انتخاب رنگ فرش به خصوص برای اتاق های کوچک دقت کنید: رنگ نقش زیادی در تأثیر فضا دارد.

برای اتاق نشیمن با فضای بیشتر

توصیه می شود فرش بزرگی انتخاب کنید تا جایی که ممکن است فضای بیشتری را اشغال کند، مخصوصاً برای قرار دادن مبل ها و صندلی های راحتی روی آن.  مثلا فرش ۶ متری یا فرش 9 متری سایز های مناسبی هستند. اگر یک عدد فرش کوچک بخرید که فقط زیر میز قهوه‌خوری قرار دارد، فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهید و مبلمان شما کمتر جلوه می‌کند.

با این حال، اگر اتاق نشیمن کوچک دارید، هدف پوشاندن کل کف اتاق نشیمن نیست، بلکه برجسته کردن آن است. اگر فرش زیبایی دارید، انتخاب درست نیز به زیبایی محیط کمک خواهد کرد.

چگونه سایز فرش آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

در مورد آشپزخانه یا ناهارخوری باید به این نکته توجه داشته باشید که فرش باید فضای زیر میز و صندلی را بپوشاند. مسئله فقط طراحی نیست: حرکات افراد نشسته روی میز باید راحت باشد.

به همین دلیل فرش نباید مستقیماً پشت پایه های صندلی متوقف شود.فرش را بزرگتر انتخاب کنید حدود  50 تا 70 سانتی‌متر بیشتر از آن چیزی که اندازه می گیرید انتخاب کنید.

قانون دیگری که باید رعایت شود این است که فرش باید متناسب با شکل میز باشد. به عبارت دیگر، اگر میز گرد است، فرش باید گرد باشد. اگر اتاق مستطیل شکل باشد باید از همین قانون پیروی کرد.

در نهایت فرش شما نیازی به چسباندن به دیوار ندارد. در حالت ایده آل، باید حداقل نیم متر فاصله بین انتهای فرش و دیوار وجود داشته باشد.

چگونه یک فرش برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

فرش اتاق خواب نسبت به اتاق نشیمن یا آشپزخانه اتاقی کمتر شلوغ است، اما مترادف با راحتی است. اما این دلیلی برای نادیده گرفتن آن نیست! داشتن فرش ایده بسیار خوبی برای دکوراسیون اتاق خواب است.

اندازه اتاق همچنین تعیین می کند که کدام ابعاد بهتر هستند و همچنین روندهایی را که می توانید برای هر کدام اعمال کنید:

در یک اتاق خواب کوچک یا متوسط

اگر اتاق خواب شما اجازه فرش با اندازه بزرگ را نمی دهد، یکی از راه حل هایی که به همان اندازه کار می کند فرش به صورت قالیچه است. فرش کنار تخت همیشه مد است، چه تخت در مرکز اتاق باشد و چه در گوشه 2 دیوار.

اگر می خواهید فضای خلاقانه تری ایجاد کنید، می توانید 2 یا 3 فرش کوچک مختلف را دور تخت قرار دهید و دقت کنید که ابعاد آن ها همان طور که در تصویر بالا به شما نشان می دهیم یکسان باشد.

در یک اتاق بزرگ

یکی از گزینه های مرسوم امروزی، قرار دادن فرش زیر تخت است. ایده این است که فرشی را به اندازه ای انتخاب کنید که فراتر از تخت باشد. علاوه بر زیبایی شناسی، گزینه ای است که به ویژه برای راحتی شما مناسب است.

مراقب باشید، اگر فرش بزرگی را برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، فراموش نکنید که فضای کافی برای باز کردن درب کمد و سایر مبلمان بدون دردسر بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع دستی