اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204117362223052
در دسترس نیست

درمان بیماری های نشیمنگاهی

آبسه مقعد و درمان آن با لیزر در مشهد، به عنوان جدیدترین روش

کد: 140204117362223052

، (اخبار رسمی): استفاده از لیزر درمانی در حال تکامل مداوم است، به همین دلیل  که به طور فزاینده‌ای برای درمان آبسه مقعدی استفاده می‌شود. اما با این حال توصیه می‌شود تا بیمار قبل از انجام آن، مشورت‌های لازم را با متخصص خود انجام دهد.

آبسه مقعد و درمان آن با لیزر در مشهد، به عنوان جدیدترین روش
آبسه مقعد و درمان آن با لیزر در مشهد، به عنوان جدیدترین روش

آبسه آنورکتال، یک حفره پر از چرک در مقعد و رکتوم است که توسط باکتری‌هایی که به غده تولید کننده مخاط حمله کرده،اند، ایجاد می‌شود. باکتری‌ها غده مسدود شده، رکتوم را آلوده کرده و آبسه ایجاد می‌کنند.

عفونت باعث ایجاد چرک و درد و تورم زاید خواهد شد که  تشخیص بر اساس معاینه و نتایج آزمایشات تصویربرداری در صورت لزوم است. حال بهترین شکل درمان چیست؟ در ادامه با متخصصین کلینیک آفتابگردان در مشهد همراه شوید تا راجع به درمان این بیماری با لیزر بیشتر صحبت کنند.

چه چیزی می‌تواند باعث آبسه مقعدی شود؟

هموروئیدها بالشتک‌های عروقی طبیعی در کانال مقعدی هستند که با گذشت زمان به سمت پایین مهاجرت می‌کنند. علت معمولاً فشار بیش از حد هنگام اجابت مزاج است، سپس بالشتک‌های عروقی می‌توانند "سایه شوند" و حتی از باسن بیرون بزنند. از سوی دیگر، فیستول، عفونت غدد در کانال است. این غدد مجاری طولانی دارند و اگر مسدود شوند، آبسه‌های التهابی ایجاد  خواهند کرد. از آن‌جایی که غدد در نقاط مختلف کانال یافت می‌شوند، برخی از آن‌ها در کناره نسبتاً بدون عارضه هستند، در حالی که برخی دیگر بسیار نزدیک به اسفنکتر هستند. در مرحله اولیه، این بیماری  معمولاً راحت‌تر تسکین می‌یابد و بیماران به سرعت دوباره بدون علامت می‌شوند. اما اگر مجاری غدد باز بماند، فیستول  و آبسه‌ها می توانند بارها و بارها ایجاد شوند که به خودی خود بهبود نمی‌یابند.

درمان آبسه مقعدی با لیزر در مشهد به جای جراحی

همه انواع فیستول و آبسه مقعدی را می‌توان با لیزر در مشهد، درمان کرد. این روش بسیار مؤثر و ملایم‌تر است، به این معنی که تقریباً هیچ فشار عملیاتی روی لگن کوچک وجود ندارد. با این وجود، همه آن‌ها را نمی‌توان به طور کامل بسته و یک‌باره ترمیم کرد، اما  بسته به وسعت و سیر بیمار، چندین درمان لیزری از ابتدا برنامه‌ریزی می‌شود.

به طور کل می‌توان گفت که  در چندین مرحله و معمولاً تحت بیهوشی کوتاه مدت انجام می‌شود. آبسه مقعد از قبل تمیز و چرک خارج می‌شود. پس از آن، یک فیبر لیزری انعطاف پذیر و مخصوص  به داخل مجرا، از آبسه به داخل حفره وارد و انرژی لیزر اعمال می‌شود تا فرو ریزد. از یک طرف، اشعه دستگاه باکتری‌های موجود در گذرگاه را  نیز از بین می‌برد. همچنین تلاش می‌شود تا دیوارهای راهرو که با این دستگاه مورد نظر "استریل" شده‌اند، مهر و موم شوند. این به طرز شگفت انگیزی خوب و بدون چاقو و قیچی کار می‌کند، یعنی بدون تلاش "عملیاتی" و خطر جراحی. لازم به ذکر است که این تکنیک 2 مرحله‌ای، انجام می‌شود. مرحله اول شامل علامت‌گذاری و مرحله دوم استفاده از دستگاه است.

لیزر آبسه مقعدی در مشهد و نکات آن:

مدت زمان زیادی است که متخصصین، از لیزر برای درمان آبسه مقدی استفاده می‌کنند. پس بهتر است که بیماران با نکات درمان، بیشتر آشنا شوند. در ابتدا باید گفت که این روش درمان به زمان زیادی نیاز ندارد و متخصص عملیات را با حدود 45 دقیقه به اتمام می‌رساند.

اگر آبسه در پوست مقعد ایجاد شده باشد، متخصص اغلب می‌تواند ببیند. حتی اگر تورم و یا قرمزی خارجی وجود نداشته باشد، پزشک می‌تواند با استفاده از انگشت، بررسی و درمان را تشخیص دهد. اما در صورتی که عمیق باشد، باید به بیمار سی‌تی‌اسکن داده شود.

نکته دیگر به تمیز نگه داشتن ناحیه مورد نظر پس از لیزر بر می‌گردد که توصیه می‌شود بیمار  بعد از هر بار مراجعه به توالت، ناحیه را با آب  بشوید. اجتناب از یبوست و رژیم غذایی پر فیبر را بیمار نباید فراموش کند. نکته دیگر به درمان بر می‌گردد که به خودی خود از بین نمی‌رود، در حال حاضر هیچ درمان دارویی  نیز وجود ندارد و تنها تکنیک لیزر، بهترین و موثرترین شناخته شده است.

هدف لیزر در مشهد برای درمان این بیماری مورد نظر، تخلیه چرک، تسکین درد و جلوگیری از گسترش عفونت است.

مطالعه بیشتر : برای بازدید از تمامی خدمات درمان بیماری های نشیمنگاه از سایت کلینیک آفتابگردان دیدن فرمایید.

آبسه مقعدی و لیزر در مشهد با چه مزایایی همراه است

در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که درمان آبسه مقعدی با لیزر در مشهد، انقلاب بزرگی به پا کرده است. همین مورد باعث شده تا با مزیت‌های زیادی همراه شود که عبارت است از:

این تکنیک مدرن، همیشه آسیب کمتری به نواحی و اطراف وارد می‌کند.

علاوه بر آن‌که بریدگی کمتر و با موفقیت بهبود همراه است.

بدون هیچ‌گونه تلاش، متخصص جراحی را ارائه می‌دهد.

به هیچ عنوان نیازی به برش عضله اسفنکتر اضافی شده، نیست.

در حال حاضر، درمان جایگزین دیگری وجود ندارد.

با کمک لیزر در مشهد عضله‌های اسنفکتر ضعیف نمی‌شود، بلکه تقویت نیز خواهند شد.

این روش، اغلب به شکل سرپایی انجام می‌شود. یعنی بیماران می‌توانند در روز عمل به خانه بروند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان