اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204217381016944
در دسترس نیست

برد مدار چاپی

آشنایی با برد مدار چاپی و انواع آن

کد: 140204217381016944

، تهران , (اخبار رسمی): برد مدار چاپی یا PCB یک ساختار فلزی است که اتصالات الکتریکی بین مؤلفه‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند. از بردهای نذار چاپی در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، از جمله تلفن همراه‌ها، رایانه‌ها، تلویزیون‌ها، ماشین‌های خودرو و سایر دستگاه‌های الکترونیکی.

آشنایی با برد مدار چاپی و انواع آن
آشنایی با برد مدار چاپی و انواع آن

برد مدار چاپی یا PCB یک ساختار فلزی است که اتصالات الکتریکی بین مؤلفه‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند. از بردهای نذار چاپی در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود

آشنایی با برد مدار چاپی و انواع آن

برد مدار چاپی یا PCB یک ساختار فلزی است که اتصالات الکتریکی بین مؤلفه‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند. از بردهای نذار چاپی در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، از جمله تلفن همراه‌ها، رایانه‌ها، تلویزیون‌ها، ماشین‌های خودرو و سایر دستگاه‌های الکترونیکی.

انواع بردهای مدار چاپی شامل:

Single-Sided PCB :  در این نوع برد، مسیرهای الکتریکی روی یک طرف برد قرار دارند. این نوع بردها برای سیستم‌های ساده و با تعداد کمی مؤلفه الکترونیکی استفاده می‌شوند.

Double-Sided PCB : در این نوع برد، مسیرهای الکتریکی روی هر دو طرف برد وجود دارد. مسیرهای الکتریکی بین طرفین با استفاده از لایه‌های میانی برد (معمولاً لایه‌های شیشه‌ای) ایجاد می‌شوند. این نوع بردها برای سیستم‌های پیچیده‌تر با تعداد بیشتری مؤلفه الکترونیکی استفاده میشوند.

 Multilayer PCB : این نوع برد شامل سه یا بیشترین لایه‌های میانی است که بین لایه‌های سطح برد قرار دارند. این لایه‌های میانی معمولاً شامل لایه‌های شیشه‌ای (Glass Fiber) هستند که روی آن‌ها پتینه‌های مسی قرار می‌گیرد. مسیرهای الکتریکی در این نوع برد بین لایه‌های میانی و سطح برد ایجاد می‌شوند و به وسیله پله‌ها یا سوراخ‌های مسی از یک لایه به لایه دیگر منتقل می‌شوند.

Flexible PCB: این نوع بردها از مواد انعطاف پذیر ساخته می‌شوند، مانند پلی‌آمیدها (Polyimide) یا پلی‌استرها (Polyester). بردهای انعطاف پذیر برای استفاده در دستگاه‌هایی که نیاز به انعطاف دارند، مانند دستگاه‌های پوشیدنی یا دستگاه‌های انعطاف پذیر، مناسب هستند.

این تنوع در انواع بردهای مدار چاپی، امکان ساخت بردهای مناسب برای نیازهای مختلف را فراهم می‌کند و در طراحی و تولید مدارهای الکترونیکی بسیار مفید است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید