اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009285585716944

تامین انواع بردهای مدار چاپی در شرکت افزار پردازش حامی

کد: 140009285585716944

https://bit.ly/3sholWU

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی انواع بردهای مدار چاپی و انواع مونتاژ

افزار پردازش حامی؛ طراحی، تولید و تامین سیستم‌های الکتریکی
تامین انواع بردهای مدار چاپی در شرکت افزار پردازش حامی

معرفی انواع بردهای مدار چاپی و انواع مونتاژ

برد های مدار چاپی دارای اقسام متنوعی که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند عبارتند از:

برد مدار چاپی تک لایه

یکی از مقدماتی ترین  PCB  ها می باشند و کلیه کلیه سیم کشی های آن روی یک قسمت برد می باشد. این بردها معمولا در مدار های خیلی ساده و با گنجایش سیم کشی محدود به کار برده می شوند و هزینه چاپ آنها نیز بسیار مقرون به صرفه  است.
 

برد مدار چاپی دو لایه

این گونه برد ها متداول ترین نوع مدارات چاپی هستند و سیم کشی ها در دو طرف برد هستند. رابطه میان زیر و روی سطح برد به وسیله منافذ هایی به اسم via به هم متصل می گردند. این بردها در مصارفی که گنجایش سیم کشی ها متوسط است به کاربرده می شود.
 

برد مدار چاپی چند لایه

یکی از انواع برد های مدار چاپی PCB دو لایه می باشد. از این گونه برد ها در مدارات خیلی سخت و با گنجایش سیم کشی خیلی زیاد استفاده می شود و رویه های متنوعی میان قسمت های زیر و روی PCB وجود دارد و به وسیله  via هایی میان رویه های متنوع ارتباط  ایجاد می شود. طرح ریزی این گونه از بردها مخصوصا از نظر موضوع تداخل الکترومغناطیسی  نیازمند تبحر خیلی زیادی است.
 

برد مدار چاپی با پشت آلومینیومی

از این برد ها در استعمال های توان بالا به کار برده می شود و این آلومینیوم یک روش برای نشر اتلاف گرمایش، گرمایشی از برد به پیرامون بیرون است. این گونه PCB ها با پشت آلومینیومی معمولا در برد فرآورده های LED های توان بالا و ماخذ تغذیه کلید زنی به کار برده برده می شود.
 

برد مدار چاپی منعطف

این برد ها یک راهکار مطلوب برای اعمال پیوند های قابل اعتماد میان برد های الکتریکی است. در این PCB های منعطف به جای بکارگیری از یک ورق PCB مستحکم و غیر متمایز و پایدار ، ورق های منعطف به کار برده می شود و خط سیر های مسی بر روی ورق های منعطف واقع می شود.
 

برد مدار چاپی مرکب

از دیگر انواع برد های مدار چاپی می توان برد مدار چاپی مرکب را نام برد. این برد تلفیق یک برد مدار چاپی ثابت و یک برد مدار چاپی منعطف می باشد و قسمت ثابت برای این می باشد که برای مثال در آن سامانه PCB منعطفی که در آن  تعدادی ic وجود دارد و برای اینکه از آنها مراقبت کند بایستی برد های آن با دوام و مستحکم باشند. اگرچه این برد ها می توانند به شکل چند لایه هم باشند.

طراحی بردهای الکترونیکی نیاز به مهارت بالایی داشته و ظرافت و دقت بالایی را می طلبد. علاوه بر آن دانش بالایی برای این کار مورد نیاز است و در صورتی که قطعه ای به صورت اشتباه بر روی برد سوار شود عملکرد آن به طور کلی تغییر کرده و دستگاه به درستی کار نمی کند.

مونتاژ قطعات برد الکترونیکی

قطعاتی که در انواع بردهای الکترونیکی به کار می روند از لحاظ شکل ظاهری در دو دسته SMD و DIP قرار می گیرند. در هنگام طراحی PCB اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار داد نوع قطعات به کار رفته در آن می باشد.
مونتاژ  الکترونیک بردها را می توان به صورت دستی و یا توسط دستگاه انجام داد. DIP کوتاه شده عبارت dual in-line pin می باشد که این قطعات در داخل برد قرار می گیرند و به راحتی لحیم می گردند. با بستن مدار مورد نظر بر روی برد برد می توان از این قطعات برای آزمایش و تست های ساده استفاده نمود.


اما SMD که انواعی دیگر از قطعات مونتاژی بردهای الکترونیکی می باشند کوتاه شده عبارت surface-mount device بوده و با قرار گرفتن بر روی سطح مدار چاپی از روی سطح لحیم می گردند. در هنگام نصب این قطعات بر روی برد نیازی به سوراخ کردن برد نبوده و می توان به جای آن از پد استفاده نمود.با پیشرفت تکنولوژی که محصولات الکترونیکی مختلف از تکنولوژی بالایی بهره مند می باشند میزان ظرافت بردهای الکترونیکی بیشتر شده و می توان قطعات SMD و DIP را به صورت ترکیبی در بردها مونتاژ نمود. کلمه SMD از عبارات Surface Mount Device گرفته شده است و منظور ان قطعاتی است که روی سطح PCB برد نصب و لحیم می شود.
در مقابل SMD، قطعه های DIP یا THT قرار می گیرند که در آن ها پایه های قطعات الکترونیک از طرف پشت برد ثابت و لحیم کاری می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از قطعات SMD  مقرون به صرفه بودن ان ها است همچنین سایز این قطعات کوچک تر شده و می توان از دو طرف PCB  استفاده کرد. مونتاژ این برد ها هم سریع تر و با هزینه کمتری انجام می شود و نیروی انسانی کمتری هم نیاز است.
 

شرکت افزار پردازش حامی

اکثر شرکت های تولید کننده تجهیزات الکترونیکی با توجه به رشد روز افزون این صنعت با مشکلات عدیده ای از نظر زمان و کیفیت در  تولید بردهای تجهیزات خود روبرو هستند . افزار پردازش حامی با ماموریت بهینه سازی زمان و کیفیت تولید داخل با توان مندی کامل در راستای مونتاژ بردهای خاص چند لایه و نیز  با دارا بودن 15000 متر مربع انبار مدرن و مکانیزه در منطقه ویژه اقتصادی  جهت واردات ،دپوی قطعات و برد های مدار چاپی با ظرفیت بالا  بر آن است  که در خدمت تولید کنندگان تمامی تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی باشد.و مشتریان این مجموعه به طور کامل از خدمات کامل که به اختصار در زیر به آنها اشاره شده است بهره مند خواهند بود :
★★طراحی و ساخت نمونه اولیه از روی نمونه شاهد
★★طراحی و چاپ برد مدار چاپی
★★تهیه پارت لیست قطعات طبق نمونه اولیه جهت تامین قطعات
★★کد نویسی آی سی (در صورت وجود آی سی قابل برنامه ریزی در برد نمونه )
★★مونتاژ برد نمونه قابل تست
★★ طراحی برد مدار چاپی منطبق بر خواسته های مشتری
★★ تهیه و تامین  قطعات  الکترونیکی اصلی تمامی برند های مطرح دنیا با کمترین قیمت و تحویل در بازده زمانی کوتاه
★★مونتاژ کامل THT -SMD  و پد های مقاومتی توسط دستگاه های تمام اتومات مونتاژ (مونتاژ DIP  توسط دستگاه موج قلع انجام میگردد)
★★ تحویل نمونه مونتاژ شده محصول درمحل کارخانه جهت تست و بررسی خریدار و صدور گواهینامه تاییده فنی جهت ادامه فرایند تولید
★★ امکان حضور نماینده کنترل کیفیت خریدار در محل کارخانه جهت سهولت در تست و برطرف کردن هر گونه ایراد و نقص احتمالی
★★ مشاوره کامل فرایند تولید و بهینه سازی در  مقرون بصرفه بودن محصول نهایی
★★ خدمات پس از فروش قوی کلیه قطعات الکترونیکی وارداتی و بردهای مونتاژ شده
★★ اصلاح و تعمیر تمامی برد های الکترونیکی

آدرس دفتر مرکزی :خیابان نلسون ماندلا، خیابان گلفام ، پلاک 5 ، واحد ۹
تلفن تماس :02126292845

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی