اطلاعات تماس
  • 021881*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204217382223127
در دسترس نیست

تحقیقات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بازاریابی

کد: 140204217382223127

، (اخبار رسمی): مدیریت بازاریابی موثر نیاز به تحقیق دارد DirectTV سرویس تلویزیون ماهواره ای پخش مستقیم، از تحقیقات بازاریابی برای تعیین نوع برنامه نویسی به مجموعه کانال های خود استفاده می کند. یکی از مدیران شرکت می‌گوید:

تحقیقات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بازاریابی
تحقیقات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بازاریابی

مدیریت بازاریابی موثر نیاز به تحقیق دارد DirectTV سرویس تلویزیون ماهواره ای پخش مستقیم، از تحقیقات بازاریابی برای تعیین نوع برنامه نویسی به مجموعه کانال های خود استفاده می کند. یکی از مدیران شرکت می‌گوید: «تحقیق همه جنبه‌های تصمیم‌های تجاری ما را هدایت کرده است.» (۱۹) در شرکت خودروسازی فورد، تحقیق آن‌قدر اساسی است که شرکت بدون بهره‌مندی از نوعی تحقیقات بازاریابی، به سختی هیچ تصمیم مهمی می‌گیرد. ارزش تحقیقات بازاریابی ناشی از کاهش عدم اطمینان حاصل از اطلاعات است و تصمیم گیری در مورد استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان را تسهیل می کند.

توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی شامل چهار مرحله است:

1. شناسایی و ارزیابی فرصت های بازار

2. تجزیه و تحلیل بخش های بازار و انتخاب بازارهای هدف

3. برنامه ریزی و اجرای آمیخته بازاریابی که ارزشی برای مشتریان فراهم کند و اهداف سازمانی را برآورده کند

4. تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت

شناسایی و ارزیابی فرصت های بازار

یکی از کارهایی که تحقیقات بازاریابی با کمک شرکت تحقیقات بازار می‌تواند انجام دهد، نظارت بر محیط رقابتی برای سیگنال‌هایی است که نشان‌دهنده یک فرصت تجاری است. توضیح صرف برخی از فعالیت‌های اجتماعی یا اقتصادی، مانند روند رفتار خرید مصرف‌کننده، ممکن است به مدیران کمک کند مشکلات را تشخیص دهند و فرصت‌هایی را برای غنی‌سازی بازاریابی شناسایی کنند. تلاش ها. در برخی موارد توسط شرکت تحقیقات بازار این تحقیق می تواند یک شرکت را به انجام اقداماتی برای رسیدگی به خواسته های مصرف کننده به نفع مشتریان و شرکت تشویق کند. در مواقعی، ارزیابی فرصت ها ممکن است شامل چیزی به اندازه ردیابی روند آب و هوا باشد.

مصرف‌کنندگان نیاز فیزیکی به حفظ درجه‌ای از آسایش فیزیکی دارند. بنابراین، تغییرات در الگوهای دما ممکن است فرصت‌های تجاری برای شرکت‌های برق، شرکت‌های لوازم خانگی و حتی شرکت‌های نوشیدنی ایجاد کند، زیرا مصرف‌کنندگان بیشتری نوشیدنی داغ مانند شکلات داغ را در شرایط آب و هوایی انتخاب می‌کنند.

سرد و دلگیر شرکت ها همچنین می توانند الگوهای توزیع لجستیک خود را بر اساس آب و هوا تنظیم کنند. زمانی که طوفان کاترینا به سواحل خلیجی ایالات متحده رسید، چندین شرکت اره برقی (مانند پولان) و شرکت های تولید کننده ژنراتور (مانند هوندا) شروع به هدایت موجودی به سمت آن مناطق کردند. قبل از وقوع توفان در نتیجه، بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خانگی مانند Home Depot و Lowe توانستند موجودی این محصولات حیاتی را با وجود افزایش بیش از 1000 درصدی تقاضا حفظ کنند. بنابراین، بدبختی یک طوفان یک فرصت تجاری ایجاد کرد که ارزش واقعی را نیز برای مصرف کنندگان فراهم کرد. در این مورد، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان همگی از این واقعیت سود می‌برند که شرکت‌ها محیط را برای یافتن فرصت‌ها بررسی می‌کنند.

فرصت دیگری توسط یک مطالعه تحقیقاتی در مورد کفش های دویدن ارائه شد، بررسی مناسبت ها یا موقعیت های مرتبط با استفاده از محصول – یعنی زمانی که افراد کفش های دویدن می پوشیدند. محققان دریافتند که بیشتر صاحبان کفش های دویدن، کفش ها را در حین راه رفتن می پوشند نه در حال دویدن. همچنین، بیشتر این پیاده روی بخشی از یک فعالیت عادی روزانه مانند خرید یا رفت و آمد به محل کار بود.

بسیاری از افرادی که برای فعالیت‌های معمولی کفش‌های دویدن می‌پوشیدند، این کفش‌ها را جایگزینی برای سایر کفش‌های معمولی می‌دانستند. این تحقیق در نهایت منجر به تغییر در طراحی و تولید به سمت کفش‌های پیاده‌روی شد که برای پیاده‌روی راحت، روزمره و لباس‌های غیررسمی طراحی شده بودند. فرصت های بازار ممکن است با استفاده از معیارهای عملکردی بسیاری ارزیابی شوند.

برای مثال، معیار عملکرد تقاضای بازار معمولاً با استفاده از تکنیک‌های تحقیقات بازاریابی برآورد می‌شود. برآورد پتانسیل بازار یا پیش بینی در مورد شرایط محیطی آینده به مدیران امکان می دهد فرصت ها را ارزیابی کنند. پیش بینی فروش دقیق از جمله مفیدترین اطلاعات برنامه ریزی است که یک مدیر بازاریابی می تواند داشته باشد. دقت کامل در پیش بینی آینده امکان پذیر نیست، زیرا تغییرات به طور مداوم در محیط بازاریابی رخ می دهد. با این وجود، پیش‌بینی‌های عینی تقاضا یا تغییر محیط‌ها ممکن است پایه‌هایی باشند که استراتژی‌های بازاریابی بر آن‌ها ساخته می‌شوند.

تجزیه و تحلیل و انتخاب بازارهای هدف

مرحله دوم توسعه استراتژی بازاریابی، تجزیه و تحلیل بخش های بازار و انتخاب بازارهای هدف است. تحقیقات بازاریابی منبع اصلی اطلاعات برای تعیین ویژگی های بخش های بازار است که آنها را از کل بازار متمایز می کند. چنین تحقیقاتی می تواند به «موقعیت یابی» یا توصیف یک بخش بازار از نظر جمعیتی و ویژگی ها کمک کند. ژئودموگرافیک برای مطالعه و پیگیری در این تلاش می تواند مهم باشد. ژئودموگرافیک به اطلاعاتی اشاره دارد که مشخصات جمعیتی مصرف کنندگان در یک منطقه جغرافیایی خاص را توصیف می کند. این شرکت ممکن است یاد بگیرد که مصرف‌کنندگان در یک کد پستی خاص در یک منطقه معمولاً میانسال هستند، چند فرزند بالای دوازده سال دارند و دارای مدرک دانشگاهی و مشاغل یقه سفید هستند. زمانی که شرکت اطلاعات جغرافیایی جمعیتی یک بخش بازار را بشناسد، می‌تواند با انتخاب رسانه‌هایی که به آن مشخصات خاص می‌رسند، به طور موثر با آن مشتریان ارتباط برقرار کند. برای مثال، Architectural Digest مجله‌ای است که عمدتاً توسط مصرف‌کنندگانی با موقعیت اجتماعی بسیار بالا در انحصاری‌ترین کدهای پستی در ایالات متحده خوانده می‌شود.

برنامه ریزی و اجرای آمیخته بازاریابی مدیران بازاریابی با استفاده از اطلاعات به دست آمده در دو مرحله قبل، استراتژی آمیخته بازاریابی را برنامه ریزی و اجرا می کنند. تحقیقات بازاریابی ممکن است برای حمایت از تصمیمات خاص در مورد هر جنبه ای از آمیخته بازاریابی مورد نیاز باشد. به عنوان مثال، این تحقیق می تواند یک مسیر اقدام جایگزین را ارزیابی کند. به عنوان مثال، تحقیقات تبلیغاتی ممکن است بررسی کند که آیا بازیگر زنی مانند جولیا رابرتز یا خواننده ای مانند ماریا کری سخنگوی بهتری برای یک برند خاص رنگ مو است یا خیر.

ممکن است تحقیقاتی شامل تبلیغات آزمایشی با هر فرد مشهور انجام شود و سوالاتی مانند اینکه آیا نگرش مصرف‌کننده نسبت به برند برای جولیا یا ماریا بیشتر است یا نه و اینکه هر فرد مشهور چقدر دوست دارد، اما همچنین، شاید نه به وضوح، چقدر اعتبار هر فرد مشهور انجام شود. بر اساس باورهایی که مصرف کنندگان در مورد اینکه آیا هر کدام واقعاً از محصول استفاده می کنند یا خیر، دارند.

ضروری است که یک برنامه تحقیقاتی کلی شامل تمام عناصر استراتژی بازاریابی باشد. به عبارت دیگر، هنگامی که تحقیق بازار هدف و رسانه ای را که می تواند در تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد، شناسایی کرد، باید مشخص شود که چه مزایایی برای ایجاد ارزش برای مشتریان لازم است، چه قیمتی مناسب تر است و چه کانال هایی نادیده گرفته نمی شود. توزیع به بهترین وجه به دست مصرف کننده خواهد رسید. ادغام همه این تحقیقات منجر به مدیریت اثربخش برند می شود. مثال های زیر انواع منتخب تحقیقاتی را که ممکن است برای هر عنصر از آمیخته بازاریابی انجام شود برجسته می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021881*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار