اطلاعات تماس
  • 021762*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204277392423152
در دسترس نیست

دلایل بوی بد لباسشویی چیست ؟ دلایل و راهکار رفع این موضوع چیست ؟

دلایل بوی بد لباسشویی چیست ؟ دلایل و راهکار

کد: 140204277392423152

، (اخبار رسمی): هیچ چیز بدتر از آن نیست که درب ماشین لباسشویی را باز کنید و با بوی نامطبوعی مواجه شوید! این بو ممکن است ناشی از باکتری و کپک باشد که به دلیل نگهداری نامناسب دستگاه ایجاد می‌شود. به هر حال، برای رفع بوی نامطبوع ماشین لباسشویی، بایدشاء بو را شناسایی کنید. در این مقاله، علت بوی نامطبوع لباسشویی ...

دلایل بوی بد لباسشویی چیست ؟ دلایل و راهکار
دلایل بوی بد لباسشویی چیست و ارایه راهکاری حل شدن این مشکل چیست ؟

هیچ چیز بدتر از آن نیست که درب ماشین لباسشویی را باز کنید و با بوی نامطبوعی مواجه شوید! این بو ممکن است ناشی از باکتری و کپک باشد که به دلیل نگهداری نامناسب دستگاه ایجاد می‌شود. به هر حال ...

هیچ چیز بدتر از آن نیست که درب ماشین لباسشویی را باز کنید و با بوی نامطبوعی مواجه شوید! این بو ممکن است ناشی از باکتری و کپک باشد که به دلیل نگهداری نامناسب دستگاه ایجاد می‌شود. به هر حال، برای رفع بوی نامطبوع ماشین لباسشویی، بایدشاء بو را شناسایی کنید. در این مقاله، علت بوی نامطبوع لباسشویی و روش‌هایی برای از بین بردن آن را بررسی خواهیم کرد.

نمایندگی سرویس و تعمیرات لباسشویی در تهران

علت بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

برای بوی نامطبوع ماشین لباسشویی، دلایل زیادی وجود دارد که نمی‌توانیم به صورت جزئی روی هر یک توضیح دهیم. در اینجا به طور خلاصه برخی از این دلایل را معرفی می‌کنیم:

1. عدم خروج لباس‌های مرطوب از ماشین لباسشویی و نگهداری آنها به مدت طولانی. این عمل باعث بوی نامطبوع لباسشویی و بوگیری لباس‌ها می‌شود و می‌تواند رشد قارچ را تسهیل کرده و باعث ناراحتی پوستی شود.

2. بستن درب ماشین لباسشویی بعد از پایان فرآیند شستشو و عدم خروج لباس‌ها.

3. عدم خشک کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی پس از هر بار شستشو. این موضوع باعث بوی نامطبوع ماشین لباسشویی می‌شود.

4. عدم سرویس دهی و رسیدگی منظم به ماشین لباسشویی.

5. گیر کردن شی یا لباس در قسمت فیلتر پمپ تخلیه و عدم تمیزکردن آن.

6. عدم تمیزکردن جاپودری ماشین لباسشویی. باید صورت منظم جاپودری را خارج کرده و تمیز کنید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله مربوط به ریختن مایع لباسشویی را مطالعه کنید.

مواردی که ذکر کردیم، از مهم‌ترین عوامل بوی نامطبوع ماشین لباسشویی هستند. در ادامه، روش‌هایی برای رفع بوی نامطبوع ماشین لباسشویی را توضیح خواهیم داد.

چرا بوی فاضلاب از ماشین لباسشویی به مشام می‌رسد؟

گاهی اوقات، افراد شکایت می‌کنند که بوی فاضلاب ماشین لباسشویی در خانه‌شان، به ویژه در آشپزخانه، حس می‌شود. بوی نامطبوع فاضلاب لباسشویی عموماً دلیل محیط داخل ماشین لباسشویی و مشکلاتی که باعث بوی نامطبوع می‌شود، نیست. علت اصلی این مشکل مربوط به مسیر تخلیه فاضلاب در منزل و عدم استفاده از سیفون در مسیر لوله تخلیه فاضلاب است. مواردی که مسیر تخلیه لباسشویی و سینک ظرفشویی یکسان است، بوی نامطبوع فاضلاب بیشتر قابل استشمام است.

چگونه بوی بد لباسشویی را از بین ببریم؟

به کمک راهکارهای زیر می‌توانید بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببرید و با رعایت همیشگی برخی نکات، از بروز مجدد بوی بد لباسشویی پیشگیری کنید:

1. از آب گرم برای شستشو استفاده کنید

می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی خود از تنظیمات آب سرد برای شستشوی بخش عمده لباس‌های خود استفاده کنید. اما بسیار مهم است که آخرین شستشو و استفاده از ماشین لباسشویی خود را در روز با آب گرم انجام دهید تا هرگونه مواد باقیمانده موجود از بین برود.

مقاله پیشنهادی { دلایل صدای زیاد لباسشویی چیست }

2. از محصولات باکیفیت و مناسب استفاده کنید

اگر از یک ماشین لباسشویی با درب جلو در خانه خود استفاده می‌کنید، باید از مواد شوینده و پودرهایاسب استفاده کنید. محصولاتی که برای ماشین‌های لباسشویی با بازده بالا طراحی شده‌اند، کمترین مقدار کف صابون را تولید می‌کنند و به همین دلیل، مواد شوینده کمتری در هر دوره باقی می‌مانند.

3. جریان هوا را بهبود ببخشید

برای کمک به خشک شدن اجزای داخلی ماشین شما، نیاز به جریان هوای مناسب دارید. پس از اتمام برنامه شستشو، لباس‌های خود را فوراً از ماشین خارج کنید و حتماً درب راز بگذارید تا رطوبتقی‌مانده در داخل ماشین تبخیر شود. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید یک فن تهویه یا رطوبت زدا را در اتاق رختشویی خود نصب کنید تا فرآیند خشک شدن را سرعت ببخشید.

4. ماشین لباسشویی را تمیز کنید

ما پیش‌تر توضیح داده بودیم که به دلیل عدم شناسایی منشاء اصلی بوی بد لباسشویی، برای رفع آن بو، باید به صورت منظم فیلتر پمپ تخلیه و چاپودری را تمیز کنید. همچنین، برای به دست آوردن نتایج بهتر، می‌توانید مقاله‌ای درباره روش‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی مطالعه کنید.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

اگر میخواهید از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی خود رهایی یابید، میتوانید از روش‌های خانگی که در ادامه ذکر میشود، استفاده کنید تا بدون آسیب به دستگاه، این مشکل را حل کنید.

تمیز کردن جا پودری
مرحله اول برای رفع بوی نامطبوع، تمیز کردن جا پودری است. ابتدا باید دیگ لباسشویی را تمیز کنید و سپس جا پودری را با استفاده از راهنمای دستگاه خارج کنید. این مرحله، ممکن است جرم و کثیفی های زیادی در انتهای جا پودری مشاهده شود. حالا با استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم، آن را تمیز کنید. پس از خشک شدن جا پودری، آن را دوباره در محل قرار دهید.

استفاده از محلول سرکه سفید

سرکه یکی از پاک کننده‌های طبیعی است که می‌توان با استفاده از آن بدون خطر آسیب رساندن به ماشین لباسشویی، بوی نامطبوع آن را از بین ببرید. سرکه سفید به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوع شناخته شده است. برای انجام این کار، ابتدا برق ماشین لباسشویی را قطع کنید و یک لیوان سرکه سفید و یک لیوان آب را با هم مخلوط کنید. پس از ایجاد یک محلول یکنواخت، آن را در یک ظرف اسپری تمیز بریزید. حالا محلول را دیگ، لاستیک و قسمت داخلی ماشین لباسشویی اسپری کنید. سپس با استفاده از دستمال نخی، همه قسمت‌ها را تمیز کنید و بگذارید تا بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی از بین برود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021762*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار