اطلاعات تماس
  • 021772*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205157418323229
در دسترس نیست

پرستار سالمند

پرستار سالمند در منزل

کد: 140205157418323229

، (اخبار رسمی): مراقبت از سالمندان به عنوان ارزشمند ترین سرمایه خانواده مسئله ای بسیار مهم است. مرکز آسامهر با مجوز رسمی از وزارت بهداشت در کنار شماست تا به راحتی بتوانید پرستار خود را استخدام کنید.

پرستار سالمند در منزل
پرستار سالمند در منزل

استخدام پرستار سالمند؛ هر آنچه باید بدانیم.

آیا شما هم به دلیل مشغله زیاد و نداشتن زمان کافی نیاز به پرستار جهت نگهداری از سالمند در منزل دارید؟ با توجه به شرایط حساس دوران سالمندی نیاز به مراقبت و توجه به این عزیزان دو چندان می شود. در چنین شرایطی که وقت و تجربه کافی جهت مراقب از سالمند عزیزتان را ندارید، بهترین راه حل استخدام پرستار سالمند در منزل است. آسامهر با تیم مجرب و متخصص در حوزه سالمندی شرایطی را فراهم آورده که شما در کمترین زمان و با قیمت مناسب به راحتی بتوانید پرستار خود را استخدام کنید.

استخدام پرستار سالمند یکی از پر چالش‌ترین مسائل خانواده‌ها می‌باشد. در این مقاله به مهم ترین مسائل و چالش‌های شما درباره استخدام پرستار مثل وظایف و دستمزد پرستار سالمند در منزل، مراکز معتبر و نکات مهم در انتخاب پرستار مجرب می پردازیم.

هزینه نگهداری از سالمند در منزل

عوامل مختلفی در تعیین هزینه پرستار سالمند موثر است که در اینجا به آن می پردازیم.
یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در هزینه پرستار سالمند، مدت زمان ارائه خدمت می باشد که به سه دسته تقسیم می شود:

پرستار سالمند شبانه روزی

پرستار نیمه وقت سالمند

پرستار روزانه سالمند

باید توجه داشته باشید که حقوق بعضی از روزهای تعطیل رسمی بیشتر از روز های عادی است.

بیماری‌های زمینه‌ای سالمند و توانایی انجام امور شخصی بر هزینه پرستار سالمند در منزل تاثیر گذار است. در این زمینه عوامل زیر در تعیین قیمت پرستار سالمند مهم است:

۱.نیاز به پوشک کردن سالمند

۲. نیاز به جابجایی بیمار از تخت به ویلچر و برعکس

۳.بی خوابی در شب

۴.انجام امور منزل مثل آشپزی

بدون شک به صرفه ترین روش مراقبت از سالمندان استخدام پرستار سالمند در منزل است. این روش نسبت به خانه سالمندان و دیگر روش‌های مراقبتی هزینه کمتری دارد و در حفظ منزلت و استقلال سالمند عزیز شما نقش بسزایی ایفا می کند. شما با استخدام پرستار آموزش دیده و مجرب می توانید از خطر‌های دوران سالمندی جلوگیری کرده و بیماری‌های مزمن سالمندی مثل دیابت و فشار خون را با کمک پرستار سالمند تحت کنترل قرار دهید.

وظایف پرستار سالمند در منزل

وظایف پرستاران سالمند با توجه به نیاز‌های سالمند متفاوت است. در اینجا به مهم ترین وظایف مراقب سالمند می پردازیم:

پرستار و همدم سالمند

ایجاد رابطه دوستانه و صمیمی با سالمند یکی از وظایف اصلی پرستار در منزل است. ارتباط موثر پرستار با سالمند باعث افزایش رضایتمندی و کیفیت زندگی او می شود. همچنین سالمندان کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های افسردگی و منزوی شدن قرار می گیرند.

رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند در منزل

اکثر سالمندان تحت نظر پزشک دارو مصرف می کنند. یکی از وظایف پرستاران سالمند دارو دادن به شیوه صحیح و زمان درست است. همچنین بسیاری از سالمندان مبتلا به بیماری‌های مزمن مثل فشار خون بالا و دیابت هستند که پرستار موظف است با توجه به دستور پزشک فشار خون و قند خون سالمند را کنترل کند.

حفظ آراستگی و نظافت شخصی سالمند

سالمندان به دلیل افزایش سن و بیماری‌های مزمن مثل پوکی استخوان قادر به انجام امور شخصی خود بدون کمک نیستند. یکی از وظایف مهم پرستار سالمند رسیدگی به امور نظافت شخصی سالمند مثل استحمام، کمک در توالت رفتن یا تعویض پوشک، پوشیدن لباس تمیز و مرتب کردن مو‌ها و ظاهر سالمند است که تاثیر زیادی در روحیه و اعتماد به نفس وی دارد.

انجام امور منزل و آشپزی

علاوه بر نگهداری از سالمند، پرستار به امور منزل مثل نظافت منزل و شستشوی ظروف رسیدگی می کند. همچنین پرستار با توجه به رژیم غذایی سالمند غذای مناسب را برای وی آماده می کند.

انجام کار‌های مورد علاقه سالمند در اوقات فراغت

سرگرمی و تفریح مناسب در دوران سالمندی نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی و رضایتمندی سالمندان دارد. فعالیت‌هایی مانند خواندن کتاب، تماشای فیلم، مرور خاطرات، بازی کردن و همراهی سالمند در گردش و پارک رفتن با هماهنگی قبلی از جمله مواردی هستند که مراقب سالمند می تواند با بهرمندی از انها اوقات فراغت سالمند را پر کند.

مناطق تحت پوشش مرکز آسامهر

مرکز خدمات پرستاری آسامهر با بهره‌مندی از پرستاران و مراقبان کارآزموده آماده خدمت رسانی در استان تهران و البرز است. آسامهر شرایطی را فراهم آورده که شما در سریع ترین زمان و با قیمت مناسب پرستار مورد نظر خود را انتخاب کنید. کارشناسان مرکز خدمات پرستاری آسامهر با توجه به نیاز و خواسته‌های شما بهترین پرستاران را به شما عزیزان معرفی می کنند. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پرستار سالمند در منزل تهران

مرکز خدمات پرستاری آسامهر ارائه‌دهنده خدمات پرستار سالمند در تهران و حومه است. با توجه به سبک زندگی مدرن، مشغله زیاد و زمان کم در زندگی شهری امکان مراقب از سالمندان به صورت مناسب برای خانواده‌ها مقدور نیست. استخدام پرستار سالمند باعث حفظ آرامش و اطمینان خاطر شما از سلامت سالمند عزیزتان می شود. از طرفی حضور پرستار در کنار سالمند باعث حفظ کرامت و عزت نفس وی می شود. شما می‌توانید از خدمات پرستار سالمند در منزل در تمام مناطق تهران از جمله مناطق زیر بهره‌مند شوید:

پرستار سالمند در شمال تهران

پرستار سالمند در شرق تهران

پرستار سالمند در تجریش

پرستار سالمند در شهرک غرب

پرستار سالمند در سعادت آباد

پرستار سالمند در پونک

پرستار سالمند در قیطریه

پرستار سالمند در فرمانیه

پرستار سالمند در الهیه

پرستار سالمند در اندرزگو

پرستار سالمند در جردن

پرستار سالمند در نیاوران

پرستار سالمند در پاسداران

پرستار سالمند در زعفرانیه

و دیگر مناطق شهر تهران ...

چرا پرستار سالمند در منزل با آسامهر؟

در اینجا قصد نداریم حرف شعاری بزنیم. اما استخدام پرستار سالمند می تواند بهترین راه برای آسودگی خیال شما از راحتی و حفظ سلامت سالمندتان باشد. آسامهر با بهره‌مندی از نیروی های آموزش دیده و مجرب و ارزیابی علمکرد پرستاران سعی در ارائه بهترین خدمات با قیمت مناسب در سریع ترین زمان را دارد. تمام سعی ما در آسامهر این است که باری از روی دوش خانواده شما برداریم و در کنار شما مراقب سالمندتان باشیم.

پرستار سالمند در منزل کسی است که تمام خدمات مراقبتی و پرستاری را به منظور رفع نیازهای روزمره سالمندان ارائه می‌کند.  ممکن است به دلیل مشغله‌های شخصی و رسیدگی به برنامه‌هایمان نتوانیم به خوبی و به صورت شبانه روزی از سالمندان مراقبت کنیم همچنین اگر سالمندان دچار بیماری هایی نظیر آلزایمر، دیابت، زخم بستر و… باشند نیاز صد در صد به پرستار در منزل دارند.

 از طرفی پرستار سالمند شبانه روزی باید شخصی مورد اعتماد، حرفه‌ای، دلسوز و مجرب باشد؛ چرا که سالمندان در شرایطی خاص به مراقبت‌های ویژه‌ای احتیاج دارند که از هرکسی بر نخواهد آمد. به طور کُلی دو روش برای انتخاب پرستار در منزل وجود دارد؛ روش اول این است که به توصیه دوستان و آشنایان یک پرستار خصوصی استخدام کنید؛ و روش دوم این است که با همکاری یک پلتفرم یا مرکز پرستاری تخصصی به این پرستاران دسترسی پیدا کنید. ما روش دوم را به شما توصیه می‌کنیم که در ادامه علت آن را هم شرح می‌دهیم.

چه زمانی به یک پرستار سالمند در منزل احتیاج داریم؟

در اغلب موارد ممکن است سالمندان اصلاً به مراقبت خاصی احتیاج نداشته باشند؛ اما صرف نیاز به همدم و هم صحبت باعث می‌شود که به پرستار سالمند در منزل احتیاج داشته باشیم. بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشغله و زندگی شخصی پیچیده خود امکان نگهداری سالمند شبانه روزی در منزل را ندارند؛ بنابراین به روش‌هایی مثل خانه سالمندان روی می‌آورند که ممکن استت شرایط را بدتر کند.

به طور کُلی باید گفت که هر گاه خود فرد سالمند یا خانواده او احساس کردند که نیازهای او به طور کامل برطرف نمی‌شود، استخدام پرستار شخصی لازم است. ما در اینجا نشانه‌هایی از نیاز به استخدام پرستار سالمند در منزل را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

– بروز علائم کبودی که نشانه سقوط از تخت یا مبل است

– عوارض ناشی از کم تحرکی سالمند

– اتکا بیش از حد به ابزارها و وسایل کمکی

 ناتوانی در رسیدگی به مراقبت‌های بهداشتی مثل استحمام یا مسواک

–  پرسه زدن و دور شدن از خانه

– بروز علائم یا تشخیص بیماری آلزایمر

– احساس تنهایی و نیاز به داشتن هم صحبت

–  افزایش سر درگمی و بروز نشانه‌های زوال عقل

–   احتیاج به کمک برای خوردن و نوشیدن

–  نیاز به خدمات توانبخشی

–  نیاز به مراقبت‌های درمانی و پرستاری تخصصی

–  از دست دادن قابلیت تحرک ناشی از سکته مغزی یا قلبی و سایر عارضه‌ها

–  نیاز به کمک برای مصرف مرتب داروها

بنابراین سالمندان ممکن است با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند و اگر نزدیکان آنها نتوانند به هر یک از این مشکلات رسیدگی کنند، ممکن است وضعیت وخیم شود. علاوه بر این اغلب سالمندان ترجیح می‌دهند که در منزل خود بمانند و با کمترین مراقبت‌های روزانه به امور شخصی خود رسیدگی کنند. پس بهتر است با مراقبت و نگهداری سالمند در منزل راحتی و آسایش او را فراهم کنیم.

در صورت مشاهده هر یک از علائمی که در این قسمت با آنها آشنا شدید، استخدام پرستار سالمند در منزل ساعتی (نیمه وقت) یا شبانه روزی ضروری است.

شرح وظایف پرستار سالمند در منزل

برای اینکه بتوانید بهترین پرستار را برای پدر یا مادر سالمند خود استخدام کنید، لازم است با وظایف یک پرستار سالمند در منزل آشنا باشید. پرستار سالمند در منزل تمام آموزش‌های آکادمیک و عملی را دریافت کرده و قادر است تمام مراقبت‌های مخصوص سالمندان را به خوبی اجرا کند. پرستار سالمند موظف است تحت دستورالعمل‌های استاندارد خدمات پرستاری سالمندان، به نیازهای شخصی و ویژه سالمند رسیدگی کند.

گاهی ممکن است فرد سالمند به دلیل کهولت سن قادر نباشد به امور شخصی مثل بهداشت، مصرف دارو، تغذیه و … رسیدگی کند؛ همچنین ممکن است سالمند به دلایل پزشکی به مراقبت‌های شبانه روزی احتیاج داشته باشد و در غیر این صورت آسیب ببیند. بنابراین پرستار سالمند در منزل در این شرایط موظف است علاوه بر مراقبت به امور شخصی وی نظارت داشته باشد.

در صورتی که پرستار به خوبی به وظایف خود عمل کند، شرایط جسمی و روحی سالمند ارتقاء خواهد یافت. گاهی نیز ممکن است که فرد سالمند به تنهایی قادر به رسیدگی به امور شخصی خود باشد اما برای فرار از تنهایی و احساس ناخوشایند ناشی از آن به پرستار سالمند در منزل احتیاج داشته باشد؛ در این صورت اخلاق حرفه‌ای و دلسوزانه مهم‌ترین وظیفه او به شمار می‌آید.

وظایف پرستار در منزل به طور خلاصه شامل:

مراقبت و نگهداری از سالمند

·   کمک به غذا خوردن و نوشیدن سالمند

·    تنها نگذاشتن سالمند و جلوگیری از گم شدن او

·    تهیه غذاهای سالم و مقوی برای سالمند

·    رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سالمند

·    منع سالمند از مصرف مواد غذایی مضر

·    رسیدگی به تغذیه از طریق لوله گاواژ (در صورت نیاز)

استحمام سالمند و رسیدگی نظافت شخصی

·   تعویض لباس و شانه کردن موی سر

·   شستشوی لباس‌های کثیف

·   رسیدگی به بهداشت فردی مثل کوتاه کردن ناخن یا اصلاح ریش

·  رسیدگی به نظافت و آراستگی ظاهری سالمند

·  کمک به استحمام

انجام امور خانه در منزل

·  فراهم نمودن نظافت و تمیزی کامل منزل

·  نظافت سرویس بهداشتی

·  شستشوی وسایل و ظروف غذا

انجام امور رفاهی و پر کردن اوقات فراغت سالمند

·  همنشینی و همدم شدن با سالمند

·  قدم زدن با سالمند

·  ایجاد فعالیت‌های سرگرم کننده برای سالمند

·  تنها نگذاشتن سالمند

·  رسیدگی به علائم افسردگی یا سایر اختلالات روحی در سالمند

رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند

·  دارو دادن منظم به سالمند

·  ارائه خدمات مرتب ماساژ

·  تشویق به فعالیت و  ورزش کردن سالمند

·  تعویض پانسمان در صورت نیاز

·  ارزیابی علائم حیاتی (فشار خون، قند خون، دمای بدن، تنفس)

انجام امور مالی و اداری سالمند

·  کمک به رسیدگی به امور مالی مثل وضعیت بیمه، پرداخت قبوض

·  رسیدگی و پاسخ به نامه‌ها با کمک خود فرد

·  انجام امور تجاری با کمک پرستار سالمند در منزل

توجه داشته باشید که برای انجام هر یک از این وظایف باید با پرستار سالمند در منزل هماهنگ کنید؛ چرا که وظایف پرستار تا حد زیادی به نیازهای شما بستگی دارد.

یک پرستار سالمند در منزل باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

قبل از هر چیزی پرستار سالمند در منزل باید قادر باشد نگهداری سالمند در منزل را به خوبی اجرا کند؛ یعنی متعهد باشد و از نظر اخلاق و هوش ویژگی‌های برجسته‌ای داشته باشد. در واقع شما باید بتوانید تا حدی به پرستار اعتماد کنید که او را با پدر یا مادر سالمند تنها بگذارید. همچنین پرستار باید دلسوز و باتجربه باشد و شرایط افراد سالمند را درک کند؛ به طوری که سالمند در کنار او احساس راحتی و آرامش داشته باشد و فکر نکند که با یک فرد خشک و غیر منعطف مواجه است.

اما مهم‌تر از هر چیزی پرستار سالمند در منزل باید حرفه‌ای بوده و به مهارت‌های ضروری برای مراقبت از سالمند در منزل مسلط باشد. این مهارت‌ها ممکن است از رسیدگی به شخصی‌ترین امور یا کارهای خانه باشد. علاوه بر پرستار باید بتواند مهارت‌های تخصصی مثل تعویض پانسمان، دارو دهی، سرُم درمانی، مراقبت و تعویض سوند ادراری، استفاده از لگن، اکسیژن درمانی و … را در منزل اجرا کند.

پرستار سالمند در منزل خود را چرا باید از هم‌دم بگیریم؟

برای نگهداری و مراقبت از فرد سالمند می‌توان به خانه سالمندان مراجعه کرد و یا پرستار خانگی استخدام کرد؛ با وجود تمام توضیحاتی که ارائه شد باید متوجه شده باشید که مراقبت از سالمند در خانه سالمندان هم شما و هم فرد سالمند را آزرده خاطر و ناراحت می‌کند و هزینه بیشتری هم دارد. بنابراین بهترین انتخاب استفاده از خدمات پرستاری سالمند در منزل است؛ چرا که هیچ جا خانه نمی‌شود.

دو روش برای استخدام پرستار سالمند در منزل وجود دارد:

1.  روش اول این که با توصیه دوستان و آشنایان خود یک پرستار شخصی استخدام کنیم؛ معایب این روش آن است که به دلیل سازمانی نبودن پرستار، خدمات چنین پرستاری کامل نیست و ممکن است در برخی حوزه‌ها با مشکل مواجه شوید.

2.  اما روش دوم این است که پرستار را از آژانس‌های تخصصی پرستاری و پزشکی استخدام کنید. مزیت این روش آن است که می‌توانید تمام انتظارات خود از پرستار را برآورده کنید و آژانس کسی را برای ارائه خدمات ارسال می‌کند که واجد تمام شرایط تعیین شده باشد.

اما ممکن است بپرسید که پرستار سالمند در منزل را از چه طریق پیدا کنیم؟

ما پلتفرم هم‌دم را به عنوان بهترین پلتفرم ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل به شما معرفی می‌کنیم. هم‌دم با بهره مندی از پرستاران و پزشکان متخصص و حرفه‌ای قادر است هر آنچه که به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد؛ از خدمت کاری در منزل تا مراقبت‌های تخصصی پرستاری و ویزیت در منزل با استفاده از هم‌دم ممکن است.

پرستار سالمند در منزل تهران

تیم ما امکان ارسال پرستار برای سالمندان عزیز را در هر نقطه از تهران دارد و شما می توانید برای پاسخ به سوالات و مشاوره با متخصصین ما تماس بگیرید تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

پرستار سالمند در منزل غرب تهران

 تیم ما برای تمام عزیزانی که نیازمند به پرستار سالمند تهران دارند و در محلات غربی تهران هستند از جمله ستارخان، صادقیه، سازمان آب ، مرزداران، شهران، شهرزیبا، گیشا، توحید، کمیل، اشرفی اصفهانی، پونک، سعادت آباد ، شهرک غرب، توحید، سازمان برنامه و تمام محلات غرب تهران به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می دهد و ما هفت روزه هفته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

پرستار سالمند در منزل جنوب تهران

برای عزیزانی که در محله های جنوبی تهران هستند مثل مشیریه، نظام آباد، نازی آباد، خانی آباد، یاخچی آباد، شاپور، مولوی، خزانه بخارایی، شوش، جوادیه، دروازه غار، امام زاده حسن و همه محلات جنوب تهران تیم ما به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می دهد.

پرستار سالمند در منزل شمال تهران

 همچنین پرستار سالمند در منزل تهران نیز در تمام مناطق شمالی تهران مثل چیذر، اوین، درکه، ولنجک، تجریش، نیاوران، الهیه، فرشته، فرمانیه، دزاشیب، باغ فردوس، آجودانیه، کامرانیه، زعفرانیه، اقدسیه و دیگر مناطق شمالی تهران به صورت 24 ساعته و توسط کادر آقا و خانم ارائه می شود.

پرستار سالمند در منزل شرق تهران

برای افرادی که در مناطق شرقی تهران زندگی می کنند مثل پیروزی، هروی، سهروردی، وحیدیه، تهرانپارس، هفت حوض، شهید محلاتی، بسیج، حقانی، حکیمیه ، نارمک، دماوند و تمام محلات شرقی تهران تیم همدم به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما است و در هر زمانیکه بخواهید پرستار سالمند به محل مورد نظر اعزام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021772*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان