اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206027451523391
در دسترس نیست

بهترین روش تقویت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان چیست؟

کد: 140206027451523391

، (اخبار رسمی): ایران سازه، تولید کننده میلگرد بستر در تهران، با استفاده از المان های میلگرد بستر و ناودانی منقطع، تقویت دیوارهای ساختمان را به صورت اصولی و حرفه ای با قیمت مقرون به صرفه برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین روش تقویت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان چیست؟
خرید و قیمت میلگرد بستر

یکی از معضلاتی که در صنعت ساخت و ساز در طی سالهای اخیر داشته ایم،عدم تقویت دیوارها بوده است که در زمان زلزله باعث آسیب های های فراوان جانی و مالی شده است. بارها نظاره گر این مورد بوده ایم که در زلزله ای سازه اصلی ساختمان آسیب خاصی ندیده است، اما دیوارهای آن کاملاً فرو ریخته و باعث صدمات فراوانی چه جانی و چه مالی شده است. و اما چرا این اتفاق افتاده است و چگونه می توانیم جلوی این معضل را بگیریم؟!

برای تقویت دیوارها چه کاری می توان انجام داد؟

 یکی از اولین راههایی که به ذهن ما می رسد، استفاده از مصالح ساختمانی سبک تر است. بدین گونه که از آجرهای قدیمی و سنگین خداحافظی کنیم و از بلوک های جدید و سبک تر یا سفال استفاده کنیم.

راه دیگر که شرکت ایران سازه، تولید کننده میلگرد بستر در تهران به صورت تخصصی به آن پرداخته است، بهره مندی از المان هایی است که سبب تقویت دیوارها می شود. از این المان ها می توان به استفاده از میلگرد بستر و انواع وال پست ها اشاره کرد.

میلگرد بستر یکی از این المان هاست که ساختار بسیار ساده ای دارد و به صورت مفتولهایی در کنار هم ساخته شده است که این مفتولها به صورت موازی به هم جوش می خورد و در میان ردیف های دیوار قرار می گیرد و بعد از آن، میلگرد بستر در داخل ملاتِ بین دو رج دیوار مدفون می گردد و باعث می شود که دیوار از ساختاری یکپارچه تر برخوردار شود، علاوه بر آن در صورت استفاده از میلگرد بستر در نمای ساختمان می توان نما را به دیوار متصل کرد و این مورد به شدت در ایمنی ساختمان تاثیر دارد.

در برابر ایمنی بسیار بالایی که میلگرد بستر ایجاد میکند، قیمت میلگرد بستر بسیار مقرون به صرفه است و شما می توانید میلگرد بستر و اتصالات میلگرد بستر مانند قلاب گالوانیزه و گیره گالوانیزه را از ایران سازه آقای براتلو تهیه کنید.

المان بعدی وال پست است که می توان از ناودانی منقطع در این زمینه نام ببریم که یکی دیگر از این المان هاست و اهمیت بسیار بالایی دارد. وال پست ها تعداد به مراتب متنوع تری در مقایسه با میلگردهای بستر دارند و در تقسیم بندی های متفاوتی نیز قرار می گیرند. برای مثال ما هم وال پست بتونی داریم و هم وال پست فلزی.

اما ماهیت و نحوه عملکرد این المان به چه صورتی است. عموماً وال پست سبب اتصال دیوارها به سازه اصلی می گردد. اما وال پست این اتصال را به طوری برقرار می کند که دیوار در زمان بروز زلزله از اسکلت اصلی کمتر تاثیر بگیرد. این باعث می شود که شکستگی و ترک خوردگی و ریزش دیوار کمتر شود و ایمنی در زمان بروز زلزله بیشتر باشد. پس دیوار هم به سازه اصلی متصل می گردد و هم اینکه استقلال خود را حفظ می کند.

مسلح نکردن دیوارها چه مشکلاتی به بار می آورد؟

دیوارهای داخلی یا همان تیغه های ساختمان و دیوارهای خارجی جزء اجزای غیرسازه ای هستند. طی سال های اخیر شاهد زلزله هایی بوده ایم که خسارات فراوانی به بار آورده اند مانند زلزله کرمانشاه که تصاویر دردناکی از آنها مخابره شد و دل ما را لرزاند. در بعضی از مناطق مانند شهرهایی که در آنها مسکن مهر ساخته شده بود دیدیم که بعد از زلزله اسکلت اصلی ساختمان سالم است اما دیوارهای آن فرو ریخته است. این مسئله نشان دهنده همین موضوع بود که تمرکز سازندگان عمدتاً بر روی اجزای سازه ای است و اهمیت آن چنانی به اجزای غیرسازه ای نمی دهند. اگر با استفاده از تمهیداتی اجزای غیرسازه ای مانند همین دیوارها نیز به درستی تقویت می شدند میزان خسارات وارده بسیار کمتر می بودند.

آیا الزاماتی برای مقاوم سازی دیوارها صورت گرفته است؟

بله، سازمان راه و شهرسازی و چند سازمان دیگر اقدام به وضع قوانینی کردند که سازندگان را ملزم به تمهیداتی می کند که استفاده از میلگرد بستر و استفاده از وال پست را طبق پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ سازمان راه و شهرسازی، الزامی می کند. این دفترچه توضیحاتی کامل و جامع را شامل می باشد که تمام سوالات شما در داخل آن موجود می باشد.

برای خرید میلگرد بستر می توانید به لینک روبرو https://milgerdbastarir.ir/product/bed-rebar/  مراجعه کنید.

به امید روزی که در برابر زلزله ایمن باشیم و شاهد صحنه های دلخراش نباشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان