اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206317493023540
در دسترس نیست

رتبه ایران در بین گردشگران ترکیه

گردشگران ترکیه بیشتر اهل کدام کشورها هستند؟

کد: 140206317493023540

، (اخبار رسمی): ترکیه که در دهه‌ اخیر رشد بسیار خوبی در صنعت گردشگری داشته است، با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تفریحی خود، در سطح جهانی شناخته می‌شود؛ به‌طوری که توانسته رتبه ششم گردشگری جهانی را به خود اختصاص دهد.

گردشگران ترکیه بیشتر اهل کدام کشورها هستند؟
رتبه ایران در بین گردشگران ترکیه

استانبول، آنتالیا، آدرنه، ازمیر و بدروم از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود که پذیرای بیشترین تعداد گردشگران در این کشور است.

گردشگران ترکیه بیشتر اهل کدام کشورها هستند؟

جهانگردان : ترکیه که در دهه‌ اخیر رشد بسیار خوبی در صنعت گردشگری داشته است، با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تفریحی خود، در سطح جهانی شناخته می‌شود؛ به‌طوری که توانسته رتبه ششم گردشگری جهانی را به خود اختصاص دهد.

گردشگران در سال ۲۰۲۲ بیشتر برای سرگرمی، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی از ترکیه بازدید کردند که ۶۷.۱ درصد از بازدیدکنندگان این کشور را شامل شده است و تنها حدود ۴.۶ درصد از گردشگران با انگیزه‌های تجاری به ترکیه سفر کرده‌اند.

در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۲میلیون نفر از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند و ایران را در رتبه پنجم گردشگران خارجی ترکیه قرار داده‌اند. البته مسئولان بخش گردشگری ترکیه گفته‌اند انتظار می‌رود در سال جدید بیش از ۲میلیون و پانصدهزار ایرانی به ترکیه سفر کنند.

در سال ۲۰۱۷ رتبه سوم و در سال ۲۰۱۹ رتبه دوم گردشگری خارجی ترکیه به ایرانی‌ها تعلق گرفت. مسئولان صنعت گردشگری این کشور ابراز امیدواری کرده‌اند که آمار ورود گردشگران خارجی به‌خصوص ایرانی‌ها در سال جدید افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

ترکیه بعد از رکودی که در دوران کرونا در صنعت گردشگری خود تجربه کرد، حالا با قدرت بسیار زیادی در حال رشد و پیشرفت در گردشگری است. بنابر آمار‌های رسمی منتشر شده ترکیه، تعداد گردشگران خارجی در ماه اکتبر امسال حدود ۳۸.۴درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته، افزایش داشته است.

تنها در پنج هفته گذشته حدود ۴.۸میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شده‌ و چرخ‌های اقتصاد این کشور را به حرکت درآورده‌اند. تعداد گردشگران در زمان مشابه سال قبل ۳.۴۷ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۰، تعداد ۱.۴۷میلیون نفر بوده است.

در میان گردشگران اروپایی کشورهای آلمان و انگلیس بیشترین استقبال را از تورهای گردشگری ترکیه دارند. روسیه نیز بعد از شروع جنگ اوکراین با محدودیت‌های مختلفی برای پروازهای بین‌المللی روبه‌رو شده و بیشتر گردشگران به‌دلیل آسانی و دسترسی راحت‌تر، ترکیه را برای گشت‌‌وگذار انتخاب می‌کنند.

آمار بازدیدکنندگان ۵ جایگاه اول گردشگری ترکیه در ۱۰ ماه گذشته به‌صورت زیر است:

آلمان ۵.۳ میلیون نفر

روسیه ۴.۶ میلیون نفر

انگلیس ۳.۲ میلیون نفر

بلغارستان ۲.۳ میلیون نفر

ایران ۲ میلیون نفر

درکل با جمع‌بندی تعداد اتباع ترک می‌توان گفت آمار گردشگران ترکیه در ۱۰ ماه گذشته ۴۵میلیون نفر بوده است که ترکیه انتظار دارد این آمار تا پایان سال میلادی به ۵۰ میلیون نفر برسد. البته این نکته هم قابل توجه است که سود دولت از این تعداد گردشگر ۴۴میلیارد دلار خواهد بود.

استانبول، آنتالیا، آدرنه، ازمیر و بدروم از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود که پذیرای بیشترین تعداد گردشگران در این کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]