اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207057501323597
در دسترس نیست

مشخصات روغن صنعتی

کد: 140207057501323597

، (اخبار رسمی): روغن صنعتی یکی از روانکار های مهم در صنایع خودروسازی، نساجی، دریایی، غذایی و غیره است که برای کاهش اصطکاک و جلوگیری از فرسودگی تجهیزات استفاده می شود. مشخصات روغن صنعتی شامل ویسکوزیته، برند، حجم، نوع کارایی، گرانروی است که هنگام خرید روغن صنعتی بایستی به آن توجه نمایید.

مشخصات روغن صنعتی
مشخصات روغن صنعتی

مشخصات روغن صنعتی چیست

روغن صنعتی از مهمترین محصولات روانکاری در صنایع هستند. برای دریافت اطلاعات کافی از مشخصات روغن صنعتی و شناخت انواع روغن صنعتی تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید. روغن روانکار با هدف کاهش اصطکاک بین سطوح قطعات در هر دستگاه استفاده می شود. انواع روغن صنعتی و کاربرد آن در صنایع غذایی، نساجی، تولید سیمان، خودرو سازی، تهویه مطبوع، راه سازی، فلزکاری و غیره به وفور دیده می شود.

هدف از روانکاری روغن صنعتی، حفاظت از خوردگی، زنگ زدگی و سایش است. این محصولات با انتقال گرما و کاهش اصطکاک در دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که در زیر برخی از مهمترین انواع روغن صنعتی را نام می بریم:

  1. روغن توربین
  2. روغن موتور
  3. روغن هیدرولیک
  4. روغن انتقال قدرت
  5. روغن دنده
  6. روغن انتقال حرارت
  7. روغن کمپرسور
  8. روغن تراش
  9. روغن دریایی
  10. روغن آبکاری

لازم به ذکر است که هر یک از روانکار های ذکر شده، دارای مدل های مختلفی هستند. در ضمن مشخصات روغن صنعتی موتور با روغن کمپرسور متفاوت است، پس نمی توانید به جای یکدیگر استفاده کنید.

فروش انواع روغن صنعتی

به طور کلی روغن های صنعتی به سه دسته طبیعی، مصنوعی و معدنی تقسیم می شوند. خرید و فروش انواع روغن صنعتی در مراکز معتبری چون فیدار اویل همراه با ضمانت اصالت کالا انجام می پذیرد.

  • روغن موتور طبیعی : متشکل از چربی حیوانی و سبزیجات بوده که خواص حرارتی و مکانیکی ناپایداری دارند. به همین دلیل این روغن برای روانکاری تجهیزات استفاده نمی شود.
  • روغن موتور مصنوعی : متشکل از فرایند های شیمیایی، بدون ناخالصی هستند که دارای خواص مثبتی چون: بهبود جریان پذیری در دما های پایین و شاخص ویسکوزیته بسیار بالا جهت پایداری در دما های مختلف هستند.
  • روغن موتور معدنی : دارای مقداری ناخالصی هستند و نقطه اشتعال در آن کم است. این روغن ها به تغییرات دمایی هم حساس هستند ولی در صنعت بسیار استفاده می شوند.

توجه داشته باشید که فروش روغن صنعتی از برند های ایرانی نظیر بهران بهران، پارس و ایرانول توسط مراکز معتبر صورت گیرد. همچنین در صورت خرید روغن صنعتی از برند هایی چون شل، توتال، نیناس، موبیل و یا هر نوع روغن روانکاری از وب سایت های معتبر تهیه نمایید.

افزایش طول عمر دستگاه، کاهش مصرف انرژی، حرکات روان قطعات، جلوگیری از ساییدگی، زنگ زدگی و خوردگی از ویژگی های روغن صنعتی است. روغن ها دارای معایب و مزایای بخصوصی در بخش هایی از صنایع هستند که میزان عیوب یا فواید آن بستگی به نحوه روانکاری آن دارد. هنگام خرید و فروش روغن صنعتی به نوع کارایی روغن روانکاری بسیار توجه نمایید.

مشخصات فنی روغن های صنعتی

مشخصات فنی روغن های صنعتی نظیر میزان ویسکوزیته (VI)، نقطه ریزش، نقطه اشتعال در دیتاشیت روغن آورده شده است. تقسیم بندی روغن صنعتی بر اساس ویسکوزیته یکی از مشخصات روغن صنعتی است که بایستی به آن توجه نمود.

بنابراین روغن های صنعتی می توانند بر اساس ویسکوزیته نیز تقسیم بندی شوند. ویسکوزیته یک روغن صنعتی، نشان دهنده مقاومت آن در برابر جریان است. روغن های صنعتی با ویسکوزیته بالا برای کاربردهایی با بار سنگین و دمای بالا استفاده می شوند. همچنین روغن های صنعتی با ویسکوزیته پایین برای کاربردهایی با بار کم و دمای پایین مورد استفاده قرار می گیرند.

شماره گذاری روغن های صنعتی

شماره گذاری روغن های صنعتی بر اساس موارد مختلفی چون میزان گرانروی صورت می پذیرد. روغن موتور باید گرانروی مناسبی را در شرایط دمایی مختلف داشته باشد تا در مقابله با قطعات متحرک موتور مقاوم بماند. برای روانکاری به حروف و اعداد دقت کنید که درجه های پایین از حرف w یا winter استفاده می کنند و غیر از آن برای درجه حرارتی نرمال می باشد.

اگر قصد خرید روغن صنعتی، برای مثال 10W-40 را دارید، باید بگوییم که این اعداد به چه معناست. 10w یعنی ویسکوزیته در دمای پایین است و اعدادی مثل 0W، 5W، 10W، 15W، 25W به ترتیب از اعداد پایین به بالا، میزان رقیق به غلیظ شدن آن اشاره دارد. در واقع هر چه این اعداد پایین تر باشد، برای محیط های سرد مناسب تر هستند.

حال 40، میزان ویسکوزیته آن در دمای بالا را نشان می دهد. بالا بودن این عدد نشان دهنده ی این است که برای محیط های گرم بسیار مناسب هستند. پس همانطور که فهمیدیم اعداد و حروف در کد های روغن نشان دهنده ی مشخصات روغن صنعتی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید