اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209057701815229
در دسترس نیست

علت گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی

اصلی ترین علت گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی چیست؟

کد: 140209057701815229

، (اخبار رسمی): گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی یکی از اشکالات نگران کننده در دستگاه است که باید خیلی زود برطرف شود. چون با داغ شدن زیاد موترو یخچال فریزر به مرور این قطعه دچار سوختگی کامل شده و باید تعویض شود.

اصلی ترین علت گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی چیست؟
اصلی ترین علت گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی چیست؟

در حالت استاندارد موتور باید هر 45 دقیقه یک مرتبه اتومات کند و خاموش شود. سپس بعد از 15 دقیقه مجدد روشن شود و این روند ادامه پیدا می کند.

گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی یکی از اشکالات نگران کننده در دستگاه است که باید خیلی زود برطرف شود. چون با داغ شدن زیاد موترو یخچال فریزر به مرور این قطعه دچار سوختگی کامل شده و باید تعویض شود. در ادامه ابتدا چند دلیل اصلی داغ شدن موتور یخچال فریزر lgرا بررسی و نحوه جلوگیری از بروز این مشکل را معرفی خواهیم کرد.

علت گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی

موتور مهم ترین قطعه در یخچال فریزر است و قیمت بالایی دارد. این قطعه اگر خراب شود مانند این است که قلب انسان دچار اشکال شود. به همین دلیل تا حد امکان باید از گرم شدن این قطعه جلوگیری کنید. از مهم ترین دلایل بروز این مشکل و داغ شدن موتور یخچال های جدید و قدیمی ال جی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

اتومات نکردن؛ مهم ترین دلیل داغ شدن یخچال فریزر ال جی

اگر موتور یخچال فریزر مدت طولانی روشن باشد، فشار زیادی به آن وارد شده و گرمای زیادی تولید می کند. در حالت استاندارد موتور باید هر 45 دقیقه یک مرتبه اتومات کند و خاموش شود. سپس بعد از 15 دقیقه مجدد روشن شود و این روند ادامه پیدا می کند. 15 دقیقه استراحت به موتور فرصت خنگ شدن می دهد. اگر به هر دلیل اتومات انجام نشود، موتور زمان طولانی روشن خواهد بود و در نهایت بسیار داغ می شود.

خرابی ترموستات یخچال

با خراب شدن ترموستات یخچال احتمال روشن ماندن موتور افزایش پیدا می کند. ترموستات قطعه مهمی در اندازه گیری دمای داخل کابین یخچال و فریزر است. در مدل های جدید یخچال فریزرهای ال جی این قطعه با سنسور جایگزین شده است. برد الکتریکی بر اساس اطلاعاتی که ترموستات یا سنسور ارسال می کنند فرمان روشن و خاموش را برای موتور صادر می کند.

اگر به هر دلیل ترموستات و سنسور دما را درست تشخیص ندهند در نهایت باعث روشن ماندن طولانی مدت موتور شده و این قطعه بسیار داغ می شود.

باز و بسته شدن زیاد درب یخچال فریزر ال جی

هر چیزی که باعث گرم شدن دمای داخل کابین یخچال فریزر شود می تواند در روشن ماندن طولانی موتور نقش داشته باشد. به عنوان مثال، اگر درب یخچال را بیش از اندازه باز و بسته کنید گرمای محیط وارد کابین یخچال می شود. در نتیجه ترموستات افزایش دما را به برد اطلاع داده و موتور روشن می شود. سعی کنید قفل کودک را برای درب یخچال فعال کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

خرابی لاستیک دور درب

واشر یا لاستیک قطعه ای نواری شکل است که در محکم بسته شدن درب یخچال نقش مهمی ایفا می کند. اگر این قطعه خراب شود، گرمای اطراف براحتی وارد کابین یخچال می شود. به مرور این شرایط باعث بالا رفتن دمای داخل کابین یخچال شده و موتور باید زمان طولانی تری روشن باشد تا تعادل دما را برقرار کند. با تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر می توانید از این مشکل براحتی جلوگیری کنید.

کثیفی لوله های کندانسور

یکی دیگر از دلایل گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی کثیفی بیش از اندازه لوله های کندانسور است. این لوله ها در پشت یخچال قرار دارند و به مرور گرد و غبار و ذرات چربی روی آنها تجمع پیدا می کنند. این گرد و غبار مانند عایق عمل کرده و از خروج هوای گرم داخل لوله جلوگیری می کند. با تمیز کردن لوله های کندانسور می توان این مشکل را برطرف کرد.

گرمای زیاد محیط اطراف یخچال

در حالت استاندارد یخچال فریزر باید با فاصله زیادی از اجاق گاز و وسایل گرمایشی نصب شود. چون گرمای محیط باعث بالا رفتن دمای داخل دستگاه شده و موتور باید روشن شود تا تعادل را برقرار کند. تابش نور خورشید به بدنه یخچال نیز می تواند باعث بالا رفتن دمای داخل یخچال شود.

علاوه براین، اگر یخچال فریزر از وسایل گرمایشی فاصله دارد اما محیط اطراف گرم است، از پنکه و کولر استفاده کنید. رعایت همین نکات ساده تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر یخچال فریزر دارد.

خرابی فن کندانسور یخچال

کنار کندانسور فن گوچکی نصب است که برای خنک کردن این قطعه استفاده می شود. با خراب شدن فن کندانسور فشار زیادی به موتور وارد شده و زمان طولانی روشن خواهد ماند. فن را بررسی و عیب یابی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

خرابی برد؛ حیاتی ترین علت گرم شدن یخچال فریزر ال جی

در سیستم داخلی یخچال فریزر برد مانند مغز عمل می کنند و فرمان های متعددی را به قطعات ارسال می کند. اگر برد الکتریکی خراب شود ممکن است اشتباها به موتور فرمان روشن شدن را صادر کند و اتومات رخ ندهد. اگر علت گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی خرابی برد است، حتما تعمیرکار یخچال فریزر باید عیب یابی و تعمیرات را انجام دهد. چون این قطعه بسیار مهم و گران است.

خرابی فیلتر

برای تصفیه هوای داخل یخچال فریزر فیلتر استفاده می شود که به صورت دوره ای باید تمیز شود. اگر این قطعه کثیف شود، تصفیه انجام نشده و تبادل هوا رخ نمی دهد. با تعویض یا تمیز کردن این قطعه می توان از گرم شدن موتور یخچال ال جی جلوگیری کرد.

قرار دادن غذاهای گرم در یخچال ال جی

اگر دمای داخل یخچال افزایش پیدا کند، موتور زمان بیشتری روشن می شود و در نهایت این قطعه گرم خواهد شد. یکی از رایج ترین دلایل گرم شدن موتور یخچال ال جی، قرار دادن غذاهای گرم داخل دستگاه است. بهتر است ابتدا در فضای بیرون از یخچال قرار بگیرد و بعد از کمی خنک شدن می توانید آن را داخل کابین قرار دهید.

جلوگیری از گرم شدن زیاد یخچال فریزر ال جی

  • تعویض لاستیک دور درب یخچال
  • تمیز کردن لوله های کندانسور
  • ایجاد فاصله بین یخچال و اجاق گاز و فر
  • فاصله دادن میان یخچال و دیوار پشت
  • جلوگیری از ورود غذاهای گرم به داخل یخچال
  • جلوگیری از باز و بسته شدن های مداوم درب یخچال
  • بررسی ترموستات و تعویض آن در صورت نیاز
  • بررسی برد الکتریکی توسط نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال جی
  • در صورت حل نشدن مشکل گرم شدن موتور یخچال فریزر ال جی می توانید با تعمیرکاران کالا تعمیر در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل