اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210027738115229
در دسترس نیست

علت ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ

9 علت نوسان دمای یخچال سامسونگ

کد: 140210027738115229

، (اخبار رسمی): نوسان دمای یخچال سامسونگ و ثابت نماندن دما آسیب زیادی به قطعات داخلی وارد کرده و مواد غذایی نیز فاسد می شوند. به همین دلیل به محض مشاهده نوسان زیاد در دمای یخچال باید علت را شناسایی و سپس آن را رفع کرد.

9 علت نوسان دمای یخچال سامسونگ
9 علت نوسان دمای یخچال سامسونگ

نوسان دمای یخچال سامسونگ و ثابت نماندن دما آسیب زیادی به قطعات داخلی وارد کرده و مواد غذایی نیز فاسد می شوند. به همین دلیل به محض مشاهده نوسان زیاد در دمای یخچال باید علت را شناسایی و آن را رفع کرد.

نوسان دمای یخچال سامسونگ و ثابت نماندن دما آسیب زیادی به قطعات داخلی وارد کرده و مواد غذایی نیز فاسد می شوند. به همین دلیل به محض مشاهده نوسان زیاد در دمای یخچال باید علت را شناسایی و سپس آن را رفع کرد. در ادامه چند عامل اصلی که باعث بروز این مشکل در یخچال فریزرهای سامسونگ می شود را بررسی خواهیم کرد.

خرابی لاستیک دور درب

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث بالا و پایین رفتن مداوم دمای یخچال فریزر سامسونگ می شود، اشکال در لاستیک دور درب آن است. لاستیک دور درب از ورود دمای بیرون به داخل کابین جلوگیری می کند. با خراب شدن این قطعه هوای گرمای اطراف دستگاه وارد کابین آن شده و نوسان دما رخ می دهد. لذا در صورت مشاهده نوسان دمایی در یخچال ابتدا لاستیک دور درب را بررسی و در صورت مشاهده پارگی و ترک روی آن این قطعه را تعویض کنید.

نشت گاز یخچال

یکی دیگر از دلایل ثابت نماندن دمای یخچال فریزر سامسونگ، نشت گاز آن است. گاز فریون نقش بسیار مهمی در سرد شدن هوای داخل یخچال دارد و به دلایل مختلف ممکن است نشت کند. نشت گاز به شدت به قطعات داخلی دستگاه فشار وارد کرده و در نهایت باعث سوختگی موتور می شود. به همین دلیل به محض بروز این مشکل باید با مرکز تعمیر یخچال فریزر سامسونگ تماس بگیرید تا نسبت به شارژ گاز اقدام کند.

اشکال در برد الکتریکی یخچال سامسونگ

بدون شک یکی از مهم ترین قطعات داخلی یخچال فریزر، برد الکتریکی است که مانند مغز انسان فرمان های مختلف را به سایر قطعات ارسال می کند. در برخی از مواقع خرابی برد منجر به ارسال پیام و فرمان های اشتباه به موتور برای روشن و خاموش شدن می شود. در نتیجه مدام دمای دستگاه بالا و پایین رفته و در نهایت مواد غذایی یا بیش از اندازه سرد می شوند یا به دلیل گرما فاسد خواهند شد.

بررسی و عیب یابی برد نیاز به تخصص بالایی در زمینه تعمیرات یخچال فریزر دارد و بدون دانش نباید نسبت به این کار اقدام کنید.

نوسان دمای یخچال به دلیل نوسان برق

متاسفانه در اغلب روزهای سال با نوسان شدید برق مواجه هستیم که به شدت به وسایل برقی آسیب وارد می کنند. با بالا و پایین شدن ولتاژ ورودی به یخچال فریزر عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شده و در نهایت منجر به نوسان دما می شود.

نیم سوز بودن موتور

یکی از بدترین اتفاقاتی که برای یخچال فریزرهای سامسونگ ممکن است بیوفتد، خرابی موتور و نیم سوز شدن آن است. این قطعه حکم قلب را برای یخچال دارد و قیمت آن نیز گران است. اگر موتور یخچال فریزر نیم سوز باشد نمی تواند در زمان مناسب روشن و خاموش شود و دمای دستگاه نیز ثابت نخواهد بود. در حالت استاندارد موتور به محض کاهش دمای داخل کابین از مقدار تنظیم شده روشن می شود تا تعادل دمایی با اختلال مواجه نشود. موتورهای نیم سوز قدرت روشن ماندن زیاد را نخواهند داشت و باید تعمیر یا تعویض شوند.

عدم تعادل دمایی اطراف یخچال

اگر دمای آشپزخانه و اطراف یخچال فریزر نوسان زیادی داشته و بیش از اندازه سرد و گرم می شود می تواند بر عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که توصیه می شود یخچال فریزر را در محلی قرار دهید که دمای ثابتی داشته باشد. به عنوان مثال فاصله یخچال فریزر از اجاق گاز نباید کم باشد تا نور خورشید نباید مستقیم روی یخچال تابیده شود.

خرابی ترموستات یا سنسور دما

در داخل یخچال فریزرهای قطعه ای به نام ترموستات استفاده میشود که وظیفه آن اندازه گیری دما است. بعد از اندازه گیری دما این قطعه اطلاعات را به برد ارسال می کند. سپس برد بر اساس دمای از قبل تنظیم شده بررسی می کند که آیا موتور باید روشن شود یا خیر؟ حال اگر ترموستات یا سنسور تشخیص دما خراب شود ممکن است دما را بدرستی اندازه گیری نکند و اطلاعات اشتباه برای برد ارسال کند.

در صورت مشاهده نوسان زیاد دمای یخچال فریزر سامسونگ ترموستات را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

باز و بسته شدن زیاد درب یخچال

با هر مرتبه باز شدن درب یخچال هوای گرم اطراف وارد کابین شده و موتور برای تعادل دمایی روشن می شود. اگر یخچال فریزر به طور مداوم باز . بسته میشود تعادل دمایی در آن برقرار نشده و نوسان ایجاد می شود. برای حل این مشکل می توانید قفل کودک را در شرایط لزوم تنظیم کنید. چون کودکان علاقه زیادی به باز و بسته شدن درب یخچال فریزر دارند.

خرابی خازن موتور

خازن قطعه بسیار مهمی در یخچال فریزر است که بر عملکرد موتور تاثیر مستقیم دارد. با خراب شدن این قطعه احتمال نوسان دمای یخچال افزایش پیدا می کند. به همین دلیل تعمیرکار باید خازن موتور را بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض کند.

علت نوسان دمای یخچال سامسونگ های نیمه الکترونیکی

اگر یخچال فریزر سامسونگ قدیمی دچار نوسان شدید دمایی می شود، چند عامل مهم را باید بررسی کنید که عبارتند از:

  • خرابی کمپرسور یخچال
  • خراب شدن لاستیک دور درب یخچال
  • نشت گاز یا کیپ شدن مدار آن
  • ایجاد برفک زیاد به دلیل از کار افتادن سیستم یخ زدایی
  • نوسان جریان برق
  • خرابی رله اورلود یخچال
  • باز و بسته شدن مداوم یخچال

علت نوسان فریزر سامسونگ

علاوه بر یخچال های سامسونگ، ممکن است دمای فریزر نیز نوسان زیادی داشته باشد. در حالت استاندارد دمای فریزر از یخچال پایین تر است و باید مواد غذایی را منجمد کند. با نوسان زیاد دما مواد غذایی منجمد نشده و در نهایت فاسد خواهند شد. از مهم ترین عوامل نوسان دمایی فریزرهای سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد------------------

  • خرابی لاستیک دور درب
  • خرابی کمپرسور
  • اشکال در برد الکتریکی
  • خرابی خازن موتور
  • اشکال در لاستیک دور درب
  • نوسان شدید دمایی در اطراف دستگاه
  • باز و بسته شدن زیاد درب

در صورت مواجه شدن با این اشکال و نداشتن مهارت و تخصص می توانید با تعمیرکاران ما در مجموعه تعمیر لوازم خانگی کالا تعمیر تماس بگیرید. تعمیرکاران کالا تعمیر در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران با قطعات اصلی تعمیرات را انجام داده و در نهایت گارانتی ارائه می دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید