اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211027784815229
در دسترس نیست

از بین بردن بوی ماهی از یخچال

بهترین روش از بین بردن بوی ماهی از یخچال

کد: 140211027784815229

، (اخبار رسمی): برای از بین بردن بوی ماهی از یخچال اغلب افراد با چالش های متعددی روبرو هستند و براحتی نمی توانند از شر این بو خلاص شوند. در این مطلب روش های موثر برای رفع بوی بد ماهی از یخچال ارائه می دهیم

بهترین روش از بین بردن بوی ماهی از یخچال
بهترین روش از بین بردن بوی ماهی از یخچال

برای از بین بردن بوی ماهی از یخچال اغلب افراد با چالش های متعددی روبرو هستند و براحتی نمی توانند از شر این بو خلاص شوند. در این مطلب روش های موثر برای رفع بوی بد ماهی از یخچال ارائه می دهیم

برای از بین بردن بوی ماهی از یخچال اغلب افراد با چالش های متعددی روبرو هستند و براحتی نمی توانند از شر این بو خلاص شوند. بدون شک اگر ماهی را در ظرف در بسته نگهداری کنید، یخچال بوی بد نمی گیرد. اما اگر به هر دلیل با این مشکل مواجه شدید، کافیست از روش های زیر برای رفع آن استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد ماهی از یخچال با قهوه

یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن بوی بد یخچال، استفاده از قهوه است. قهوه رایحه فوق العاده ای دارد و می تواند بوی بد محیط را از بین ببرد. پودر قهوه اثر بهتری در این شرایط دارد و می توانید همیشه از آن برای خوشبو شدن یخچال استفاده کنید. پودر قهوه را در کاسه ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید. بعد از حدود سه تا چهار روز متوجه خواهید شد که هیچ اثری از بوی ماهی نیست.

 رفع بوی ماهی یخچال با جوش شیرین

ماده بسیار کاربردی بعدی که با سرعت بالایی می تواند بوی ماهی را از یخچال و فریزر از بین ببرد، جوش شیرین است. جوش شیرین علاوه براینکه خاصیت جرم گیری دارد، بوی بد محیط اطراف را نیز از بین می برد. جوش شیرین را در کاسه قرار داده و سپس آن را داخل یخچال بگذارید.

از بین بردن بو با لیمو

از دیگر کارهای موثری که می توانید برای رفع بوی ماهی گندیده از یخچال انجام دهید، استفاده از لیمو ترش است. ابتدا تمام مواد غذایی را از یخچال تخلیه کنید. سپس آب لیموترش را روی بخش های مختف داخل یخچال اسپری کنید. بعد از چند دقیقه با دستمال داخل یخچال را تمیز کنید. در نهایت بعد از قرار دادن مجدد مواد غذایی، چند برش لیمو را در قفسه های یخچال قرار دهید تا بو به طور کامل از بین برود.

از جو دو سر غافل نشوید!

شاید برایتان جالب باشد که جوی دو سر قدرت بالایی در از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال دارد. با قرار دادن یک ظرف جوی دو سر در داخل یخچال حدود سه تا چهار روز به طور کامل بو از بین می رود. پیشنهاد می کنیم همیشه یک ظرف کوچک جوی دو سر داخل یخچال داشته باشید تا تمام بوهای نامطبوع از بین برود.

از زغال استفاده کنید

ماده بسیار موثر بعدی که به شدت در بوگیری یخچال موثر است، رغال می باشد. چوب بعد از حرارت دهی به زغال تبدیل شده و سطح آن دارای منافذ زیادی است. به همین دلیل قدرت جذب بسیار بالایی دارد و بسیاری از ترکیبات موجود در هوا را به خود جذب می کند. با قرار دادن چند تکه زغال بدون روکش می توانید بوی ماهی را به طور کامل از بین ببرید.

وانیل را فراموش نکنید

اغلب افراد به بستنی علاقه خاصی دارند، چون وانیل بسیار خوش طعم و عطر است. اگر دوست دارید یخچال همیشه خوشبو داشته باشید و در آن اثری از بوی بد ماهی و گوشت نباشد، از عصاره وانیل استفاده کنید. عصاره وانیل را در ظرف بدون درب قرار داده و بگذارید چند ساعت در یخچال بماند. از پودر وانیل نیز می توانید استفاده کنید و هر دو در خوشبو شدن یخچال موثر هستند.

ترکیب سرکه و آب

ترکیب دیگری که می توانید برای از بین بردن تمام انواع بوی بد در یخچال استفاده کنید، سرکه و آب است. سعی کنید ابتدا محفظه داخلی و قفسه های یخچال را با اسپری سرکه و آب ضدعفونی کنید. سپس یک ظرف سرکه را چند ساعت در یخچال قرار دهید. سپس سرکه را خارج کرده و درب را حدود دو ساعت باز بگذارید تا بوی آن از بین برود.

سرکه نه تنها بوی ماهی را از بین می برد، بلکه ضدعفونی انجام می دهد. در نتیجه با استفاده از آن مواد غذایی در یخچال کپک نزده و به ندرت فاسد می شوند.

بوی ماهی یخچال را با میخک از بین ببرید

عضاره میخک بسیار خوش عطر است و قدرت بالایی در ضدعفونی و از بنی بردن بوهای زننده دارد. اسانس میخک را یک روز در یخچال قرار دهید تا بوی ماهی از بین برود. سپس درب یخچال را چند ساعت باز بگذارید تا تمام بوها از بین بروند. از پودر میخک نیز می توانید به جای اسانس آن استفاده کنید.

علاوه بر موارد فوق، از آرد نیز می توان برای رفع بوی ماهی یخچال استفاده کرد که البته اثر آن کمتر از موارد بالا است.

جلوگیری از بوی ماهی گرفتن یخچال

بوی ماهی برای اغلب افراد بد و زننده است و اگر در فضای بسته بپیچد واقعا خسته کننده می شود. علاوه براین، این بو به آسانی از بین نمی رود و تمام مواد غذایی داخل یخچال این بو را به خود می گیرند. برای جلوگیری از بوی ماهی در یخچال پیشنهاد می کنیم نکات زیر را رعایت کنید:

  • ماهی را حتما در ظرف درب بسته قرار دهید.
  • قبل از قرار دادن ماهی در یخچال آن را کاملا تمیز کنید.
  • تا حد امکان ماهی را در فریزر قرار دهید تا زود منجمد شود.
  • حتما در یخچال بوگیر نصب کنید. اگر بوگیر در دسترس نیست، چند تکه زغال می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد.

منبع: مرکز تعمیر یخچال فریزر در تهران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید