اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208217681015229
در دسترس نیست

علت یکسره کار کردن فریزر

چرا فریزر یکسره کار میکند؟

کد: 140208217681015229

، (اخبار رسمی): یکسره کار کردن فریزر یکی از مشکلات مهمی است که نباید از آن غافل شد. چون با روشن بودن طولانی مدت موتور فریزر، به مرور به این قطعه آسیب وارد شده و احتمال نیم سوز شدن و سوختن کامل آن وجود دارد.

چرا فریزر یکسره کار میکند؟
چرا فریزر یکسره کار میکند؟

یکسره کار کردن فریزر یکی از مشکلات مهمی است که نباید از آن غافل شد. چون با روشن بودن طولانی مدت موتور فریزر، به مرور به این قطعه آسیب وارد شده و احتمال نیم سوز شدن و سوختن کامل آن وجود دارد.

یکسره کار کردن فریزر یکی از مشکلات مهمی است که نباید از آن غافل شد. چون با روشن بودن طولانی مدت موتور فریزر، به مرور به این قطعه آسیب وارد شده و احتمال نیم سوز شدن و سوختن کامل آن وجود دارد. در ادامه علت خاموش نشدن فریزر و یکسره کار کردن آن را بررسی می کنیم.

خرابی لاستیک دور درب

یکی از رایج ترین مشکلات در بسیاری از یخچال فریزرها، خرابی لاستیک دور درب است. واشرهای پلاستیکی اگر کیفیت خوبی نداشته باشند، در فاصله کوتاه دچار ترک و پارگی شده و درب کامل بسته نخواهد شد. در این شرایط هوای گرم بیرون به داخل کابینت فریزر وارد شده و دما را افزایش می دهد. به همین دلیل موتور زمان زیادی باید روشن باشد تا در نهایت دمای فریزر را به اندازه تنظیم شده کاهش دهد.

با تعویض به موقع لاستیک دور درب می توانید از بروز این مشکل و روشن بودن طولانی فریزر جلوگیری کنید. در صورت نداشتن مهارت در این زمینه می توانید با مراکز تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید.  

باز و بسته شدن زیاد درب فریزر

در حالت کلی هر اندازه هوای گرم بیرون بیشتر وارد فریزر شود، به همان نسبت موتور زمان طولانی تری باید کار کند. باز و بسته شدن مداوم درب فریزر یکی از مواردی است که در بروز این شرایط نقش دارد. یخچال فریزرهایی که کابین فریزر آنها در پایین قرار دارد بیشتر در معرض این مشکل هستند. چون کودکان راحت تر به درب فریزر دسترسی داشته و مدام آن را باز می کنند. با تنظیم قفل کودک می توان از باز و بسته شدن های بی دلیل درب فریزر جلوگیری کرد و در نتیجه موتور زیاد روشن نمی ماند.

گرم بودن هوای آشپزخانه

اگر فریزر یکسره کار می کند، بهتر است دمای اطراف آن را بررسی کنید. در روزهای گرم تابستان با این مشکل بیشتر روبرو هستید چون هوای آشپزخانه گرم تر از سایر روزهای سال می شود. گرمای اطراف فریزر به دمای داخل آن تاثیر می گذارد و موتور باید برای ایجاد تعادل دمایی زمان بیشتری روشن باشد.

علاوه براین، دقت کنید که حتما فریزر از اجاق گاز و فر فاصله داشته باشد. در چیدمان آشپزخانه به این نکته مهم باید توجه داشته باشید چون به شدت بر کارایی یخچال و طول عمر موتور و قطعات داخلی تاثیر می گذارد.

خرابی ترموستات

یکی از مهم ترین قطعات برای تنظیم زمان روشن و خاموش بودن فریزر، ترموستات است. این قطعه دمای داخل کابین را اندازه گیری کرده و با دمای تنظیم شده برای دستگاه مقایسه می کند. اگر دما بالاتر از دمای تنظیم شده باشد، برد الکتریکی فرمان روشن شدن را به موتور ارسال می کند. با تعویض ترموستات می توان این مشکل را براحتی حل کرد.

اشکال در برد الکتریکی

از بدترین دلایلی که باعث میشود فریزر یکسره کار کند، خرابی برد الکتریکی است. برد الکتریکی درست مانند مغز عمل می کند و بر اساس اطلاعاتی که سایر قطعات برای آن ارسال می کنند فرمان های مختلفی را صادر می کند. به عنوان مثال، بعد از اینکه ترموستات اطلاعاتی درباره دمای فریزر ارسال کرد، برد تصمیم می گیرد که موتور روشن شود یا خیر؟

در برخی از مواقع دمای داخل فریزر کاملا استاندارد است، اما برد به دلیل اختلال این شرایط را اشتباه تشخیص داده و به موتور فرمان روشن شدن ارسال می کند. بررسی و عیب یابی برد نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد و باید تعمیرکار این کار را انجام دهد.

خرابی تایمر

تایمر از دیگر قطعات مهم در یخچال فریزر است که زمان روشن و خاموش شدن موتور را کنترل می کند. با خراب شدن این قطعه موتور زمان طولانی تری روشن خواهد بود و یکسره کار می کند. در صورت خراب شدن تایمر باید آن را با قطعه سالم تعویض کرد.

کثیفی لوله کندانسور

پشت یخچال و فریزر لوله های کندانسور قرار دارند که نقش مهمی در خنک شدن دمای داخل کابین دارند. بر روی این لوله ها به مرور گرد و غبار و ذرات چربی زیادی تجمع می کند. به همین دلیل گرمای گاز مبرد به بیرون هدایت نخواهد شد. در نهایت این شرایط باعث بالا رفتن دمای داخل فریزر شده و موتور زمان طولانی باید روشن باشد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل باید لوله های کندانسور به صورت مرتب تمیز شوند. تمیز کردن این لوله ها به شدت بر افزایش طول عمر یخچال فریزر تاثیرگذار است.

نشت گاز یخچال فریزر

در سیستم داخلی یخچال فریزر گاز مبرد برای خنک سازی استفاده میشود. این گاز در رادیاتور خنک شده و وارد موتور میشود و سپس به سمت لوله های کندانسور هدایت می شود. با عبور از لوله های کندانسور در داخل کابین یخچال و فریزر سرمای خود را از دست داده و گرمای محیط را به خود می گیرد. سپس گاز به موتور برگشت داده شده و وارد رادیاتور میشود و بعد از دست دادن گرما دوباره همین مسیر و چرخه را طی می کند.

اگر گاز یخچال نشت کند و کمتر از مقدار استاندارد شود، خنک شدن هوای داخل فریزر با مشکل مواجه شد. در نتیجه موتور باید زمان بیشتری روشن باشد و یکسره کار کند تا دما به تعادل برسد.

پر کردن بیش از اندازه فریزر

متاسفانه برخی از افراد به ظرفیت یخچال و فریزر توجه نداشته و بیش از اندازه غذا و مواد غذایی را داخل آن می گذارند. با افزایش مواد غذایی داخل فریزر موتور باید دما را بیشتر کاهش دهد و فشار زیادی به آن وارد می شود.

علاوه براین، به چیدمان مواد غذایی داخل فریزر نیز باید توجه داشته باشید. ممکن است بسته های مواد غذایی به درب فریزر فشار وارد کنند و باعث باز ماندن درب شوند. تا حد امکان مواد غذایی باید داخل کشو قرار بگیرند و به هیچ عنوان به درب فشار وارد نکنند.

رفع مشکل یکسره کار کردن فریزر

اگر فریزر یکسره کار می کند باید بلافاصله نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید. در غیر این صورت موتور آسیب دیده و خسارت زیادی را متحمل خواهید شد. برای حل این مشکل می توانید از خدمات کالا تعمیر در تهران استفاده کنید. این خدمات در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران در دسترس بوده و در محل و منزل ارائه می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست نام کالاتعمیر را در اینترنت جستجو و یا با شماره 02154837 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید