اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209087706423719
در دسترس نیست

فرایند مصاحبه و استخدام را چگونه بهینه کنیم؟

کد: 140209087706423719

، (اخبار رسمی): از آن جایی که منابع انسانی برای کسب و کارها و شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است، استراتژی‌های استخدام و بهینه سازی روند آن می‌تواند به موفقیت کسب و کارها کمک قابل توجهی کند. یافتن و استخدام نیروهای کار باتجربه با مهارت‌های مرتبط، تضمین کننده پیشرفت کسب و کار است.

فرایند مصاحبه و استخدام را چگونه بهینه کنیم؟
فرایند مصاحبه و استخدام

از آن جایی که منابع انسانی برای کسب و کارها و شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است، استراتژی‌های استخدام و بهینه سازی روند آن می‌تواند به موفقیت کسب و کارها کمک قابل توجهی کند. یافتن و استخدام نیروهای کار باتجربه با مهارت‌های مرتبط، تضمین کننده پیشرفت کسب و کار است. به عنوان یک کارفرما یا مدیر استخدام، دانستن تکنیک‌ها و روش‌های مختلف استخدام و آموزش مدیریت منابع انسانی بسیار حیاتی و مهم است.

برای استخدام نیروی انسانی کارآمد، در همان ابتدای کار و در زمان مصاحبه و استخدام باید تمام تلاش خود را صرف کنید. زیرا بعد از استخدام، اگر نیروی جذب شده برای کار شما کارآمد نباشد به سختی می‌توان قطع همکاری کرد و به مشکل برخواهید خورد. در صورتی که شما در انتخابتان اشتباه کرده باشید و بعد از مدتی متوجه اشتباه خود شوید و برای قطع همکاری تصمیم بگیرید، در حق کارمند تازه وارد هم اجحاف کرده‌اید و چند ماه از فرصت او را تلف کرده‌ و به هدر داده‌اید. بنابراین باید بدانید که کارفرمایان و کارمندان از همان ابتدا باید آموزش‌های لازم را دیده و با طی کردن اصولی مراحل استخدام، این گونه اشتباهات را به حداقل‌ترین میزان ممکن برسانند.

ایده‌های بسیار زیادی برای بهتر کردن و بهینه سازی روند مصاحبه و  استخدام وجود دارد. این ایده‌ها علاوه بر اینکه در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌کنند، می‌توانند منعکس کننده نیازهای خاص شرکتی باشد که برای آن کار می‌کنید.

در ادامه این مقاله در خصوص طریقه انجام مصاحبه و استخدام و در مورد روش‌های بهینه سازی این فرایند برای پیشبرد اصولی روند و کسب نتیجه دلخواه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فرایند مصاحبه و استخدام را چگونه بهینه کنیم؟

انجام فرایند مصاحبه و استخدام بر عهده مسئول دفتری بوده و او باید با کارجوها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. برای همین باید آموزش کارهای دفتری را طی کند تا بتواند کار خود را با بهترین کیفیت ممکن به انجام برساند. مدیر منابع انسانی نیز باید در آماده سازی اصولی متن استخدام و مصاحبه کاری اقدامات لازم را انجام دهد.

برای داشتن یک مصاحبه خوب نیز باید زمان کافی را برای مصاحبه اختصاص بدهید و مطمئن شوید در زمان مصاحبه کسی کاری با شما نداشته باشد و به طور کلی در زمان مصاحبه وقفه و مزاحمتی ایجاد نشود. همچنین اطلاعات و رزومه متقاضیان را در دسترس قرار دهید و با استناد بر آن‌ها مصاحبه را شروع کنید و مصاحبه را مطابق با یک ساختار و روند صحیح و مشخص پیش ببرید، وارد حاشیه نشوید و صحبت‌هایتان را در زمان مصاحبه بیش از حد طولانی نکنید. مطمئن شوید همه چیز به صورت کاملا شفاف و ساده بیان می‌شوند و کارجو منظورتان را به طول کامل متوجه می‌شود. با زبان بدن، واکنش و رفتار درست به کارجو نشان بدهید که هر آنچه که در جلسه مصاحبه می‌گوید برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد. 

بهینه سازی فرایند مصاحبه و استخدام

برای بهینه سازی فرآیند مصاحبه و استخدام از روش‌های بسیاری می‌توان استفاده کرد. یکی از مهمترین روش‌هایی که در نهایت منجر به بهینه سازی روند اصولی مصاحبه و استخدام می‌شود، بهره‌مند شدن از دوره‌های استاندارد برای مسئولان دفتری شرکت و مدیران منابع انسانی شرکت است.

در ادامه دیگر روش‌های موثر برای بهینه سازی را ذکر خواهیم کرد.

  • شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از استخدام تبدیل شده‌اند. زیرا در این پلتفرم‌ها شما می‌توانید به مخاطبان جوانی که نیروی کار خلاق و بهتری هستند، دسترسی پیدا کنید.
  • همانطور که فناوری‌های دیجیتال در حال توسعه هستند، استفاده از ابزارهای دیجیتال نیز می‌توانند به خوبی به شما در بهینه سازی استخدام کمک کنند. مصاحبه حضوری زمان بسیار زیادی از کارفرما و کارجو می‌گیرد. استفاده از مصاحبه ویدیویی به استخدام کنندگان این اجازه را می‌دهد تا زمان خود را مدیریت کنند.
  • استفاده از شبکه ارتباطی کارمندان یک فرصت عالی برای بهبود استراتژی استخدام به روشی بسیار موثر و کارآمد، مورد اعتمادتر و مقرون به صرفه‌تر است. این روش به شما این امکان را می‌دهد که از شبکه کارمندان فعلی شرکت خود برای یافتن نیروی کار جدید استفاده کنید و از کارمندان فعلی بخواهید که شخصی مناسب را برای استخدام معرفی کنند.
  • استخدام نیروی کار متنوع یک عنصر ضروری برای داشتن استخدام موفق است. زیرا دسترسی به متخصصان با پیشینه، ایده‌های خلاقانه و تجربیات متفاوت را فراهم می‌کند. حفظ تنوع به شما در ایجاد شرایط عادلانه و تشکیل یک تیم کامل، متنوع و قوی کمک خواهد کرد.
  • ایجاد یک شرح موقعیت شغلی دقیق و کامل بسیار مفید است. زیرا به وضوح شرایط لازم را مشخص می‌کند و اطلاعاتی جامع را در مورد مزایا به کارجویان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شرح وظایف ابهامات احتمالی را کاهش داده و در نهایت تنها کارجویان و کاندیدهای مناسب برای موقعیت درخواست می‌دهند.
  • از آن جایی که آزمون‌های استخدامی یک عنصر اصلی و اساسی در روند استخدام به شمار می‌روند و اطلاعات ارزشمندی را در خصوص مهارت‌ها و توانایی‌های کارجویان در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین می‌توانید از فناوری دیجیتال برای ساده کردن فرآیند آزمون‌های استخدامی خود استفاده کنید.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانیم فرایند مصاحبه و استخدام را به خوبی بهینه کنیم و به شکل اصولی و درست بتوانیم روند مصاحبه و استخدام را پیش ببریم باید در دوره مسئول دفتری برای کسب آگاهی کافی درمورد نحوه ست کردن جلسات با کارجویان و دوره منابع انسانی برای بهینه کردن هرچی بیشتر این فرایند، شرکت کرد.

برای این منظور باید دوره‌ای را انتخاب کرد که آپدیت دوره‌ای و کاملا رایگان داشته باشد، بعد از پایان دوره مورد نظر مدرک فنی حرفه‌ای اعطا شود، برای اینکه تماشای دوره‌ها محدود به زمان و مکان خاصی نباشد، دوره‌ها در در بستر اسپات پلیر باشد، امکان پرداخت اقساطی وجود داشته باشد و سرفصل‌های دوره‌ها کامل و مطابق با آخرین نیازهای بازار کار باشد.

در یک دوره خوب منابع انسانی و مسئول دفتری سرفصل‌های بسیار مهمی از جمله تکنیک‌های موثر پاسخگویی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی، مدیریت جلسات، اصول و فنون مذاکره، تکنیک‌های پیگیری، اتوماسیون اداری، اصول عقد قرارداد، کاربرد نرم افزارهای آفیس در پوزیشن شغلی اداری، فن بیان، زبان بدن و اتیکت شخصی، مدیریت استرس و رزومه نویسی و جست و جوی کار و نحوه مصاحبه شغلی تدریس می‌شود.

دوره‌های برنادل تمام ویژگی‌های گفته شده را داشته و بهترین انتخاب برای گذراندن دوره‌های مسئول دفتری و منابع انسانی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه برنادل

برنادل با دوره های آموزشی به‌روز و باکیفیت و با ارائه مدرک معتبر به شما کمک می‌کند که به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شوید.

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام