اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210257772823719
در دسترس نیست

طرز صحیح برخورد با مشتری ناراضی و کارمند ناراضی چیست؟

کد: 140210257772823719

، (اخبار رسمی): در هر شرکت یا سازمانی ممکن است برخی از مشتریان یا کارمندان به هر دلیلی در برهه‌ای از زمان از شرایط موجود در شرکت یا سازمان ناراضی باشند. در چنین مواقعی مهمترین مسئله برخورد صحیح مسئول اکانت منیجر و واحد منابع انسانی با مشتری و کارمند ناراضی است تا این مسئله به راحتی حل شود.

طرز صحیح برخورد با مشتری ناراضی و کارمند ناراضی چیست؟
طرز صحیح برخورد با مشتری ناراضی و کارمند ناراضی چیست؟

در هر شرکت یا سازمانی ممکن است برخی از مشتریان یا کارمندان به هر دلیلی در برهه‌ای از زمان از شرایط موجود در شرکت یا سازمان ناراضی باشند. در چنین مواقعی مهمترین مسئله برخورد صحیح مسئول اکانت منیجر و واحد منابع انسانی با مشتری و کارمند ناراضی است تا این مسئله به راحتی حل شود و به مشکلی بزرگتر تبدیل نشود. انجام اصولی و حرفه‌ای این کار هم به مهارت و دانش به خصوصی احتیاج دارد.

یادگیری طرز صحیح برخورد با مشتری و کارمند ناراضی و کسب مهارت در مورد این مسئله که چگونه با مشتری و کارمند ناراضی باید برخورد کنیم می‌تواند با شرکت در دوره‌هایی مثل دوره منابع انسانی و دوره اکانت منیجر حرفه‌ای انجام شود.

به همین دلیل در این مقاله بعد از اینکه روش‌های برخورد صحیح با مشتریان و کارمندان را ذکر کردیم، در مورد ویژگی‌ها و مباحثی که در یک دوره خوب اکانت منیجر و منابع انسانی تدریس می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

روش‌های صحیح برخورد با مشتری ناراضی

برخورد صحیح با مشتری ناراضی در شرکت یا سازمان برعهده اکانت منیجر است. مهم است که مسئول اکانت منیجر با مهارت‌های حل تعارض آشنایی داشته باشید و بتوانید به‌ طور حرفه‌ای با مشتری ناراضی شرکت کنار بیایید و بیاموزید که چطور در چنین شرایطی آرام باشید و آرامش خود را حفظ کنید.

در ادامه به برخی از روش‌هایی که اکانت منیجر در چنین شرایطی باید به آن‌ها متکی باشد، اشاره خواهیم کرد.

1. تطبیق رفتار خود با مشتری ناراضی

هر احساسی که باعث شود که مشکل مشتری را مشکل خود نبینید، یا اینکه فرض کنید مشتری اشتباه کرده و یا اینکه منصفانه برخورد نمی‌کند را به طور کامل کنار بگذارید. زیرا حل این مشکل برعهده شماست و باید رفتار خود را تطبیق دهید.

2. فعالانه به صحبت‌های مشتری ناراضی گوش دهید

گوش کردن فعالانه یعنی تمام حواس و تمرکز خود را به صحبت‌های مشتری منعطف کنید. زیرا مشتری ناراضی می‌خواهد شنیده‌ شود و نارضایتی خود را بیان کند.

3. تکرار نگرانی مشتریان ناراضی

بعد از اینکه مشتری نگرانی خود را بیان کرد، نگرانیش را دوباره بیان کنید تا از درست متوجه شدن نارضایتی مشتری اطمینان حاصل کنید.

4. عذرخواهی و احساس همدردی با مشتری ناراضی

5. ارائه راه حل برای رفع و رجوع نارضایتی مشتری

6. عمل و پیگیری

بعد از اینکه با مشتری ناراضی بر سر یو راه حل توافق کردید باید به‌ سرعت راه حل انتخابی را عملی کنید و بعد از حل شدن مسئله، باز هم پیگیر باشید تا مطمئن شوید که مشتری از راه حل انتخابی راضی بوده است.

7. بازخورد بگیرید

روش‌های برخورد با کارمند ناراضی

 برخورد با کارمندان ناراضی برعهده واحد منابع انسانی است. به همین دلیل برای انجام اصولی این کار می‌توانید در دوره جامع منابع انسانی شرکت کنید.

ما نیز در ادامه برخی از روش‌های صحیح برخورد با کارمند ناراضی را ذکر خواهیم کرد.

1. برای حل مشکلات کوتاهی نکنید

بهترین زمان ممکن برای رفع و رجوع کردن مشکلات بلافاصله بعد از مطلع شدن از وجود نارضایتی کارمندان است. هر چه بیشتر صبر کنید، درد و رنج کارمند ناراضی شرکت شما بیشتر شده و حل مشکل برای شما جدی‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. پس در حل مشکل درنگ نکنید.

2. بررسی کنید که مشکل و نارضایتی کارمند درون‌ سازمانی است یا برون‌ سازمانی

3. به‌ طور خصوصی با کارمند ناراضی گفتگو کنید

اگر در جمع به کارمند ناراضی و ناسازگار تذکر دهید مسلماً نتیجه‌ی عکس خواهید گرفت و شرایط وخیم‌تر خواهد شد.

4. در چنین شرایطی باید آرامش خود را حفظ کنید و مانند یک مدیر حرفه‌ای عمل کنید.

5. از حل کردن مسائل و مشکلات ساده و کم‌ اهمیت غافل نشوید.

همیشه دلیل اعتراضات و نارضایتی‌های کارمندان مسائل بزرگ و غیرقابل‌ حل نیستند. در بیشتر موارد می‌توان به راحتی و با صرف کمترین زمان ممکن مشکلات را حل کرد.

6. به کارمندان شرکت آزادی عمل دهید

یکی از مهمترین دلایل نارضایتی کارمندان شرکت، نداشتن آزادی عمل است. هیچ‌ کارمندی دوست ندارد به‌ طور دائم در شرکت کنترل شود و برای هر کاری مجبور باشد به مدیر خود جواب بدهد. بنابرین سعی کنید تا جای ممکن به کارمندان شرکت یا سازمان اختیار و آزادی عمل بدهید. به این شکل آن‌ها می‌توانند به‌ طور مستقل در مواجهه با شرایط مختلف تصمیم‌گیری کنند و حتی خلاقیت به خرج دهند.

7. در برخورد با یک کارمند ناراضی مسلماً تشویق بهتر از تنبیه جواب می‌دهد

دوره منابع انسانی و اکانت منیجر

کنار آمدن و مدیریت مشتریان و کارمندان ناراضی در شرکت یا سازمان می‌تواند بسیار چالش‌ برانگیز باشد. به همین دلیل برای انجام اصولی چنین کارهایی باید در دوره‌های منابع انسانی و اکانت منیجر شرکت کنید.

دوره اکانت منیجر برنادل در  دوره اکانت منیجر به دانش پذیر مباحثی همچون تحلیل مشکلات و خلاء‌ها، برنامه ریزی و مدیریت سایر تیم‌ها و… آموزش داده می‌شود تا مسئول اکانت منیجر بتواند نیاز مشتری را برطرف کند. مسئول اکانت منیجر برعکس کارشناس فروش که وظیفه‌اش جذب مشتری است، وظیفه نگهداشت مشتری و رفع ناراضی او را دارد.

به همین دلیل به اکانت منیجر در این دوره حرفه‌ای استراتژی و کار با ابزارهای مدیریت پروژه و تمامی مباحث پایه مربوط به بیزینس، مارکتینگ، فروش و... آموزش داده می‌شود. مسئول اکانت منیجر با توجه به شرکت و سازمانی که در آن فعالیت می کند، وظایف و ابزارهایی که باید با آن‌ها کار کند تغییر می‌کند. به همین دلیل در دوره اکانت منیجر برنادل 0 تا 100 اکانت منیجری را به دانش پذیران آموزش می‌دهند تا دانش پذیر بتواند در هر شرکت یا سازمانی استخدام شود.

مسئول اکانت منیجر در آژانس‌های تبلیغاتی، استارت اپ‌ها و بیزینس‌های بزرگی که مشتری‌های وی آی پی دارند و … می‌تواند مشغول به کار شود.

مخاطبان دوره مسئول اکانت منیجر

  • کارشناس پشتیبانی
  • مدیر اکانت
  • مدیر پروژه
  • مدیر اجرایی
  • روابط عمومی
  • مدیر مشتری crm
  • کارشناسان فروش

مهارت‌های مورد نیاز برای اکانت منیجر

با شرکت در این دوره می‌توانید مهارت‌های زیر را یاد بگیرید و حتی در صورت مواجه شدن با مشتریان ناراضی بتوانید به درستی با آن‌ها ارتباط بگیرید و مسئله را حل کنید.

  • تحلیل و بررسی از نیاز مشتری و مرتفع کردن نیاز مشتری
  • ایجاد وفادارسازی مشتریان
  • پشتیبانی کامل از مشتری در چرخه‌ی استفاده از خدمت یا محصول
  • اعلام بهترین نظر، پیشنهاد یا مشورت متناسب با نیاز و دغدغه مشتریان

دوره جامع آموزش منابع انسانی برنادل

دوره آموزشی منابع انسانی در مجموعه برنادل توسط افراد فعال و متخصص در حوزه مدیریت، منابع انسانی و کسب‌ و کار به صورت اختصاصی برای ورود به بازار کار طراحی شده است. این دوره در قالب سه سطح عمومی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در اختیار دانش پذیران عزیز قرار می‌گیرد. به همین دلیل با شرکت در دوره آموزشی منابع انسانی می‌توانید از 0 تا 100 مهارت‌های مورد نیاز برای رسیدن به جایگاه شغلی منابع انسانی یا افرایش مهارت‌ها و توانایی‌های خود در این شغل را بیاموزید.

برخی از مباحث و سرفصل‌های کاملا کاربردی این دوره که با آموزش آن‌ها می‌توانید در صورت نیاز به شکلی صحیح با نارضایتی کارمندان برخورد کنید، عبارتند از:

  • مدیریت و ارزیابی عملکرد کارکنان
  • روانشناسی کار و جامعه‌ پذیری
  • رضایت شغلی در آموزش منابع انسانی
  • نگهداشت نیروی انسانی
  • آموزش و توسعه نیروی انسانی
  • مدیریت استراتژیک منابع انسانی

مخاطبان دوره جامع و کامل منابع انسانی

  • فارغ‌ التحصیلان رشته‌های مرتبط با منابع انسانی جهت افزایش توانایی‌های خود برای ورود به بازار کار
  • کارجویان علاقمند به منابع انسانی که در رشته‌های مرتبط تحصیل نکرده‌اند
  • شاغلان مبتدی در حوزه منابع انسانی که در جستجوی یک دوره آموزشی مناسب و جامع برای افزایش توانایی‌های خود هستند
  • تمام افراد شاغل در شرکت یا سازمان برای افزایش دانش و آگاهی از حق و حقوق خود
  • مدیران قسمت‌های مختلف شرکت به منظور افزایش توانایی‌هایی مدیریتی خود در محل کار

ویژگی کلی دوره‌ها

تمامی دوره‌های مجموعه برنادل دارای یک سری ویژگی‌ها و مزایای مشترک هستند که شامل وارد زیر می‌شوند.

  • دوره‌ها آپدیت دوره‌ای و کاملاً رایگان دارند.
  • بعد از اتمام دوره‌ها به شما مدرک فنی حرفه‌ای برنادل اهدا می‌شود.
  • ویدیوهای دوره‌ها در بستر اسپات پلیر ضبط شده و شما می‌توانید بدون محدودیت به زمان و مکان خاص از ویدیوهای دوره‌ها دیدن کنید.
  • در برنادل امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره‌ها وجود دارد.
  • سرفصل‌های دوره‌ها مطابق با آخرین نیازهای بازار کار است.

جمع بندی نهایی

ممکن است در هر سازمان یا شرکتی تعدادی مشتری و کارمند ناراضی وجود داشته باشد. مدیریت این مشتریان و کارمندان بر عهده‌ی مسئول اکانت منیجر و واحد منابع انسانی است. اگر شما مسئول اکانت منیجر یا مسئول منابع انسانی شرکت هستید، بسیار مهم است که بتوانید این نارضایتی‌ها را قبل از به بار آمدن فاجعه‌ یا مسری شدن برطرف کنید.

مدیریت مشتریان و کارمندان کار چندان آسانی نیست و نیازمند یادگیری مهارت‌های خاصی است. یکی از این مهارت‌ها برخورد مناسب با مشتریان و کارمندان ناراضی و ناسازگار است. حتی اگر به‌ خوبی با مهارت‌های مدیریت چنین مسائلی در شرکت یا سازمان آشنا باشید، باز هم ممکن است با چالش‌های بسیار جدی در برخورد با این افراد مواجه شوید. در واقع می‌توان گفت نوع رفتار و زبان بدن شما می‌تواند مانند آبی روی آتش باشد یا نفتی که شعله‌های ناراضی را شعله‌ ورتر می‌کند.

به همین دلیل برای یادگیری و انجام اصولی چنین کارهایی باید در دوره‌های آموزشی جامع و حرفه‌ای منابع انسانی و اکانت منیجر برنادل شرکت کنید تا بتوانید در شغل خود بیشتر از قبل پیشرفت کنید و مهارت کسب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه برنادل

برنادل با دوره های آموزشی به‌روز و باکیفیت و با ارائه مدرک معتبر به شما کمک می‌کند که به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شوید.

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش