اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209287732023719
در دسترس نیست

اکانت منیجر در شرکت ها چه وظایفی بر عهده دارد؟

کد: 140209287732023719

، (اخبار رسمی): اکانت منیجر که مسئول روابط بعد از فروش شرکت است، دارای دو نقش عمده است، یکی حفظ رابطه و تجارت با مشتریان و دوم گسترش و افزایش تجارت با آن‌ها از طریق شناسایی فرصت‌های جدید است.

اکانت منیجر در شرکت ها چه وظایفی بر عهده دارد؟
اکانت منیجر در شرکت ها چه وظایفی بر عهده دارد؟

اکانت منیجرها به‌عنوان نمایندگان شرکت یا تیم تبلیغاتی بیشترین تبادلات و ارتباطات را با مشتریان شرکت‌ها و سازمان‌ها دارند. شرکت‌ها برای اینکه از رسیدن مشتریان خود به تمام خواسته‌ها و نیازهایشان مطمئن شوند از اکانت منیجر و مدیریت ارتباط با مشتری برای تقویت روابط استفاده می‌کنند و آن‌ها را مدیر و مسئول پرورش و نگهداری این ارتباط می‌دانند.

اکانت منیجر نیز مثل هر شغل دیگری به مهارت‌هایی احتیاج دارد که این مهارت‌ها شامل داشتن تحلیل از نیاز و علایق مشتریان و مرتفع کردن نیاز مشتریان، ایجاد وفادار سازی در مشتریان، پشتیبانی از مشتری در چرخه‌ استفاده از خدمات یا محصولات شرکت و اعلام بهترین نظر یا مشورت متناسب با نیاز و دغدغه مشتری است.
کارشناس اکانت منیجر باید دارای سابقه مالی یا تجاری باشد یا اینکه در دوره مدیریت ارتباط با مشتری شرکت کرده باشد.

اکانت منیجر در شرکت‌ها چه وظایفی بر عهده دارد؟

اکانت منیجر در شرکت‌ها وظایف بسیاری بر عهده دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد ارتباط موثر و پایدار بین شرکت و مشتریان و نقطه اتصال بین مشتریان و شرکت
  • بررسی کامل علایق و نیازها و خواسته‌های مشتریان
  • دریافت بازخورد از رفتار مشتری و تغییر روند کار در صورت صلاح‌ دید
  • ارائه روش‌ها و راه حل‌های مناسب جهت افزایش و جذب مشتریان و تبدیل مشتریان موقت به مشتریان دائم و همیشگی
  • پیگیری تمامی امور و مسائل مربوط به مشتریان
  • تنظیم گزارش‌های منظم و دقیق جهت ارائه آن به مدیریت شرکت
  •  ارتباط گیری موثر و مفید با تیم بازاریابی شرکت برای شناخت نیازهای مشتریان 
  • نظارت بر هزینه‌ها، خرج‌ها و سوددهی و درآمدهای شرکت

مسئولیت‌های شغل اکانت منیجر

کارشناسان اکانت منیجر، روابط خوبی را با مشتریان شرکت حفظ و تقویت می‌کنند. آن‌ها برای تحقق بهتر این هدف در شرکت، باید وظایف و مسئولیت‌های زیر را انجام دهند:

  •  کار و فعالیت به عنوان رابطی بین مشتریان و بخش‌های درونی شرکت برای انتقال اطلاعات، اطمینان از درک متقابل و مطمئن شدن از این مسئله که همه چیز در زمان خود و دقیق انجام می‌شود
  • آگاه کردن مشتری از سایر خدمات و اقداماتی که در شرکت وجود دارد و ممکن است منجر به سوددهی و موفقیت‌های بیشتر شود
  • نظارت کامل بر بودجه مشتری، توضیح هزینه‌ها و در صورت لزوم مذاکره در مورد شرایط جدید به وجود آمده
  • پیگیری مداوم روندها، تغییرات و اقدامات رقبا که ممکن است بر مشتریان تأثیر گذار باشد
  • ارائه گزارش پیشرفت کار به مشتریان و رده‌های مدیریتی بالاتر
  •  آموزش کامل نحوه سرویس دهی اکانت به کارمندان جدیدالورود و نوپا

اهمیت استفاده از اکانت منیجر در شرکت‌ها

استخدام اکانت منیجر در هر شرکت، سازمان و ارگانی از دولتی گرفته تا غیردولتی و خصوصی یک امر لازم و ضروری است و حضور اکانت منیجر حرفه‌ای در هر شرکت و ارگانی اهمیت بسیار بالایی دارد. در هر سازمان و شرکتی افراد با مشتریان بسیار زیادی در ارتباط هستند و برای اینکه جذب مشتری خود را به بالاترین حد ممکن برسانند، باید در کسب و کار خود از حضور اکانت منیجر بهره‌مند شوند.

استفاده از یک اکانت منیجر ماهر در شرکت و یا سازمان خود به فروش و سودآوری چند برابری شما کمک بسیاری خواهد کرد. شما با استفاده از اکانت منیجر در شرکت خود می‌توانید یک جایگاه خاص و ویژه‌‌ای را در بین سایر رقبای خود به دست آورده و خدمات و محصولاتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، بسیار پرقدرت‌تر از آن‌ها باشد و بیشتر از قبل در کار خود پیشرفت کنید و به سوددهی بیشتری برسید.

امروزه با وجود بازار بسیار رقابتی که بین سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگون برقرار شده است، بهتر است که با استفاده ازاکانت منیجری که در دوره اکانت منیجر شرکت کرده است و مهارت‌های لازم را داراست، بتوانید علایق و نیازهای مشتری خود را بهتر از قبل بشناسید و متناسب با آن با جذب مشتری، رضایت آن‌ها را در بین دیگر رقبا به دست آورید.

مشکلاتی که در صورت عدم وجود اکانت منیجر به وجود می‌آید

به همان اندازه که حضور اکانت منیجر در شرکت شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در صورت عدم وجود او نیز مسلما برای ارتباط گرفتن با مشتریان خود با مشکلات بسیاری رو به رو خواهید شد.

یکی از ویژگی‌های خوب اکانت منیجر، شناخت علایق مشتریان و توانایی جذب مشتریان است و در هر شرکتی مهمتر از حضور مشتریان مسلما نگه داشتن و جذب کردن آن‌هاست. در صورت عدم وجود اکانت منیجر طبیعتا جذب مشتری کمتری خواهید داشت و در نهایت این مسئله باعث شکست در برابر دیگر رقبا و سوددهی کمتر کسب و کار شما خواهد شد.

دوره اکانت منیجر در دوره‌های برنادل

در برنادل به دانش پذیران مباحثی همچون تحلیل مشکلات و خلاء‌ها آموزش داده می‌شود و برنامه ریزی و مدیریت سایر تیم‌ها نیز آموزش داده می شود تا بتوانند نیاز مشتری را برطرف کنند.

برعکس کارشناسان فروش که وظیفه‌شان جذب مشتری است، اکانت منیجرها وظیفه نگه داشتن مشتری را دارند. به همین دلیل به دانش پذیران استراتژی و کار با ابزارهای مدیریت پروژه و تمامی مباحث پایه مربوط به بیزینس، مارکتینگ، فروش و… به طور کامل آموزش داده می‌شود. برنادل تمامی مهارت‌های لازم برای یک اکانت منیجر خوب شدن را به شما آموزش خواهد داد تا بتوانید وارد بازار کار شوید و در مسیر شغلی خود روز به روز بیشتر از قبل پیشرفت کنید.

اکانت منیجر با توجه به شرکت و سازمانی که در آن فعالیت می‌کند وظایف و ابزارهایی که باید با آن‌ها سر و کار داشته باشد، تغییر می‌کند. به همین دلیل در برنادل 0 تا 100 اکانت منیجر را آموزش می‌دهند تا در هر سازمان و شرکتی که ورود کردید بتوانید به کار خود ادامه دهید.

در برنادل تمامی دوره‌ها آپدیت دوره‌ای و کاملا رایگان دارند و در پایان دوره مدرک فنی حرفه‌ای برنادل به شما عزیزان داده می‌شود. تمام ویدئوهای دوره آموزش اکانت منیجر در بستر اسپات پلیر بوده و همین ویژگی باعث می‌شود که بتوانید بدون محدودیت در زمان و مکان در هر لحظه و هر کجا که خواستید ویدئوها را تماشا کنید. مهمتر از همه در برنادل امکان پرداخت اقساطی وجود دارد و سرفصل‌های دوره‌ها مطابق با آخرین نیازهای بازار کار هستند.

سخن پایانی

اکانت منیجر شغلی است که در هر شرکتی حضورش بسیار حائز اهمیت و حیاتی بوده و زمانی که این کارمند بتواند وظایف خود را به نحوه احسن به انجام برساند، مسلما باعث پیشرفت و سوددهی بیشتر شرکت شما خواهد شد.

البته اگر این افراد در دوره‌های اکانت منیجر نیز شرکت کرده باشند نیز خود یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید و بیشتر از قبل می‌توانند در کار خود پیشرفت کنند. در دوره مسئول اکانت منیجر افرادی همچون کارشناسان پشتیبانی، مدیران اکانت، مدیران پروژه، مدیران اجرایی، روابط عمومی و مدیران مشتری crm می‌توانند شرکت کنند و دانش و آگاهی و مهارت خود را ارتقا دهند. البته این دوره برای کارشناسان فروش هم می‌تواند بسیار مناسب و عالی باشد.

اگر قصد ورود به بازار کار دارید و علاقه‌مند هستید که در این حوزه فعالیت داشته باشید، آژانس‌های تبلیغاتی، استارت اپ‌ها و بیزینس‌های بزرگی که مشتری‌های وی آی پی دارند و ... بیشتر از دیگر سازمان‌ها خواهان اکانت‌های منیجر هستند و شما برای استخدام شدن می‌توانید رزومه خود را به این گونه سازمان‌ها بفرستید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه برنادل

برنادل با دوره های آموزشی به‌روز و باکیفیت و با ارائه مدرک معتبر به شما کمک می‌کند که به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شوید.

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | علم و آموزش