اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209227726324013
در دسترس نیست

راهنمای خرید نایلون برای کشت گلخانه‌ای

کد: 140209227726324013

، (اخبار رسمی): پلاستیک گلخانه یکی از مهم‌ترین نایلون‌های کشاورزی است که نسبت به نایلون مالچ یا نایلون آبیاری از اهمیت بیشتری برخوردار است. این نایلون را می‌توان به عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات در ساخت گلخانه به شمار آورد.

راهنمای خرید نایلون برای کشت گلخانه‌ای
راهنمای خرید نایلون برای کشت گلخانه‌ای
راهنمای خرید نایلون برای کشت گلخانه‌ای
راهنمای خرید نایلون برای کشت گلخانه‌ای
راهنمای خرید نایلون برای کشت گلخانه‌ای
راهنمای خرید نایلون برای کشت گلخانه‌ای

به کمک این نایلون می‌توان محیطی را ایجاد کرد که با حفظ گرما و رطوبت کافی، محصولات، گل‌ها و دیگر گیاهان گلخانه‌ای در فضایی مناسب رشد کنند.

در واقع با کمک پلاستیک گلخانه می‌توان امکان رشد را در فصل زمستان و سرما برای گیاهانی که فقط در فصل گرما رشد می‌کنند فراهم آورد. امروزه انواع مختلف نایلون گلخانه در اندازه‌ها و اشکال مختلف و برندهای متنوع وارد بازار شده‌اند که برای انتخاب آن‌ها نیاز به یک راهنمای خرید است. از این رو در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی نکات مهم برای خرید نایلون جهت کشت گلخانه‌ای بپردازیم.

راهنمای خرید نایلون گلخانه

مطمئناً هنگامی که قصد خرید پلاستیک گلخانه را دارید، با مجموعه وسیعی از مدل‌های مختلف پلاستیک گلخانه روبه‌رو می‌شوید که انتخاب از بین آن‌ها کمی سخت به نظر می‌رسد.

در این مقاله پیش از آنکه به معرفی ویژگی‌های یک پلاستیک گلخانه مناسب بپردازیم، به اصولی اشاره می‌کنیم که برای داشتن یک خرید مطمئن، لازم و ضروری هستند. در خرید نایلون گلخانه توجه به مساحت گلخانه و مقدار نایلون مورد نیاز، دوام نایلون، قیمت نایلون و همچنین گیاهانی که قرار است به کشت آن‌ها در گلخانه بپردازید، ضروری است.

می‌توان گفت انتخاب یک پلاستیک گلخانه مناسب برای کشت محصولات گلخانه‌ای جزء انتخاب‌هایی است که اگر به درستی انجام شود، به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. چرا که در رشد و پرورش گیاهان تأثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. از این رو توجه به موارد زیر در خرید نایلون کمک کننده خواهد بود.

جنس پلاستیک گلخانه

انواع مختلف نایلون گلخانه، قابلیت فوق‌العاده‌ای در عبور نور خورشید و در عین حال محافظت از محصول در برابر عناصر محیطی مختلف دارند. هرچند که این پلاستیک‌ها از جنس‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که هرکدام نسبت به دیگر نایلون‌ها مزایا و معایبی خواهند داشت.

پلی اتیلن

یکی از رایج‌ترین انواع پلاستیک‌ها، پلاستیک‌های از جنس پلی اتیلن هستند که کاربردهای گسترده‌ای در مصارف کشاورزی همچون تولید نایلون مالچ ضد یووی و نایلون آبیاری و مصارف تجاری و خانگی دارند. این نوع پلاستیک با توجه به کیفیت آن مقرون به صرفه هم است و به صورت رول‌های بزرگ جهت اتصال به اسکلت گلخانه عرضه می‌شوند.

در واقع از پلاستیک گلخانه پلی اتیلن روی گلخانه با اسکلت فلزی یا چوبی استفاده می‌شود. بنابراین از آنجایی که پی وی سی در طول زمان باعث تجزیه پلی اتیلن می‌شود، دقت داشته باشید که از این جنس پلاستیک روی اسکلت گلخانه پی وی سی به هیچ وجه استفاده نکنید. مگر در شرایطی که پی وی سی با آستر رنگ شده باشد.

پلی کربنات

نوع دیگری از پلاستیک‌ها با ظاهر سفت و سختی وجود دارند که با نام ورق پلی کربنات معرفی می‌شوند. پلاستیک پلی کربنات در پانل‌های پلاستیکی، جهت نصب در کناره‌ها یا سقف گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نایلون گلخانه پلی کربنات نسبت به پلی اتیلن گران‌تر است اما نسبت به آن نیز طول عمر بیشتری خواهد داشت. این محصول تا حدود ۷ سال یا حتی بیشتر دوام و ماندگاری دارد. شفافیت نایلون‌های پلی کربنات همچون شیشه است با این حال با توجه به انعطاف‌پذیری پایین آن، جهت نصب روی گلخانه‌های گنبدی شکل مناسب نخواهد بود.

پلی وینیل

یکی دیگر از انواع نایلون‌های گلخانه با جنس پلی وینیل به بازار عرضه می‌شود. این نایلون نسبت به دو نوع دیگر گران‌تر بوده اما در مقابل با توجه به دوام و طول عمر بالاتر جهت استفاده در گلخانه‌های سرپوشیده گزینه مناسبی خواهد بود.

این نوع نایلون غالباً به صورت چندلایه و موج دار به فروش خواهد رسید. کاربرد آن به گونه‌ای است که بین دو صفحه صاف محصور می‌شود تا بتواند در برابر بادهای شدید مقاومت کند.

اندازه و ضخامت نایلون گلخانه

انواع مختلف نایلون گلخانه به طور معمول در عرض‌های ۱ تا ۱۶ متر تولید می‌شوند. البته در صورت نیاز و با توجه به تقاضای مشتری، امکان تولید این نایلون‌ها در ابعاد و اندازه‌های سفارشی وجود دارد.

ضخامت پلاستیک گلخانه نیز در سایزهای ۱۵۰ میکرون تا ۳۰۰ میکرون است که آن‌هم با توجه به نیاز مشتری امکان تولید در ضخامت‌های سفارشی وجود دارد.

تعداد لایه‌های نایلون گلخانه

پلاستیک‌های گلخانه در لایه‌های مختلف تک لایه، دو لایه و سه لایه تولید می‌شوند که در این بین نایلون‌های گلخانه‌ای سه لایه از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. روش تولید این نایلون‌ها نسبت به مدل‌های تک لایه متفاوت است و با توجه به استحکام و مقاومت بیشتر آن‌ها، طول عمر بیشتری نیز دارند.

ویژگی‌های بهترین پلاستیک گلخانه

شرایط رشد گیاهان در مناطق مختلف متفاوت است. از این رو کشاورزان در شرایط و مناطق مختلف با استفاده از نایلون‌های کشاورزی از جمله نایلون ضد عفونی کننده خاک و نایلون گلخانه به دنبال پرورش هر چه بهتر محصولات خود هستند.

انتخاب بهترین پلاستیک گلخانه برای کشت گلخانه‌ای مستلزم در نظر گرفتن یک سری ویژگی‌هاست که در ادامه به معرفی چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پلاستیک گلخانه با کیفیت می‌پردازیم.

دارا بودن قابلیت ضد چکه بودن: این ویژگی که به عنوان قابلیت ضد میعان شناخته می‌شود، به گونه‌ای است که مانع از برجای نشستن قطره‌های ایجاد شده مایع بر سقف پلاستیک گلخانه می‌شود.

عایق گرما در شب: برخی از نایلون‌های گلخانه با دارا بودن این ویژگی، به حفظ گرمای گلخانه در شب کمک می‌کنند.

کاهش گرمای گلخانه در روز: نایلون‌های دارای این قابلیت حاوی رنگدانه‌ها‌یی هستند که درصدی از گرما را در خود مسدود می‌کنند. بنابراین در روزهای گرم و آفتابی که دمای گلخانه به طرز نامطلوبی گرم است، منجر به کاهش گرما می‌شود.

جمع‌بندی

با استفاده از انواع مختلف پلاستیک گلخانه می‌توان محصولات متنوع کشاورزی را در فصل‌های مختلف پرورش داد. از این رو انتخاب مناسب‌ترین پلاستیک گلخانه متناسب با نیازها علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در عملکرد بهتر گلخانه‌ها و تولید محصولات با کیفیت نقش مؤثری خواهد داشت. امیدواریم راهنمای خرید نایلون گلخانه برای شما مفید بوده باشد تا با خرید پلاستیک گلخانه مناسب محصولات کشاورزی با کیفیتی را تولید کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید