اطلاعات تماس
  • 091095*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210047740723705
در دسترس نیست

هوش مصنوعی واقعا چیست و عملکرد آن چگونه است؟

کد: 140210047740723705

، (اخبار رسمی): یکی از داغ ترین موضوعات امروزه جهان کاربرد هوش مصنوعی در علم پزشکی است. یکی از حوزه هایی که هوش مصنوعی سعی دارد در آن ورود کند انجام تست ها و تشخیص ها در حوزه اپتومتری است که پیشرفت قابل ملاحظه ای نیز داشته است.

هوش مصنوعی واقعا چیست و عملکرد آن چگونه است؟
هوش مصنوعی واقعا چیست و عملکرد آن چگونه است؟
  • Machine learning

هوش مصنوعی یک تکنولوژی از زیر شاخه های علم کامپیوتر است که مانند انسان توانایی تفکر، تحلیل و تصمیم گیری دارد. مهمترین بخش آن  Machine learning که در ان داده هایی همراه با پاسخ آن به دستگاه داده میشود و پس از آن هر داده ای که به آن ارائه شود بر اساس اطلاعات قبلی آن را میسنجد و پاسخ میدهد. به عنوان مثال برای تشخیص خونریرزی شبکیه ای ناشی از دیابت هزاران عکس OCT که در آن انواع مدل، اندازه و حجم خونریزی در آن وجود دارد را به هوش مصنوعی نشان داده و محل پاتولووژیک آن را نیز مشخص میکنند. در این زمان هوش مصنوعی با اطلاعاتی که در اختیار دارد به هنگام ورود اطلاعت یا عکس جدید از یک بیمار دیابتی براساس اطلاعات قبلی تصمیم میگیرد که آیا عیب پاتولوژیکی وجود دارد و محل آن کجاست و تا چه مقدار میتواند پیشرفت کند.

  • Deep learning

یکی از زیر  شاخه های Machine learning است که با استفاده از الگوریتم هایی که انواع مختلفی دارند، هوش مصنوعی توانایی تحلیل و یادگیری و تصمیم گیری دارد. به این معنا که ممکن است داده ای به هوش مصنوعی ارائه نشده است اما با تحلیل داده های قبلی تصمیمات و تحلیل های جدیدی را ارائه میدهد که فراتر از روش قبلی است. در واقع مانند انسان که بر اساس تجربیات قبلی در رابطه با موضوعی که ماهیت متفاوتی دارد تصمیم می گیرد یا پیش بینی می کند. جالب است بدانید اولین ورود هوش مصنوعی در علم چشم پزشکی در سال 2018 به وسیله الگوریمی به نام , IDx-DR بود که کاربرد آن در زمینه تشخیص رتینوپاتی دیابتیک بوده است. بعد ها در زمینه های AMD, ROP, Glaucoma  و Retinal Vein Occlusion نیز پیشرفت های چشمگیری پیدا کردند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091095*****
[نمایش اطلاعات]