اطلاعات تماس
  • 091393*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210257772719394
در دسترس نیست

هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

کد: 140210257772719394

، (اخبار رسمی): دشکلی انگشت پا در افرادی که کفش‌های تنگ و پاشنه‌دار می‌پوشند رایج است که به عنوان علت اصلی هالوکس والگوس ذکر می‌شود.

هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

هالوکس والگوس شایع ترین بدفرمی و کجی انگشت پا است. علائمی را در لبه داخلی پا، کف پا و انگشت شصت پا ایجاد می کند. درمان غیر جراحی ممکن است علائم را کاهش دهد اما تغییر شکل انگشت شست پا را اصلاح نمی کند. در صورت تداوم درد، جراحی نیاز دارد.

شایع ترین علت هالوکس والگوس چیست؟

بدشکلی انگشت پا در افرادی که کفش‌های تنگ و پاشنه‌دار می‌پوشند رایج است که به عنوان علت اصلی آن ذکر می‌شود.

کفش نامناسب، راه رفتن‌هایی که به انگشت شست فشار وارد کند، عدم ماساژ پا و ضعیف‌شدن عضلات کف پا و عدم انجام ندادن حرکات و ورزش‌های مخصوص انگشتان و کف عضلات پاها ضعیف شده و در نتیجه دچار بیرون‌زدگیِ انگشت شست یا همان هالوکس والگوس خواهید شد با این حال، مردانی که از کفش‌های معقول استفاده می‌کنند، اغلب ناهنجاری HV مشخصی دارند، در حالی که زنانی که کفش‌هایی می‌پوشند که پاهایشان را فشرده می‌کند، هیچ تغییر شکلی ندارند

بهترین درمان برای هالوکس والگوس چیست؟

صاف کردن بونیون ها با جراحی تنها گزینه علت برای درمان درد هالوکس والگوس و جلوگیری از عوارض در مفصل پا و استخوان‌های کف است

درمان غیر جراحی واقعی برای هالوکس والگوس وجود ندارد. راه حل های غیرجراحی پیشنهادی تنها درد ناشی از هالوکس والگوس را کاهش می دهد و تغییر شکل را خیلی از بین نمی برد و بیشتر باعث جلوگیری کجی بیشتر و درد کمترشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091393*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی