اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303097928618789
در دسترس نیست

کدام دستگاه حضور و غیاب را بخریم؟

آسانترین راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

کد: 140303097928618789

، (اخبار رسمی): اگر به دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب هستید و در بین تنوع بالای مدل و تکنولوژی موجود در بازار سردرگم شده اید، با ما همراه شوید. در ادامه قصد داریم فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما مطرح کنیم تا با هزینه معقول بهترین دستگاه را خریداری کنید.

آسانترین راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب
آسانترین راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

روش شناسایی: بسته به ماهیت کسب و کار می‌توان از دستگاه‌های مجهز به روش‌های مختلف استفاده کرد. دستگاه های ساعت زن کارتی یا بیومتریک ( اثر انگشتی، چهره، اسکن کف دست و...). همچنین می توان از دستگاه‌هایی استفاده کرد که از چندین روش شناسایی به طور همزمان استفاده می‌کنند و در اصطلاح به آن‌ها دستگاه‌های هیبریدی گفته می‌شود. روش شناسایی از فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه است که به طور مستقیم با ماهیت کسب و کار در ارتباط است. به عنوان مثال دستگاه‌های اثر انگشتی مناسب برای کارگاه صنعتی و کسب و کارهایی که با مواد شیمیایی و اسیدی سروکار دارند نیست. بهترین گزینه برای این کسب و کارها، دستگاه ساعت زن کارتی یا تشخیص چهره است. 

ظرفیت دستگاه: با توجه به تعداد پرسنل، گروه و شیفت کاری باید اقدام به خرید دستگاه حضور و غیاب کرد. زیرا دستگاه‌ها دارای ظرفیت متفاوتی ( از لحاظ ثبت الگو و ذخیره رکورد تردد) هستند. بهتر است دستگاهی خریداری کنید که مجبور به تخلیه آن در بازه های زمانی کوتاه نشوید، زیرا علاوه بر وقت گیر بودن، احتمال گم شدن اطلاعات نیز وجود دارد. به عنوان مثال اگر سازمان شما دارای 500 پرسنل است، دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره نانوتایم مدل XFace320 پیشنهاد می کنیم، اما اگر همه این 500 نفر در یک شیفت کاری به محل کار خود مراجعه می‌کنند، این دستگاه با ظرفیت بالای خود هم پاسخگوی نیاز شما نیست، چون مراجعه 500 پرسنل به طور همزمان برای ثبت ترددف منجر به تشکیل صف‌های طولانی می‌شود و در این حالت بهتر است به طور همزمان از چندین دستگاه در ورودی های مختلف استفاده کنید.

سرعت و دقت دستگاه: یکی از مهم‌ترین علت‌های استفاده از دستگاه کنترل تردد، سرعت و دقت بالا در ثبت و مدیریت ترددها نسبت به روش‌های سنتی است. سرعت ثبت تردد در دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی به مراتب بالاتر از سایر دستگاه‌ها است. به طور مثال دستگاه‌های تشخیص چهره مجهز به هوش مصنوعی امکان شناسایی همزمان چندین فرد حتی تا فاصله چند متری از دستگاه را دارند و سرعت عملکرد دستگاه را افزایش می‌دهد.

قابلیت‌های نرم‌افزاری دستگاه: پیش از خرید سیستم حضور و غیاب به بررسی نیازهای کسب و کار خود بپردازید. به عنوان مثال تعداد پرسنل، نیاز به تعریف شیفت و گروه کاری، تغییرات شیفت کاری یا شیفت‌های کاری با ویژگی‌های خاص. در حین خرید دستگاه نیازهای خود در رابطه با تعریف شیفت و گروه کاری را با فروشنده در میان بگذارید و در رابطه با قابلیت‌های نرم افزارهای دستگاه از او سوال کنید. به عنوان مثال همراه کلیه دستگاه های حضور و غیاب برند نانوتایم یک نسخه نرم افزار رایگان با قابلیت تعریف 50 پرسنل، سه شیفت کاری و مدیریت همزمان دو دستگاه ارائه می شود و در صورت نیاز به تعریف بیش از سه شیفت کاری نیاز به تهیه نسخه پرو و سازمانی است.

اگر در سازمان خود از نرم افزارهای حقوق و دستمزد استفاده می‌کنید و نیاز به یکپارچه سازی اطلاعات دارید باید پیش از خرید سیستم کنترل تردد، بررسی کنید که ایا نرم افزار ارائه شده قابل یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهای منابع انسانی دارد یا خیر. همچنین در صورت نیاز به گزارشگیری‌های متنوع بررسی کنید ایا نرم ارائه شده امکان گزارشگیری در سطوح مختلف را دارد یا خیر. این گزارشات امکان دسترسی به الگوی تردد پرسنل، میزان تاخیر و تعجیل در تردد پرسنل را فراهم آورده و به نوعی امکان تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات موجود را فراهم می‌آورد.

روش‌های تخلیه دستگاه: عملیات مدیریت و ثبت داده‌های تردد در حافظه دستگاه حضور و غیاب انجام می‌شود، اما هدف اصلی از ثبت و ذخیره سازی اطلاعات، محاسبه دقیق ساعات کارکرد و حقوق و دستمزد کارکنان است. به همین دلیل تخلیه اطلاعات از دستگاه و انتقال به نرم افزار از اهمیت بسزایی برخوردار است.  کابل شبکهآ فلش مموری و WIFI از متداول‌ترین روش‌های مورد استفاده برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب است. اما هر سازمانی بسته به شرایط خود می‌تواند یکی از این روش‌ها را استفاده کند. به عنوان مثال شرکت‌هایی با سطح امنیت بالا، بهتر است از روش کابل شبکه و قرار دادن دستگاه در شبکه سازمان استفاده کنند. اما اگر به دنبال راحترین روش برای تخلیه دستگاه هستید از روش فلش مموری یا قرار گیری در شبکه WIFI استفاده کنید. اما یکی از راحترین روش‌ها استفاده از نرم افزار حضور و غیاب کلود یا همان نرم افزار آنلاین است. در واقع در این سیستم اطلاعات تردد پرسنل در لحظه بر روی نرم افزار قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار موبایل یا وب: در برخی از سازمان‌ها به دلیل پراکندگی جغرافیایی یا داشتن نیروی دورکار، نیاز به استفاده از سیستم حضور غیاب آنلاین است. بنابریان در حین خرید با توجه به نیاز خود سیستمی را تهیه کنید که امکان اتصال به نرم افزار کلود و اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی را داشته باشد. به عنوان مثال در نرم افزار حضور غیاب ابری نانوتایم 360 و اپلیکیشن موبایلی آن امکان ثبت تردد بدون نیاز به دستگاه حضور و غیاب است.  

 پشتیبانی و خدمات پس از فروش: فکر نکنید با خرید دستگاه، همه چیز تمام شده است. نصب و راه اندازی و آموزش استفاده از دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما بهترین دستگاه حضور و غیاب را تهیه کنید اما در محل درست نصب نشود یا به درستی از آن استفاده نشود، رسما با نداشتن آن هیچ فرقی ندارد. پس از کمپانی خرید کنید که علاوه بر دستگاه با کیفیت، خدمات آموزش، پشتیبانی و گارانتی معتبری ارائه دهد. نانوتایم، یکی از کمپانی‌های موفق در زمینه ارائه راهکارهای سیستم حضور و غیاب، علاوه بر بهرمندی از تیم آموزش و پشتیبانی قدرتمند، با تهیه یک آرشیو ویدئویی کلیه آموزش‌های مربوط به مراحل نصب و راه اندازی و کار کردن با محیط نرم افزار ( تعریف شیفت کاری، خروجی گرفتن از دستگاه و ...) در اختیار مشتریان خود قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت آموزشی سایت نانوتایم مراجعه کنید.

 هزینه‌ها و بودجه: هزینه و بودجه در نظر گرفته شده سازمان نیز نقش پر رنگی در انتخاب شما دارد. به عنوان مثال دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی از قیمت بالاتری برخوردار هستند یا سیستم های ادغام شده با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین نسبت به نرم افزارهای ویندوزی از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین دستگاه‌هایی که از چندین روش احراز هویت به طور همزمان استفاده می‌کنند یا مجهز به اکسس کنترل به نسبت دستگاه‌های تک قابلیتی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

نتیجه گیری: به طور کلی اگر قصد خرید سیستم حضور و غیاب برای مدیریت بهینه تردد پرسنل خود را دارید، در اولین گام نیازهای مجموعه خود و بودجه سازمان را در نظر بگیرید. از مشاوره کارشناسان فروش خبره برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب استفاده کنید و خرید خود را از شرکتی نهایی کنید که از حسن شهرت خوبی برخوردار باشد و خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر ارائه کند. پیشنهاد ما به شما کمپانی نانوتایم ارائه دهنده انواع دستگاه حضور و غیاب ZKTeco است که علاوه بر ارائه نرم افزار حضور و غیاب بومی سازی شده دارای تیم پشتیبانی و فروش فوق العاده قوی است. www.nanotime.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار