مشکلات رایج در دستگاه های حضور و غیاب و راهکارها

کد: 140109286878118789

، (اخبار رسمی): یکی از بزرگترین معزلات سازمان‌ها در استفاده از سیستم کنترل تردد و مدیریت حضور و غیاب، عدم آشنایی با نحوه استفاده و نگهداری دستگاه و مشکلات رایج است. برخی از مشکلات دستگاه براحتی و بدون نیاز به کارشناس برطرف شده و برخی نیاز به بررسی توسط کارشناس متخصص دارد.

مشکلات رایج در دستگاه های حضور و غیاب و راهکارها
مرکز تخصصی تعمیر انواع دستگاه حضور و غیاب

مشکلات رایج در دستگاه های حضور و غیاب و راهکارها

هنگام خرید دستگاه های الکترونیکی فروشندگان بطورشفاهی یا با ارائه یک بروشور توضیحاتی از قبیل نحوه حفظ و نگهداری صحیح دستگاه، به مشتریان گوشزد میکنند تا به طور قابل توجهی از مشکلات عمومی دراستفاده از دستگاه های کنترل تردد  کاسته شود اما علاوه بر مشکلات عمومی که هنگام کار با تمام دستگاه های الکترونیکی با آن مواجه هستیم، مشکلات تخصصی بیشماری نیز بسته به نوع دستگاه حضورغیاب ممکن است برای ما اتفاق بیفتد تا تجربه شیرین استفاده از این دستگاه ها را به یک تجربه تلخ تبدیل نماید.امروزه در بیشتر سازمان هایی بصورت مدرن مدیریت می‌شوند انواع دستگاه حضور و غیاب استفاده می‌گردد به دلیل استفاده روز افزون و مزیت های بیشمار این نوع دستگاه ها برای کنترل تردد کارکنان درادامه برخی از مشکلات رایج در این دستگاه ها و راهکارهای جلوگیری از آن را بیان می‌کنیم.

مشکلات رایج در دستگاه های حضور و غیاب:

انواع دستگاه حضور وغیاب، مشکلات خاص مربوط به خود را دارد.

درابتدایی ترین انواع دستگاه های حضور و غیاب که کارتی بودند، با مشکلات زیر روبرو بودیم که عبارتند از:

  1. عدم شناسایی کارت به دلیل خرابی اسلات:

دستگاه های حضور و غیاب کارتی از دو روش شناسایی استفاده میکردند:

شناسایی با استفاده از کارت های تماسی:

این کارت ها، شامل کارت های بارکد و مغناطیسی هستند که با گذر از اسلات تعبیه شده در            دستگاه حضور و غیاب افراد را شناسایی میکنند.در صورت هر گونه خرابی در اسلات فرآیند شناسایی انجام نمیگیرد.

شناسایی با کارت های بدون تماس: راهکار پیشنهادی برای کاهش هزینه خرابی های مربوط به اسلات استفاده از این روش شناسایی  میباشد دراینصورت تنها با قرارگرفتن کارت در مقابل سنسور تعبیه شده در دستگاه حضورغیاب، فرد موردنظرشناسایی میگردد.

2-وابستگی به کارت:

در دو روش ذیل کاملا مشهود است که بدون وجود کارت عملیات شناسایی صورت نمیگیرد.

راهکار: به دلیل بروز مشکلاتی از این قبیل در بسیاری از دستگاه های حضور و غیاب قابلیت شناسایی بصورت ترکیبی تعبیه شده است یعنی دستگاه این قابلیت را داشته باشد که عملیات شناسایی را بصورت ترکیبی انجام دهد یعنی برای هر فرد علاوه بر تعریف کارت یک رمز عبور هم تعیین میشود تا در فقدان کارت مورد استفاده قرار گیرد.

3-تقلب:

ازآنجا که کنترل تردد با استفاده از کارت منجر به تقلب توسط برخی  کارکنان شد این موضوع منجر به پیدایش نسل جدید این دستگاه ها، یعنی دستگاه های حضور و غیاب با روش تشخیص بیومتریک گردید.از جمله  متداولترین این روش ها میتوان تشخیص چهره و تشخیص اثرانگشت را نام برد.با جدید شدن روشها مشکلات تازه ای در استفاده از این دستگاه ها به وجود آمدند که در ادامه بررسی می‌کنیم. مطالعه مقاله روش‌های هک و نفوذ دستگاه حضور و غیاب در وب سایت نانوتایم را به شما پیشنهاد می کنیم.

4-عدم شناسایی اثرانگشت :

از مشکلات رایج در دستگاه های حضور و غیاب تشخیص اثرانگشت میتوان عدم شناسایی اثرانگشت را نام برد که ممکن است به دلایل زیر رخ داده باشد.

خرابی اسکنرهای اثرانگشت:

به طورکلی استفاده طولانی مدت از تمام قطعات الکترونیکی موجب استهلاک و کاهش عملکرد آنها میشود. اگر در دستگاه های تشخیص اثر انگشت برای افراد رمز، کارت و یا هر دو تعریف گردد تا تعمیرات مجدد دستگاه میتواند شناسایی را انجام دهد.

کثیف بودن اسکنر:گاهی اوقات اسکنر دستگاه مشکلی ندارد اما به دلیل کثیف شدن سطح اسکنر شناسایی به دستی انجام نمیشود که در اینصورت باید با یک دستمال کاغذی سطح آنرا از آلودگی پاک کنید.

آسیب در انگشت:

برای ثبت اثر انگشت بهتر است از چند انگشت اثر انگشت ثبت کنید تا در صورت هر گونه آسیب از سایر انگشتان بتوان شناسایی را انجام داد.و بهتر است از انگشتانی اثر انگشت تهییه شود که کمتر در معرض تماس و اصحکاک با اجسام هستند.

تمیز نبودن انگشتان:

قبل از ثبت ترددها، از خیس نبودن و آغشته نبودن انگشتان به هرگونه ماده روغنی و چسبنده اطمینان کسب کنید.

 نداشتن اثر انگشت:

آدرماتوگلیفیا، یا فقدان اثرانگشت پدیده ای نادر است که در اثر یک جهش ژنتیکی و کاملا ارثی به فرد منتقل میشود.این افراد باید از سایر روش های بیومتریک به غیر از اثرانگشت برای شناسایی استفاده کنند. مطالعه مقاله مهمترین دلایل نداشتن اثر انگشت در وب سایت نانوتایم به نشانی www.nanotime.ir را پیشنهاد می کنیم.

5-عدم تشخیص چهره:

در دستگاه های حضور و غیاب مبتنی بر تشخیص چهره مکان نصب دستگاه و نور مکان هنگام ثبت چهره ها اهمیت ویزه ای دارد به گونه ای که بعد از نصب دستگاه در محیط نباید مکان دستگاه تغییر داده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید