اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303307950523662
در دسترس نیست

منهول پلی اتیلن پیش ساخته

راهنمای خرید بهترین منهول پلی اتیلن پیش ساخته

کد: 140303307950523662

، (اخبار رسمی): منهول پلی اتیلن پیش ساخته Polyethylene Manhole  یک سازه زیرزمینی است که به عنوان نقطه دسترسی به شبکه‌های فاضلاب، خطوط آب و فاضلاب، کابل‌های زیرزمینی، و سایر تاسیسات زیربنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه راهنمای انتخاب بهترین منهول پلی اتیلن پیش ساخته را ارائه خواهیم داد.

راهنمای خرید بهترین منهول پلی اتیلن پیش ساخته
منهول پلی اتیلن پیش ساخته

منهول پلی اتیلن پیش ساخته Polyethylene Manhole  یک سازه زیرزمینی است که به عنوان نقطه دسترسی به شبکه‌های فاضلاب، خطوط آب و فاضلاب، کابل‌های زیرزمینی، و سایر تاسیسات زیربنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در شبکه های زیرزمینی انتقال آب، فاضلاب و حتی برق و مخابرات لوله و تاسیسات زیادی در مسیرهای مختلف قرار دارند. برای تغییر مسیر لوله و تاسیسات بدون آسیب به آنها و بازدید، تعمیر و نگهداری از آنها نیاز به تجهیزاتی به نام منهول یا آدم رو است. منهول ها در مدل های مختلف پلی اتیلن، کاروگیت، بتنی و آجری تولید می شوند و از نظر کیفیت و ماندگاری با هم فرق دارند. در ادامه راهنمای انتخاب بهترین منهول پلی اتیلن پیش ساخته را ارائه خواهیم داد.

منهول پلی اتیلن پیش ساخته چیست؟

منهول پلی اتیلن پیش ساخته Polyethylene Manhole  یک سازه زیرزمینی است که به عنوان نقطه دسترسی به شبکه‌های فاضلاب، خطوط آب و فاضلاب، کابل‌های زیرزمینی، و سایر تاسیسات زیربنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این منهول‌ها از پلی اتیلن ساخته می‌شوند که یک نوع پلیمر ترموپلاستیک با خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد است.

این سازه ها شامل بخش ورودی، میانی و کف هستند. در قسمت انتهایی منهول لوله و دریچه هایی در زوایای متعدد قرار دارد و کابل و تاسیسات و فاضلاب و آب در آنها وارد شده و در مسیر مورد نظر حرکت می کند. قسمت میانی این سازه ها اغلب دارای پله بوده و نیروی انسانی می تواند وارد آن شود.

ویژگی‌های منهول پلی اتیلن پیش ساخته

به دلیل استفاده از مواد پلی اتیلن در ساخت منهول پلی اتیلن، جداره داخلی و خارجی آنها چند ویژگی مهم دارد که عبارتند از:

مقاومت شیمیایی بالا: پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی و خوردگی بسیار مقاوم است، که این ویژگی آن را برای استفاده در محیط‌های سخت و خورنده مناسب می‌سازد.

وزن سبک: به دلیل وزن کم، حمل و نصب منهول‌های پلی اتیلن آسان‌تر و سریع‌تر از منهول‌های سنتی بتنی است.

دوام و طول عمر بالا: این منهول‌ها عمر طولانی دارند و می‌توانند تا چندین دهه بدون نیاز به تعمیرات جدی مورد استفاده قرار گیرند.

انعطاف‌پذیری: پلی اتیلن خاصیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد که می‌تواند تغییرات دما و فشار را بدون ترک خوردن تحمل کند.

عدم نشت: منهول‌های پلی اتیلن به دلیل استفاده از جوش حرارتی و طراحی دقیق، کاملاً ضد نشت هستند و از ورود آب و آلودگی به داخل شبکه جلوگیری می‌کنند. این ویژگی در منهول کاروگیت نیز وجود دارد.

نصب آسان و سریع: با توجه به اینکه منهول ها پیش ساخته هستند، بعد از انتقال به محل اجرای پروژه بسیار زود نصب می شوند.

کاربردهای منهول پلی اتیلن

شبکه‌های فاضلاب: برای دسترسی به خطوط فاضلاب و انجام عملیات بازرسی و تعمیرات.

خطوط آب و فاضلاب شهری: برای نگهداری و تعمیر خطوط آب و فاضلاب در مناطق شهری.

کابل‌های زیرزمینی: برای دسترسی به کابل‌های برق، مخابرات و فیبر نوری.

شبکه‌های زهکشی: در سیستم‌های زهکشی برای هدایت آب‌های سطحی و زیرزمینی.

نکات مهم در انتخاب منهول پلی اتیلن پیش ساخته

منهول های پیش ساخته تنوع زیادی دارند، اما تمام آنها را نمی توان برای هر پروژه ای به کار برد. چند نکته مهم در انتخاب و خرید این سازه ها عبارتند از:

کیفیت مواد پلی اتیلن به کار رفته در منهول

مواد پلی اتیلن از نظر کیفیت و درجه خلوص دارای تنوع زیادی هستند. به همین دلیل است که پلی اتیلن بودن منهول نمی تواند تنها فاکتور مهم در انتخاب این سازه ها به شمار رود. باید بررسی کنید که مواد درجه یک در آنها به کار رفته یا درجه دو و سه؟ هر اندازه مواد پلی اتیلن درجه خلوص بالاتری داشته باشند، به همان نسبت کیفیت آنها بیشتر بوده و طول عمر سازه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ابعاد منهول

با توجه به اینکه این سازه ها پیش ساخته هستند، حتما باید به ابعاد آنها توجه داشت. ارتفاع و قطر و سایز سایر بخش ها باید با محل نصب آنها تناسب کامل داشته باشد. اگر لازم است نیروی انسانی وارد منهول شود و تعمیر و نگهداری را انجام دهد، بخش رایزر سازه باید به اندازه کافی بزرگ باشد. در غیر این صورت این سازه ها تنها برای اتصال و تغییر مسیر شبکه کاربرد دارد.

علاوه براین، دقت داشته باشید که استانداردها در طراحی منهول رعایت شده باشد. به عنوان مثال حتما باید دریچه منهول باکیفیت در دهانه سازه قرار بگیرد. اگر سایز دهانه منهول با ابعاد دریچه تناسب نداشته باشد، احتمال ورود گرد و غبار و افتادن انسان و جیوانات و غیره در سازه وجود دارد.

تعداد دریچه ها و زاویه آنها

در قسمت انتهایی و کف منهول ها دریچه هایی برای انتقال لوله در مسیرهای مختلف تعبیه می شود. در مرحله طراحی منهول بر اساس محل نصب آنها و تعداد انشعاب های مورد نیاز زاویه و تعداد دریچه تعیین می شود. منهول هایی که به صورت سفارشی تولید نمی شوند، در اغلب مواقع از این نظر نقص دارند. چون زاویه و تعداد دریچه باید با نوع پروژه و شرایط محیط سازگار باشد.

ضخامت بدنه

توجه داشته باشید که منهول ها در داخل زمین نصب می شوند و فشار داخلی و خارجی زیادی به آنها وارد می شود. به همین دلیل بدنه آنها نباید بیش از اندازه نازک باشد. در غیر این صورت در بازه زمانی کوتاه دچار ترک و شکستگی خواهند شد.

علاوه بر ضخامت بدنه، باید به میزان مقاومت منهول ها در برابر تماس با مواد خورنده و شیمیایی نیز دقت شود. در حالت استاندارد پلی اتیلن مقاومت بالایی در برابر تماس با مواد خورنده و شیمیایی دارد، اما پایین بودن درجه خلوص تاثیر منفی بر این سازه ها خواهد داشت.

گارانتی و خدمات پس از فروش

برای اطمینان از باکیفیت بودن منهول ها، حتما این تجهیزات را از مراکزی خریداری کنید که گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهند. مراکزی که این سازه ها را با گارانتی ارائه می دهند، اغلب طراحی سفارشی برای سازه انجام می دهند. به همین دلیل منهول با ویژگی های محل نصب تناسب کامل داشته و راندمان و کارایی بالایی خواهند داشت.

طراحی و ساخت منهول پلی اتیلن سفارشی

صدرامهاب یکی از تیم های باسابقه در زمینه طراحی و تولید منهول پلی اتیلن پیش ساخته با مواد درجه یک و کیفیت بالا است. محصولات این مجموعه بعد از آنالیز کامل شرایط محیط نصب طراحی و تولید شده و در نهایت تست های متعدد روی آن انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 09196756224 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید