اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208147670423662
در دسترس نیست

روش تصفیه فاضلاب رستوران

بهترین روش تصفیه فاضلاب رستوران چیست؟

کد: 140208147670423662

، (اخبار رسمی): تصفیه فاضلاب رستوران یکی از اقدامات بسیار موثر و مهم برای جلوگیری از ورود روغن و چربی زیاد پساب ها به سفره های آب زیرزمینی و آب های سطحی است.

بهترین روش تصفیه فاضلاب رستوران چیست؟
بهترین روش تصفیه فاضلاب رستوران چیست؟

فاضلاب اشپزخانه و رستوران ها تنها با یک روش و مرحله قابل تصفیه نیست و چند فرآیند باید اجرا شود. یکی از انتخاب های مناسب در این شرایط خرید پکیج تصفیه فاضلاب رستوران است.

تصفیه فاضلاب رستوران یکی از اقدامات بسیار موثر و مهم برای جلوگیری از ورود روغن و چربی زیاد پساب ها به سفره های آب زیرزمینی و آب های سطحی است. علاوه براین، در صورت ورود این نوع فاضلاب به شبکه فاضلاب شهری بسیاری از تاسیسات خیلی زود دچار گرفتگی شده و جرم زیادی در آنها تشکیل می شود. به همین دلیل با چندین روش تصفیه فاضلاب رستوران در پکیج و تصفیه خانه انجام می شود.

ویژگی های فاضلاب رستوران

رستوران و اشپزخانه های بزرگ در داخل شهر و محدوده های خارج از آن و جاده ها به وفور فعالیت دارند. در تمام این کسب و کارها آب مصرف بالایی دارد و اغلب آن به فاضلاب تبدیل می شود. شستشوی میوه و سبزیجات، شستشوی ظروف از مهم ترین بخش ها در این کسب و کارها برای تولید فاضلاب هستند. به همین دلیل در فاضلاب رستوران مقدار زیادی روغن و چربی، دترجنت و مواد شوینده، تکه های جامد باقی مانده از مواد غذایی وجود دارد.

یکی از ویژگی های مهم این نوع فاضلاب، مقدار کم مواد شیمیایی و ترکیبات خطرناک است. به همین دلیل برای حذف آلاینده های آن نیاز به روش های پیچیده نیست و با تصفیه فیزیکی، انعقاد و تصفیه بیولوژیکی می توان فاضلاب را به سطح مطلوب کیفی رساند.

روش تصفیه فاضلاب رستوران

با توجه به نوع آلاینده های موجود در فاضلاب اشپزخانه و رستوران ها، برای از بین بردن آنها تنها به یک روش نمی توان اکتفا کرد. بلکه نیاز به پکیج تصفیه فاضلاب و اجرای چند روش و فرآیند تصفیه به صورت مرحله ای و خودکار است. در این پکیج ها مراحل زیر اجرا می شوند:

تصفیه فیزیکی فاضلاب

تکه های باقی مانده از مواد غذایی و میوه ها در این نوع فاضلاب بسیار زیاد است. به همین دلیل در ورودی پکیج تصفیه فاضلاب رستوان آشغالگیر نصب می شود. این مخزن مواد جامد معلق و ثابت را با تجهیزات فیزیکی جمع آوری می کند. در نتیجه در مراحل بعد روند تصفیه با سرعت بالاتری انجام شده و احتمال گرفتگی لوله و تاسیسات نیز کاهش پیدا می کند.

انعقاد و لخته سازی

یکی از روش های بسیار مهم در تصفیه فاضلاب رستوران، انعقاد و لخته سازی ذرات کلوئیدی و روغن است. فاضلاب اشپزخانه ها حاوی مقدار زیادی روغن هستند که بار منفی دارند. به همین دلیل این ذرات یکدیگر را دفع می کنند و جمع آوری و جداسازی آنها با چالش مواجه خواهد شد. برای جمع آوری این ذرات می توان از انعقاد و لخته سازی استفاده کرد.

انعقاد و چربی گیری فاضلاب رستوران به شیوه های مختلفی قابل اجرا است که بهترین آنها عبارتند از:

چربی گیری با روش DAF

در این روش هوادهی مخزن فاضلاب با تجهیزات انجام میشود. اکسیژن بعد از ورود به فاضلاب حباب های بسیار ریز را تشکیل می دهد. ذرات روغن به این حباب ها متصل شده و به مرور روی سطح فاضلاب تجمع پیدا می کنند. در نهایت لخته های روی سطح با تجهیزاتی از قبیل اسکیمرها جمع آوری می شوند.

چربی گیری با API

در این روش فاضلاب بعد از ورود به صفحات داخل دستگاه برخورد می کند. ذرات سبک بر اساس قانون استوک رو به بالا حرکت کرده و ذرات سنگین در کف ته نشین می شوند. ذرات روغنی به دلیل وزن کمی که دارند روی سطح فاضلاب تجمع یافته و در نهایت جمع آوری می شوند.

چربی گیری با CPI

این روش شباهت زیادی به API دارد و بر اساس قانون استوک عمل می کند. برای بهبود روند جداسازی ذرات روغنی در مخزن این دستگاه از صفحات مورب استفاده میشود. در نتیجه فاضلاب با سرعت بیشتری تصفیه شده و ذرات روغنی از آن جدا می شوند.

انعقاد الکتریکی فاضلاب

یکی از روش های کم هزینه که ترکیب مضر جانبی تولید نمی کند، تصفیه با روش انعقاد الکتریکی است. برای این منظور آند و کاتد در فاضلاب قرار گرفته و جریان الکتریکی باعث الکترولیز می شود. ذرات روغنی با بار منفی به سمت یون های مثبت آزاد شده در فاضلاب جذب شده و به مرور به روی سطح هدایت می شوند.

علاوه براین روش ها در برخی از پکیج ها از تزریق مواد منعقدکننده نیز استفاده میشود. این مواد بعد از ورود به فاضلاب مانند پل بین ذرات روغنی عمل می کنند. در نتیجه باعث اتصال ذرات به هم و تشکیل لایه های لخته مانند خواهند شد. از معایب این روش می توان به هزینه بالای خرید مواد شیمیایی منعقدکننده اشاره کرد.

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب رستوران

بعد از اتمام مرحله انعقاد، تصفیه بیولوژیکی آغاز می شود. در این مرحله مواد آلی به کمک باکتری ها در شرایط هوازی و بی هوازی تجزیه می شوند. فرآیندهای بیولوژیکی تنوع بسیار زیادی دارند و با توجه به نوع آلاینده های موجود در فاضلاب رستوران می توان از روش های زیر استفاده کرد:

تصفیه فاضلاب به روش MBR

 در این روش فاضلاب هوادهی شده و اکسیژن زیادی وارد آن می شود. باکتری های موجود در فاضلاب از اکسیژن ها استفاده کرده و همزمان مواد آلی را به عنوان ماده غذایی تجزیه می کنند. بعد از اتمام این روش، فاضلاب از سیستم های فیلتراسیون غشایی قوی عبور داده می شود. در اثر عبور از فیلترها ذرات معلق از فاضلاب جدا می شود.

مواد تجمع یافته روی سیستم فیلتراسیون به مرحله قبل برگشت داده شده و به عنوان ماده غذایی برای باکتری ها استفاده میشوند.

تصفیه فاضلاب رستوران به روش MBBR

از دیگر روش های بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب رستوران می توان به MBBR اشاره کرد. در این روش بیوفیلم های پلی اتیلنی در فاضلاب شناور می شوند. روی این بیوفیام ها شرایط ایده آلی برای رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها وجود دارد. در نتیجه احتمال تماس مواد آلی با باکتری ها در روند تصفیه افزایش یافته و با سرعت بالاتری تجزیه آنها انجام می شود.

علاوه بر بیوفیلمهای شناور در این روش همزمان هوادهی نیز انجام میشود تا شرایط برای رشد و تکثیر باکتری ها بهبود پیدا کند.

پکیج تصفیه فاضلاب رستوران

فاضلاب اشپزخانه و رستوران ها تنها با یک روش و مرحله قابل تصفیه نیست و چند فرآیند باید اجرا شود. یکی از انتخاب های مناسب در این شرایط خرید پکیج تصفیه فاضلاب رستوران است. این پکیج ها که توسط گروه صدرامهاب طراحی و تولید میشوند، دارای استانداردهای روز دنیا بوده و با بدنه های فلزی، پلی اتیلنی و فایبرگلاس ساخته میشوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 02188879479 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید