اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209057700523662
در دسترس نیست

روش تصفیه پساب کارواش

بهترین روش تصفیه فاضلاب کارواش چیست؟

کد: 140209057700523662

، (اخبار رسمی): تصفیه فاضلاب کارواش راهکاری مناسب برای کاهش هزینه ها و جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط زیست است.در ادامه به بهترین روش های تصفیه پساب کارواش صنعتی اشاره خواهیم داشت.

بهترین روش تصفیه فاضلاب کارواش چیست؟
بهترین روش تصفیه فاضلاب کارواش چیست؟

در داخل پکیج تصفیه فاضلاب کارواش چندین فرآیند تصفیه فیزیکی و شیمیایی با انعقاد و زلال سازی فاضلاب پیاده سازی می شود. به همین دلیل فاضلاب به محض ورود تصفیه شده و تمام مراحل 100 درصد اتوماتیک هستند.

تصفیه فاضلاب کارواش راهکاری مناسب برای کاهش هزینه ها و جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط زیست است. در این کسب و کارها با نصب سیستم های کوچک به صورت روکار یا دفنی می توان بسیاری از آلاینده ها را از فاضلاب حذف کرد و با بازچرخانی پساب دوباره از آن برای شستشوی خودروها و آبیاری باغچه و فضای سبز و غیره استفاده کرد. اما روشی که فاضلاب کارواش تصفیه می شود تاثیر زیادی بر کیفیت خروجی این سیستم ها دارد. در ادامه به بهترین روش های تصفیه پساب کارواش صنعتی اشاره خواهیم داشت.

تصفیه پساب کارواش صنعتی

کارواش ها از کسب و کارهای بسیار پرمصرف آب هستند که تقریبا تمام آب به فاضلاب تبدیل می شود. در این نوع فاضلاب روغن و گریس، بنزین، مواد شوینده و گل و لای به وفور وجود دارد و به همین دلیل نباید وارد آب های سطحی شوند. علاوه براین، در برخی از کشورهای توسعه یافته فاضلاب این قبیل کسب و کارها امکان ورود به فاضلاب شهری را ندارند.

در چند سال اخیر سازمان حفاظت از محیط زیست به بسیاری از کارواش های صنعتی مجوز ورود فاضلاب به آب های سطحی و فاضلاب شهری را ارائه نمی دهد. به همین دلیل در کارواش باید ابتدا تصفیه فاضلاب انجام شود.

مشخصات فاضلاب کارواش

در پساب کارواش ها مقدار زیادی مواد شوینده و روغنی وجود دارد و به همین دلیل پارامترهای کیفی فاضلاب از حد استاندارد خارج می شوند. برخی از آلاینده های موجود در این نوع فاضلاب عبارتند از: روغن و گریس، گل و لای، سرب، فلزات سنگین، مواد شوینده و دترجنت ها، بنزین، گازوئیل، آرسنیک

روش های تصفیه فاضلاب کارواش

به دلیل تنوع بالا در انواع آلاینده ها در این نوع پساب، تنها با یک روش امکان تصفیه آنها وجود ندارد. علاوه براین، پساب های کارواش را نمی توان با روش های بیولوژیکی تصفیه کرد. چون نوع آلاینده های موجود در آن برای باکتری ها موثر نیست و امکان تصفیه وجود ندارد. به جای روش های بیولوژیکی از فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی برای تصفیه پساب کارواش استفاده می شود.

روند تصفیه پساب کارواش صنعتی به صورت زیر است:

پیش تصفیه؛ تصفیه فیزیکی

یکی از مهم ترین گام ها در تصفیه این پساب ها، حذف آلاینده های معلق جامد است. این مرحله پیش تصفیه به شمار می رود و با تجهیزاتی از قبیل آشغالگیر گل و لای جمع آوری می شود. در ابتدا تصفیه خانه یا سیستم تصفیه آشغالگیرها نصب شده و از ورود آلاینده های جامد معلق در اندازه های بزرگ به سایر بخش ها جلوگیری می شود.

انعقاد و لخته سازی پساب کارواش

مهم ترین آلاینده های موجود در این پساب ها ذرات روغنی و کلوئیدی هستند. این ذرات دارای بارهای الکتریکی هم نام بوده و به همین دلیل همدیگر را دفع می کنند. برای حل این چالش با روش های مختلف باید لخته سازی و انعقاد انجام شود. از بهترین روش های انعقاد می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

انعقاد با مواد شیمیایی

در این روش مواد شیمیایی منعقدکننده به فاضلاب تزریق می شوند. بعد از ورود این مواد به پساب ها فلوک ها ایجاد شده و بین ذرات معلق مانند پل عمل می کنند. این پل ها ذرات را به هم متصل کرده و به مرور لایه های لخته را تشکیل می دهند. لخته ها به مرور به بالای فاضلاب انتقال یافته و با تجهیزاتی از قبیل اویل اسکیمر می توان آنها را جمع آوری کرد.

این روش مزایای زیادی به همراه دارد، اما خرید مواد منعقدکننده هزینه زیادی را به همراه دارد. علاوه براین، در روش های تصفیه تلاش می شود از مواد شیمیایی جانبی استفاده نشود تا ترکیبات مضر تولید نشوند.

انعقاد الکتریکی پساب

از بهترین روش ها که هزینه کمی را به همراه داشته و هیچ ترکیب مضر جانبی تولید نمی کند، انعقاد الکتریکی است. برای اجرای این روش کاتد و آندها در فاضلاب قرار گرفته و انرژی الکتریکی بین آنها برقرار می شود. در این شرایط هیدرولیز رخ داده و یون های مثبت در فاضلاب ایجاد می شوند. این یون ها به ذرات معلق با بار منفی متصل شده و در نهایت در کف مخزن ته نشین می شوند.

پکیج تصفیه فاضلاب کارواش چیست؟

با توجه به اینکه به چند فرآیند تصفیه برای از بین بردن آلاینده های کارواش نیاز است، استفاده از دستگاه تصفیه بهترین گزینه خواهد بود. این دستگاه ها نوعی تصفیه خانه آماده و قابل حمل هستند که در ظرفیت های متنوعی تولید می شوند. در داخل پکیج تصفیه فاضلاب کارواش چندین فرآیند تصفیه فیزیکی و شیمیایی با انعقاد و زلال سازی فاضلاب پیاده سازی می شود. به همین دلیل فاضلاب به محض ورود تصفیه شده و تمام مراحل 100 درصد اتوماتیک هستند.

پکیج تصفیه فاضلاب کارواش باید بر اساس میزان فاضلاب تولیدی در شبانه روز تولید شود. از آنجا که کارواش ها ظرفیت های گوناگونی داشته و تعداد ماشین هایی که در آنها شستشو داده میشوند با هم فرق دارد، لذا این دستگاه ها از نظر ظرفیت و ابعاد متنوع هستند.

علاوه بر ظرفیت، جنس بدنه این پکیج ها نیز با هم تفاوت زیادی دارند. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی و پلی اتیلن بیشترین کاربرد را در این زمینه دارند. چون مدل های فلزی مقاومت بالایی در برابر فشار داخلی و خارجی و عوامل محیطی دارد. مدل های پلی اتیلن نیز مقاومت بالایی داشته و از نظر قیمت ارزان تر از فلزی هستند.

هر دو مدل پکیج تصفیه فاضلاب فلزی و پلی اتیلن کارواش به صورت روکار و توکار قابل اجرا و نصب هستند. با نصب این پکیج ها به صورت توکار احتمال برخورد ضربه با بدنه آنها کاهش یافته و فضای کمی را اشغال می کنند. هر دو مدل کاملا بدون صدا و انتشار بو و 100 درصد خودکار روند تصفیه را انجام می دهند.

ساخت پکیج تصفیه پساب کارواش

صدرامهاب یکی از مراکز سازنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب کارواش در ظرفیت های گوناگون با طراحی سفارشی است. محصولات این مجموعه دارای طراحی اختصاصی بوده و روند تصفیه متناسب با ویژگی های فاضلاب قابل تغییر هستند. بعد از طراحی و ساخت، کارشناسان صدرامهاب نصب و راه اندازی پکیج را انجام داده و آموزش های لازم را ارائه می دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید