اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209167717023662
در دسترس نیست

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140209167717023662

، (اخبار رسمی): پکیج تصفیه فاضلاب خانگی دستگاه دارای مخزن سرپوشیده است که داخل آن چنیدن فرآیند تصفیه پیاده سازی شده و روند تصفیه در این دستگاه ها خودکار است

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟
پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی دستگاه دارای مخزن سرپوشیده است که داخل آن چنیدن فرآیند تصفیه پیاده سازی شده و روند تصفیه در این دستگاه ها خودکار است

فاضلاب های تولید شده توسط انسان به اندازه فاضلاب صنعتی حاوی مواد شیمیایی نیستند، اما یکی از اصلی ترین منشاء شیوه بیماری ها به شمار می روند. به همین دلیل نباید به صورت مستقیم وارد آب های سطحی شوند. در مناطقی که امکان اتصال ساختمان ها به شبکه فاضلاب شهری وجود ندارد از تجهیزاتی به نام پکیج تصفیه فاضلاب خانگی می توان برای حذف آلاینده های خطرناک از پساب ها استفاده کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست؟

تمام انسان ها در طول روز مقدار زیادی آب مصرف می کنند که بخش اعظم آن در نهایت به فاضلاب تبدیل می شود. پخت و پز، شست و شوی لباس و ظروف، استحمام و استفاده از سرویس های بهداشتی و شست و شوی سطوح همگی باعث تولید فاضلاب انسانی می شوند. این نوع فاضلاب حاوی باکتری ها، مواد آلی، ذرات روغنی، ذرات جامد معلق، مواد شوینده و گل و لای هستند. ورود باکتری و پاتوژن های موجود در فاضلاب انسانی به آب های سطحی باعث آلوده شدن منابع آبی شده و در نهایت در شیوع بیماری های عفونی موثر هستند.

برای حل این مشکل، فاضلاب به شبکه فاضلاب شهری وارد می شود و در نهایت در تصفیه خانه ها فرایندهای تصفیه بر روی آنها انجام می شود. اما تمام ساختمان ها و مناطق مسکونی امکان اتصال به این شبکه را ندارند. به عنوان مثال، شهرک های نوپا و مناطق ویلایی و ییلاقی خارج از محدوده شهری این امکان را دارا نیستند. برای حل مشکل می توان از تصفیه خانه های کوچک و قابل حمل به نام پکیج تصفیه فاضلاب خانگی استفاده کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی دستگاه دارای مخزن سرپوشیده است که داخل آن چنیدن فرآیند تصفیه پیاده سازی شده است. روند تصفیه در این دستگاه ها خودکار است و از خروجی آن می توان برای آبیاری مزارع کشاورزی و فضاهای سبز استفاده کرد.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی در ظرفیت های گوناگونی قابل تولید است و روش های تصفیه پیاده سازی شده در آنها با هم فرق دارند. علاوه براین تفاوت ها، از نظر متریال به کار رفته در بدنه نیز این پکیج ها متفاوت هستند. بر اساس جنس می توان این سیستم ها را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی فلزی

مقاوم ترین نوع این دستگاه ها دارای مخزن فلزی هستند که فشار داخلی و خارجی باعث ترک و شکستگی آنها نمی شود. فلز به کار رفته در این پکیج ها کاملا ضد زنگ بوده و مواد موجود در فاضلاب نیز باعث خوردگی آنها نمی شوند. کربن استیل از بهترین متریال فلزی قابل استفاده در این نوع پکیج است.

با توجه به استحکام و مقاومت بسیار بالای پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، این دستگاه قابل تولید در ظرفیت های بسیار بالا است. علاوه براین، می توان آنها را به صورت روکار و توکار نصب و اجرا کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی پلی اتیلن

نوع دیگری از این سیستم ها با مواد پلی اتیلنی قابل تولید هستند که قیمت ارزان تری نسبت به فلزی دارند. مواد پلی اتیلنی سبک تر از فلز هستند و مواد خورنده بر روی آنها تاثیر منفی ایجاد نمی کند. یکی از ویژگی های مثبت این پکیج ها، عایق بودن در برابر نم و رطوبت است. به همین دلیل احتمال نشت فاضلاب از بدنه پکیج صفر است و می توان آنها را به صورت روکار و زمینی نصب کرد.

به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا این دستگاه برای بسیاری از مجتمع های مسکونی کاربرد گسترده ای پیدا کرده است.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی فایبرگلاس

مواد فایبرگلاس از نظر مقاومت و استحکام در سطح بسیار خوبی قرار دارند، اما این مدل پکیج قیمت بالایی دارد. به همین دلیل در سایزهای بالا به ندرت تولید شده و بیشتر تمایل به استفاده از نوع فلزی و پلی اتیلن است.

روش تصفیه فاضلاب خانگی

در فاضلاب های انسانی آلاینده های مختلفی وجود دارد و برای از بین بردن آنها نمی توان تنها از یک روش و فرآیند استفاده کرد. به همین دلیل در پکیج تصفیه فاضلاب خانگی مجموعه ای از چند روش پیاده سازی می شود و در هر مرحله نوع خاصی از آلاینده ها هدف قرار می گیرند. روش کار این دستگاه و بخش های مختلف آن عبارتند از:

تصفیه فیزیکی: ذرات جامد معلق در فاضلاب که اندازه های بزرگی دارند در این مرحله حذف می شوند. برای حذف این آلاینده ها از آشغالگیر استفاده می شود که مکانیکی بوده و نیاز به دخالت دست انسان نیست.

از مهم ترین بخش ها در روند تصفیه فاضلاب انسانی می توان به تصفیه بیولوژیکی اشاره کرد. در این مرحله یک یا چند فرآیند بیولوژیکی برای تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب توسط باکتری ها اجرا می شود. فرآیندهای بیولوژیکی دارای تنوع بالایی هستند و در دو نوع هوازی و بی هوازی قابل دسته بندی هستند.

بقایای مواد آلی تجزیه شده در مخزن بعدی به مرور ته نشین می شوند. در نهایت لایه های لجن را تشکیل داده و می توان آنها را از مخزن تخلیه کرد. بخشی از این لجن به عنوان منبع غذایی باکتری ها در گام قبل قابل استفاده است و برگشت داده می شوند.

در نهایت برای حذف باکتری، پاتوژن و ویروس ها و گندزدایی فاضلاب در فاز آخر گندزدایی انجام می شود.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

از مهم ترین موارد کاربرد این پکیج تصفیه فاضلاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصفیه فاضلاب هتل
  • تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی
  • تصفیه فاضلاب خوابگاه
  • تصفیه فاضلاب کمپ های کارگری
  • تصفیه فاضلاب کمپ های آموزشی و نظامی
  • تصفیه فاضلاب زندان
  • تصفیه فاضلاب ویلا
  • تصفیه فاضلاب ساختمان های اداری و آموزشی
  • مزایای پکیج تصفیه فاضلاب انسانی
  • تصفیه فاضلاب کاملا خودکار
  • قابلیت حمل و جا به جایی و نصب در مکان جدید
  • تصفیه فاضلاب بدون انتشار بو و صدا
  • قابل نصب روکار و توکار
  • تصفیه فاضلاب با کمترین مصرف انرژی
  • قابلیت ارتقاء پکیج و تغییر در برخی از فرآیندها

برای خرید این پکیج ها می توانید از محصولات صدرامهاب استفاده کنید. طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی صدرامهاب به صورت اختصاصی بعد از آنالیز فاضلاب انجام می شود. به همین دلیل نوع فرآیندهای تصفیه با ویژگی های فاضلاب تناسب داشته و در نهایت خروچی مطلوبی را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست نام صدرامهاب را در اینترنت جستجو و یا با شماره 02188879479 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید