اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395021955685284

دستاوردها و پیشرفت‌های دو دهه اخیر صنایع ساختمانی برای رسیدن به خانه‌های هوشمند

کد: 1395021955685284

http://j.mp/27751JG

، رشت , (اخبار رسمی): پیشرفت روزافزون تکنولوژی به طور مداوم شاهد ظهور فناوری های جدید در عرصه‌های گوناگون زندگی هستیم. صنایع ساختمانی نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده و تکنولوژی با سرعتی قابل توجه و خیره‌کننده در راستای نیاز ساکنان ساختمان‌ها، پای به این عرصه نهاده است.

خانه هوشمند

امروزه مفاهیم و پارامترهای لازم جهت یک زندگی ایده آل، پا را فراتر از چهارچوب ها و تعاریف گذاشته و صرفا محدود به یک چهاردیواری با یک سقف بالای سر نیست. چرا که امروزه، قابلیت‌های خاصی چون کنترل منزل از راه دور، کنترل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، کنترل آسانسور، سیستم‌های ایمنی و امنیتی، سیستم سخنگوی فارسی و ده‌ها قابلیت نرم‌افزاری دیگر جهت اداره محیط زندگی، بخش جدا نشدنی و لاینفک زندگی امروزی است.

بنابراین مهم است در خانه‌ای زندگی کنیم که خطر نشت گاز و حریق ما را تهدید نکند و یا اگر هم اتفاقی افتاد جلوی گسترش حادثه، به‌صورت سریع و اتوماتیک گرفته شود. این مهم است که در خانه‌ای امن و به دور از دغدغه‌هایی مانند سرقت و ... زندگی کنیم. علاوه بر تمام این موارد مهم، ضروری به نظر می‌رسد که در خانه‌ای زندگی کنیم که مصرف انرژی در آن، منطبق با الگوی صحیح مصرف طراحی شده باشد.

دستاوردها و پیشرفت‌های دو دهه اخیر بسیار قابل توجه بوده و قابل قیاس با دستاوردهای پیشین این صنعت نیست. تصور خانه‌ای که در آن همه چیز به صورت اتوماتیک و هوشمند است و بسیاری از اجزای ساختمان، از درب و پنجره و پرده‌ها گرفته تا روشنایی‌ها، آب، برق، گاز، تلفن و حتی انواع سیستم‌های ایمنی و امنیتی و رفاهی ساختمان تحت مدیریت یک پردازشگر مرکزی قرار دارد، دیگر تصوری محال و دور از دسترس نیست. به عنوان یک تعریف اجمالی از این فناوری مدرن و گسترده که اکنون در خدمت بشر قرار گرفته است، باید گفت: خانه هوشمند؛ خانه ایست که نسبت به شرایط محیطی پیرامون خود و همچنین فرامین صاحب خانه به دلیل دارا بودن یک هوش مصنوعی عکس‌العمل نشان می‌دهد. مانند کنترل و مدیریت سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم‌های صوتی و پخش موسیقی، روشنایی اتوماتیک، تردد و عبور و مرور افراد و همچنین ایفای نقشی موثر در ارتقای ایمنی و امنیت ساختمان. اتوماسیون و هوشمندسازی، سالهاست که در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار گرفته است از صنایع خودروسازی گرفته تا دیسپاچینگ نیروگاه‌ها و بسیاری دیگر از شاخه‌ها، نشانه‌هایی از رسوخ این فناوری در صنایع است. به عنوان مثال در کنترل خودکار و هوشمند هدایت هواپیما که اکنون به جزئی لاینفک و جدانشدنی از مجموعه امکانات هواپیماها بدل گشته، سیستم هوشمند، تمام اجزای هواپیما ازجمله موتورها و بال‌ها، مسیریابی و هدایت هواپیما، کنترل فشار هوا و برقراری تعادل دما، میزان اکسیژن و بسیاری از موارد دیگر را هوشمندانه هدایت می‌کند تا ضمن کمک به خلبان، خطای انسانی را نیز، به حداقل برساند. در واقع می توان گفت که خانه هوشمند هم نوع دیگری از اتوماسیون است که این‌بار به جای یک کارخانه و یا کارگاه بتن در یک خانه به‌کار گرفته شده‌است و امروزه می توان ادعا کرد که سیستم خانه هوشمند، ماحصل تمام پیشرفت‌های فنی و عملی بشر در این حوزه است. دانشی که می تواند به ما در داشتن یک زندگی بهتر و راحت‌تر و همچنین به دست آوردن آرامش و امنیت خاطر، کمک‌های شایانی کند.

 در این میان، خانه هوشمند طراحی شده توسط شرکت هوشمندسازان، گامی اساسی در جهت بالا بردن سطح کیفیت و استاندارد زندگی است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توانند از سایت www.hooshmandbms.com  بازدید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت هوشمندسازان

شرکت هوشمندسازان از اواسط سال 1388 فعالیت خود را در زمینه هوشمندسازی ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]