کد: 1395041261565534

روزی که از ارواح گرسنه دلجویی می شود

عید ارواح در کشور چین

کد: 1395041261565534

https://goo.gl/r8PrVn

، تهران , (اخبار رسمی): اگر عاشق ترس و وحشت هستید و سعی می کنید با لرزه انداختن بر اندام خود، آدرنالین بدنتان را زیاد کنید باید در ماه آگوست در چین باشید. چینی ها معتقدند در نیمه هفتمین ماه قمری (معمولا در ماه آگوست)، فصل سیر و گردش ارواح آن هم به صورت گرسنه است و از این رو تلاش می کنند با اقداماتی نظیر غذا دادن به آنها از این ارواح، دلجویی کنند.

منبع عکس وب سایت ویکی سفر (www.wikisafar.com) می باشد.

 جالب است بدانید ماه آگوست در کل به عنوان ماه ارواح شناخته می شود و این موضوع را از نام ماه نیز می توان متوجه شد.

از دیگر برنامه هایی که به مناسبت این روز انجام می شود می توان به سوزاندن پول های کاغذی ویژه اشباح و رها کردن قایق های کاغذی همراه با فانوس در آب نیز اشاره کرد. چینی ها همچنین معتقدند در چنین روزی شروع کسب و کار جدید و همچنین برگزاری مجلس عروسی شگون ندارد و از شنا کردن و انجام دیگر ورزش های آبی نیز باید خودداری کرد.

جالب است بدانید اگر کودکی در این روز به دنیا آید معمولا تاریخ تولد کودک را تاریخی دیگر (مثلا تاریخ تشکیل نطفه) ثبت می کنند تا این احتمال که روحی با کودک ارتباط برقرار کرده است را از بین ببرند و اگر کسی نیز در این روز بمیرد اعتقاد بر این است که آن فرد از خانواده خود ناراضی بوده است و با ارواحی که آمده اند، رفته است.

برخی از خانواده ها حتی در این روز در کنار سفره غذای خود که معمولا غذاهای گیاهی نیز است، جایی را برای مردگان خود در نظر می گیرند تا آنها در کنار سفره نشسته و همراه خانواده غذا بخورند. در این روز همچنین بوی بخور و عود در هوا بسیار پراکنده است.

اگر بخواهیم شبیه سازی داشته باشیم این مراسم مثل عقیده مسلمانان در شب های جمعه است با این تفاوت که معتقدان به دین اسلام می گویند با دعا و نیایش باید از ارواح دلجویی کرد و آنان را سیراب کرد، نه با غذاهای مادی.

سنت عید ارواح در چین گرچه از نظر ریشه با جشن هالووین اروپایی متفاوت است، اما در آداب و سنن با آن اشتراکاتی دارد کما اینکه در این عید و جشن هم مردم سعی دارند یکدیگر را بیشتر بترسانند.

گردشگران بسیاری بخاطر این عید، عزم چین می کنند تا بتوانند در عین دیدن سنت های خاص این جشن، به دیدن برخی از تزئینات و نماهای خاص چنین جشنواره ای و البته به تماشای اپراهای خاصی که در این روزها اجرا می شود، بروند.

نباید پنداشت جشن ارواح، صرفا یک جشن قومی یا بومی در چین است، بلکه به دلیل ماهیت دینی این جشن در بودائیسم و تاتوئیسم، این فستیوال در کشورهای دیگری چون ویتنام، تایوان، ژاپن و سنگاپور هم برگزار می شود.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر از این مراسم کلیک نمایید.

منبع: وب سایت گردشگری ویکی سفر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح