اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301297891818329
در دسترس نیست

بررسی امکانات قطارهای رجا و فدک: سفری آسوده در ریل

کد: 140301297891818329

، (اخبار رسمی): قطارها، وسیله‌ای امن، راحت و به‌صرفه برای مسافرت‌های دور و نزدیک هستند؛ آن‌ها نه‌تنها بودجه شما را برای تفریحات بیشتر ذخیره می‌کنند، بلکه تجربیات متفاوتی را هم در اختیارتان قرار می‌دهند. فکر می‌کنید کدام قطار برای مسافرت بهتر است؟! طبیعتا قطاری که امکانات آن بیشتر و البته مطابق میل شما باشد.

بررسی امکانات قطارهای رجا و فدک: سفری آسوده در ریل
بررسی امکانات قطارهای رجا و فدک: سفری آسوده در ریل
بررسی امکانات قطارهای رجا و فدک: سفری آسوده در ریل
بررسی امکانات قطارهای رجا و فدک: سفری آسوده در ریل
بررسی امکانات قطارهای رجا و فدک: سفری آسوده در ریل
بررسی امکانات قطارهای رجا و فدک: سفری آسوده در ریل

در همین راستا، شرکت‌های ریلی رجا و فدک با ارائه امکانات و خدمات رفاهی متعدد، با هم در رقابت‌اند. فدک، لوکس‌ترین قطارها را روانه خطوط ریلی کرده است و با خرید بلیط قطار رجا امکان سفر به تمامی شهرهای واقع در خطوط ریلی را دارید. در این مقاله، امکانات قطارهای رجا و فدک را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تفاوت قطارهای رجا و فدک

این روزها مسافرت با قطار طرفداران بسیاری پیدا کرده است و اکثر افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، داشتن حریم خصوصی، حمل بار به دلخواه و بسیاری مزایای دیگر، این وسیله را انتخاب می‌کنند.

رجا و فدک، هر دو جزو محبوب‌ترین شرکت‌های مسافربری ناوگان ریلی کشور محسوب می‌شوند و با ارائه واگن‌های باکیفیت و همچنین خدمات رفاهی متنوع، رضایت مشتریان خود را جلب کرده‌اند؛ بااین‌حال، این دو شرکت از‌لحاظ مسیرهای تحت پوشش و تنوع قطارها با هم تفاوت دارند.

قطار فدک، نسبتا جدید است و بر‌همین‌اساس مسیرهای کمتری را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما قطارهای رجا در خطوط مختلف ریلی پراکنده هستند و تقریبا تمامی مسیرهای ریلی کشور را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

قطارهای رجا شامل انواع قطارهای دو، سه، چهار و پنج‌ستاره، کوپه‌ای 4 و 6نفره و اتوبوسی یک‌طبقه و دو‌طبقه است و به‌عبارتی تنوع زیادی دارند. در‌حال‌حاضر، قطارهای فدک فقط از نوع پنج‌ستاره کوپه‌ای هستند.

مسیر قطارهای فدک

قطارهای فدک از سال 1393 با هدف ارتقای استانداردهای ریلی و ارائه خدمات سطح بالاتر به مسافران، به‌عنوان اولین قطارهای پنج‌ستاره ایرانی وارد ناوگان ریلی کشور شدند. این قطارها در هر سفر، 400 مسافر را جابه‌جا می‌کنند. قطارهای فدک از نوع کوپه‌ای 4نفره هستند و هر واگن دارای 9 تا 10 واگن و هر واگن دارای 10 کوپه است. در‌حال‌حاضر، قطارهای فدک در مسیرهای شهرهای شمالی، جنوبی و شرقی از‌جمله تهران، زنجان، مشهد و تهران-شیراز سرویس‌دهی دارند.

مسیر قطارهای رجا

شرکت رجا با قطارهای متنوع خود در مسیرهای متعددی فعالیت دارد. با خرید بلیط قطار رجا می‌توانید از تهران به شهرهای مشهد، اهواز، ساری، شیراز، مهاباد، ارومیه، همدان، طبس، ملایر، اراک، زنجان، قزوین، کرج، اصفهان، زاهدان، تبریز و بالعکس سفر کنید. این قطارها تقریبا هر‌روزه و به‌طور مرتب به این مقصدها می‌روند. برخی از پر‌تردد‌ترین مسیرهای قطارهای رجا عبارت‌اند از:

  • تهران-مشهد
  • مشهد-اصفهان
  • قم-مشهد
  • کاشان-تبریز
  • تهران-اصفهان

امکانات قطارهای رجا

با‌توجه‌به این‌که شرکت رجا قطارهای متنوعی دارد، امکانات رفاهی هر کدام از قطارهای آن بسته به نوع و ستاره قطار متفاوت است. قطارهای شرکت رجا از ویژگی‌ها، امکانات و خدماتی به شرح زیر برخوردار هستند.

امکانات قطارهای 4تخته رجا

قطارهای 4تخته که از نوع کوپه‌ای هستند، نه‌فقط در ایران، بلکه در سطح جهانی نیز محبوب و رایج هستند. مهم‌ترین مزیت این قطارها، ایجاد فضایی خصوصی و راحت برای مسافران است؛ این قطارها امکانات خوبی ارائه می‌دهند که البته بسته به ستاره قطار و شرکت ریلی ارائه‌دهنده بلیط، ممکن است فرق داشته باشد.

قطارهای 4تخته شرکت رجا شامل قطار زندگی، سیمرغ، خلیج‌فارس، غزال و سبز هستند. درمجموع، برخی از امکانات این قطارهای 4نفره به شرح زیر است.

  • سیستم تهویه مطبوع در هر کوپه
  • سفارش انواع خوراکی
  • پذیرایی عالی (پذیرایی ویژه کودکان)
  • میزهای تاشو در داخل کوپه
  • سیستم احضار مهماندار با قابلیت برقراری تماس صوتی از داخل کوپه
  • سیستم اعلان وضعیت پر یا خالی‌بودن سرویس بهداشتی
  • رستوران تمیز و باکیفیت
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
  • توزیع بسته‌های میان‌وعده
  • توزیع سرویس خواب
  • سرگرمی شامل توزیع روزنامه، کتابخانه، سیستم‌های صوتی و تصویری
  • ارائه صندلی چرخ‌دار برای افراد توان‌خواه

امکانات قطارهای سالنی؛ ارزان‌ترین قطارهای رجا

شرکت رجا در میان واگن‌های متنوع خود، قطارهای سالنی یا اتوبوسی هم دارد که این قطارها اکثرا در مسیرهای کوتاه فعالیت می‌کنند و امکانات کمتری نسبت به قطارهای کوپه‌ای دارند. همچنین قیمت بلیط قطار سالنی رجا نسبت به قطارهای کوپه‌ای 4 و 6تخته آن کمتر است. ناگفته نماند که قطارهای سالنی از نوع خود‌کششی هستند و سرعت بیشتری نسبت به قطارهای کوپه‌ای دارند.

قطار ارم، قطار صبا و قطار تندروی پردیس، جزو قطارهای اتوبوسی شرکت رجا هستند. این قطارها غالبا در مسیرهای پرترددی همچون مسیر قطار تهران-مشهد و بالعکس فعالیت دارند و درمجموع امکاناتی به شرح زیر ارائه می‌دهند.

  • سرعت بالا (قطار پردیس و صبا 160 کیلومتر بر ساعت، ارم 12 کیلومتر بر ساعت)
  • صندلی‌های راحت و استاندارد برای داشتن سفری راحت
  • سیستم‌های صوتی و تصویری و توزیع هدفون برای گوش‌دادن به موسیقی یا فیلم
  • پذیرایی به‌صورت یک وعده غذایی رایگان (صبحانه، ناهار یا شام بسته زمان سفر)
  • سرویس‌های بهداشتی فرنگی و ایرانی
  • پنجره‌های دوجداره
  • تهویه مطبوع

امکانات قطارهای 6تخته رجا

در میان قطارهای متنوع رجا، قطارهای کوپه‌ای 6تخته پارسی، نسیم، میلاد و زاگرس نیز وجود دارند. این قطارها امکانات مختلفی از‌جمله سیستم تهویه مطبوع، بوفه، صندلی‌های چرخ‌دار برای افراد توان‌خواه، واگن‌های مجهز به عایق دما، سیستم گرمایشی و گرمایشی، سرویس خواب مناسب و بهداشتی، سیستم‌های صوتی، رستوران و ... هستند. هر کدام از قطارهای 6تخته رجا از‌لحاظ امکانات ممکن است تفاوتی‌هایی با هم داشته باشند.

امکانات قطارهای فدک

قطارهای فدک، جزو لوکس‌ترین قطارهای ایران به‌شمار می‌روند. این قطارها با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و مسیرهای ریلی مختلف را در زمان کمتری می‌پیمایند. قطارهای پنج‌ستاره و لوکس فدک از امکاناتی همچون کنترل صدا و حرکت توسط عایق‌های مناسب، ارائه وعده‌های عصرانه و صبحانه، وجود لوازم صوتی و تصویری، وجود مهمانداران باتجربه، قابلیت تنظیم دمای کوپه، خوش‌آمدگویی و استقبال از مسافران، پذیرایی با غذاهای ایرانی و فرنگی متنوع را ارائه می‌دهند.

گفتنی است که قیمت بلیط قطار فدک نسبت به قیمت بلیط قطارهای رجا نسبتا گران‌تر است. البته قطار پنج‌ستاره زندگی رجا، از‌لحاظ امکانات و قیمت تفاوت چندانی با قطارهای فدک ندارد.

فلای تودی؛ به‌روزترین سایت خرید و رزرو آنلاین بلیط قطار

فلای تودی، به‌روزترین و جامع‌ترین سایت خرید و رزرو اینترنتی بلیط قطار در ایران محسوب می‌شود که خدمات خود را با بهترین کیفیت به مسافران ارائه می‌دهد. در این سایت، امکان دسترسی به تمامی قطارهای موجود در مسیرهای ریلی کشور از‌جمله بلیط قطار رجا و فدک فراهم شده است. فلای تودی، خدمات دیگری همچون رزرو پروازهای داخلی و بین‌المللی، رزرو هتل‌های داخلی و خارجی، خرید تورهای گردشگری و انجام اقدامات درخواست ویزا را ارائه می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]