اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042666335617

گلایه رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان از نبود رقابت در مناطق آزاد

قشم بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین

کد: 1395042666335617

http://goo.gl/swIR9k

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: در مناطق آزاد به ویژه جزیره قشم هدف تولید صنایع استراتژیک بود اما متاسفانه تبدیل به بازاری برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شده است.

قشم بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم ، حسین هاشمی تختی در جمع خبرنگاران با ابرازگلایه از وضعیت کنونی مناطق آزاد در کشور و استان هرمزگان بیان داشت: در اهداف راه اندازی مناطق آزاد توسعه صادرات و ایجاد فضایی برای تولید کالاها با شرایط ویژه گمرکی و صادرات بود متاسفانه به اهداف تعیین شده نرسید.

 هاشمی تختی عنوان کرد: مناطق آزاد کیش و قشم از اهداف منحرف شده اند و تجارت و واردات از کشورهای همسایه و چین بیشتر نمود دارد و نتوانسته اند یک منطقه آزاد صنعتی و توریستی باشند.
 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در جزیره قشم فرصت های زیادی برای تولید کار و توسعه صنایع استراتژیک است، اما از این فرصت و فضا به خوبی استفاده نشده است. جاذبه های گردشگری این جزیره به خوبی معرفی نشده است و در پس اجناس بی کیفیت وارداتی به فراموشی سپرده شد.
 هاشمی تختی افزود: زمانی که استارت راه اندازی مناطق آزاد در جنوب کشور زده شد نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس ناز توسعه و رونق قشم و کیش دوچندان شد. با گذشت زمان روند توسعه این مناطق به غیر از اهداف تعیین شده بود. و به جای رقابت با کشورهای همسایه به مکانی برای عرضه اجناس این کشورها تبدیل شد.
 وی با تصریح بر اینکه نتوانستیم به اهداف مان برای مناطق آزاد برسیم، افزود: یکی از اهداف مناطق آزاد مبحث نفتی است که این موضوع برای جزیره قشم در نظر گرفته شده بود ولی به این موضوع نیز دست نیافتیم در حالی که آنجا آزادراه کشتی ها است و می توانستیم سوخت آنها را تامین کنیم.
 وی گفت: در این حوزه، در مناطق آزاد به ویژه جزیره قشم هدف این بود که بتوانیم صنایع استراتژیک را تولید کنیم تا پایه ای برای صادرات شود و البته داخل کشور نیز تامین شود، اما متاسفانه تبدیل به بازاری برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شده ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار