اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051173875427

در نشست وزیر فرهنگ تاکید شد

گسترش همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی

کد: 1395051173875427

https://goo.gl/yXudOo

، تهران , (اخبار رسمی): «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی نهاد مقدسی است که امروزه به صورت یک نهاد و درخت تنومند درآمده است.

تقویت نقاط مشترک همکاری های فرهنگی

 به  گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این نهاد در بخش های مختلف هنری و فرهنگی موفقیت های بسیاری را کسب کرده که امروزه شاهد آن هستیم. 

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک بازوی موثر می تواند در مجموعه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های سینمایی، کتاب، هنری های نمایشی، هنرهای تجسمی و ... همکاری های لازم را داشته باشد.

جنتی گفت: لازم است در مقولات و موضوعات فرهنگی کشور از افراد فرهیخته و آشنا به امور بهره برد و در زمینه بررسی های کتاب نیز از افراد دانشگاهی و آشنای به امور بهره برد.

وی با اشاره به فعالیت های سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی در کشور نیاز به تقویت بیشتری دارد و باید افراد فعال دراین زمینه را حمایت کرد تا بتوانند در این زمینه تقویت و به خلق آثار خوبی بپردازند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید، همکاری در حوزه مد و لباس، حوزه رسانه و ... را از دیگر مقولاتی برشمرد که وزارت ارشاد و جهاد دانشگاهی می توانند همکاری های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد :جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه نظرسنجی به دریافت نظرات مردم در زمینه انتظارت فرهنگی شان در کشور بپردازد تا از این طریق نبض و خواسته های فرهنگی آنها به اطلاع  تمامی مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی برسد.

 

وی تاکید کرد: با این نظر سنجی می توان به انتظارات مردم از امامان جمعه، ائمه جماعات، راه حل های مقابله با بد حجابی و ... پی برد و مسوولان فرهنگی کشور در این زمینه چاره اندیشی کنند.

 

جنتی با اشاره به همایش ملی خلیج فارس ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد است تا با تاسیس بنیاد ملی خلیج فارس و با مرکزیت هرمزگان به جمع آوری اسناد، نقشه ها، کتاب های تخصصی در حوزه خلیج فارس، فیلم های با موضوع خلیج فارس و تمامی اسناد مکتوب و غیر و کتوب و سمعی و بصری بپردازد.

 

وی افزود: با تاسیس بنیاد خلیج فارس می توان به تغذیه اطلاعاتی در زمینه خلیج فاس و تاریخ آن پرداخت که مورد استفاده بسیاری از علاقه مندان خواهد بود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سال 1383 نمودار نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غالب شش معاونت شامل چهار معاونت تخصصی و دو معاونت پشتیبانی به تایید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور رسید و برای اجرا ابلاغ گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها