اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212027828423183
در دسترس نیست

چت جی پی تی 250 برابر از غول صنعت سرگرمی به 1 میلیون کاربر رسیده است!

کد: 140212027828423183

، (اخبار رسمی): نتفلیکس در دهه اخیر بزرگترین پلتفرم فیلم و سریال دنیا بوده است و کاربران آن هر روز در حال افزایش هستند. در مقابل، هوش مصنوعی Chat gpt با باز کردن یک بازار جدید برای رفع نیاز کاربران، با سرعتی بسیار بیشتر از نتفلیکس در حال گسترش جامعه‌ی خود است. در ادامه بیشتر با روند رشد هر دو پلتفرم آشنا می‌شویم.

چت جی پی تی 250 برابر از غول صنعت سرگرمی به 1 میلیون کاربر رسیده است!
چت جی پی تی 250 برابر از غول صنعت سرگرمی به 1 میلیون کاربر رسیده است!

تنها در عرض 5 روز، پلتفرم هوش مصنوعی یک میلیون کاربر را جمع آوری کرده است، دستاوردی که برای نتفلیکس 1278 روز طول کشید. به عبارت دیگر ChatGPT از نظر سرعت جذب کاربر، ۲۵۵ برابر از نتفلیکس پیشی گرفته است.

ChatGPT با جمع آوری یک میلیون کاربر در زمان رکورد به نقطه عطف قابل توجهی دست یافته است و بیش از 250 بار از Netflix پیشی گرفته است. این شاهکار چشمگیر از اثربخشی و محبوبیت آن به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی پیشرو در صنعت صحبت می کند.

داده های اخیر جمع آوری شده توسط مرکز بلاک چین نشان داده است که ChatGPT به یک نقطه عطف واقعاً قابل توجه دست یافته است. تنها در عرض 5 روز، پلتفرم هوش مصنوعی یک میلیون کاربر باورنکردنی را جمع آوری کرده است، دستاوردی که برای نتفلیکس 1278 روز طول کشید. به عبارت دیگر، ChatGPT از نظر سرعت جذب کاربر، ۲۵۵ برابر از نتفلیکس پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید اکانت نتفلیکس

این دستاورد برجسته موقعیت ChatGPT را به عنوان یک مدل برتر زبان هوش مصنوعی در صنعت مستحکم کرده است. علیرغم وجود نسبتاً کوتاه آن، محبوبیت آن همچنان در حال افزایش است، همانطور که توسط امتیاز Google Trends برای کلمه کلیدی «ChatGPT» مشهود است. در 19 مارس به امتیاز 100 در سراسر جهان رسید.

این بالاترین امتیازی است که کلمه کلیدی تاکنون ثبت کرده است و نشان دهنده افزایش قابل توجهی از امتیاز یک امتیاز آن در نوامبر 2022 است.

با بررسی داده ها، مشخص می شود که علاقه به کلمه کلیدی "ChatGPT" نیز در مدت کوتاهی از زمان شروع آن افزایش قابل توجهی داشته است. قبل از تاریخ انتشار ربات چت، در 27 نوامبر، این کلمه کلیدی تنها در یک امتیاز قرار داشت، اما در 20 دسامبر به 20 امتیاز رسید.

به طور پیوسته به افزایش خود ادامه داد تا اینکه در ماه مارس سال جاری به 100 امتیاز رسید. افزایش علاقه به ChatGPT را می توان مستقیماً به راه اندازی آخرین مدل آن، GPT-4 نسبت داد که در اوایل این ماه رونمایی شد. وقتی نرخ رشد پایه کاربر ChatGPT را با سایر شرکت‌های بزرگ مقایسه می‌کنیم، برتری پلتفرم آشکارتر می‌شود. به عنوان مثال، 730 روز طول کشید تا Airbnb یک میلیون عضو را وارد کند، نرخی که 146 برابر کندتر از ChatGPT است.

از سوی دیگر، فیس بوک نرخ رشد خود را 60 برابر کندتر از ChatGPT نشان داد و 304 روز طول کشید تا به همان نقطه عطف برسد. حتی شرکت‌هایی که در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند - اینستاگرام و آیفون - با نرخ رشد پایه کاربر 15 برابر کمتر از ChatGPT فاصله زیادی دارند. شایان ذکر است، تنها در عرض دو ماه پس از راه اندازی، ChatGPT، چت ربات محبوب هوش مصنوعی، به تعداد 100 میلیون کاربر رسید.

منحصر به فرد بودن مدل

سهم قابل توجهی از محبوبیت ChatGPT به تبلیغات عمومی در صنعت هوش مصنوعی و همچنین ماهیت کاربر پسند آن نسبت داده می شود. برخلاف سایر فناوری‌های هوش مصنوعی، ربات چت یکی از اولین ربات‌هایی بود که به شیوه‌ای قابل درک در دسترس عموم قرار گرفت. چیزی که GPT را متمایز می کند توانایی آن در تولید خروجی هایی است که به جای تولید کد یا داده به سادگی توسط انسان قابل درک است.

برخلاف موتورهای جستجو مانند گوگل، ChatGPT می‌تواند در مکالمات شرکت کند و پاسخ‌های انسان‌مانند و گفت‌وگو را به کاربران ارائه دهد. می توان از آن درخواست کرد که نامه استعفا، درخواست بحث در کلاس و حتی آزمون های دانش آموز ایجاد شود.

یک بحث مداوم در مورد تأثیر آتی ChatGPT وجود دارد، که تصور می‌شود به سرعت و کارایی که کسب‌وکارها با آن فناوری را در عملیات خود می‌پذیرند و ترکیب می‌کنند، متکی است. با این وجود، انتظار می رود ChatGPT و سایر برنامه های هوش مصنوعی مشابه تأثیر قابل توجهی بر آینده تجارت داشته باشند.

ChatGPT دارای پتانسیل تغییر دهنده بازی در دنیای تجارت است. ChatGPT با خودکار کردن کارهای روزمره، ارائه تجزیه و تحلیل داده های فوری، تطبیق چندین زبان و افزایش دقت داده ها، پتانسیل ایجاد انقلابی در تخصیص زمان و منابع را دارد.

رشد و محبوبیت چشمگیر ChatGPT، که با نرخ جذب کاربر رکوردشکن و امتیاز Google Trends مشهود است، موقعیت آن را به عنوان یک مدل زبان پیشرو در صنعت و یک تغییر بالقوه بازی در آینده کسب و کار مستحکم می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها