اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051375845699

جذب27 هزار نفر به بدنه آموزش و پرورش

کد: 1395051375845699

https://goo.gl/xn43sv

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از 27 هزار نفر به بدنه وزارت آموزش و پرورش اضافه می‌شوند.

جذب27 هزار نفر به بدنه آموزش و پرورش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،علی زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش،با بیان اینکه علاقه، استعداد، نیاز و امکانات چهار مولفه هدایت تحصیلی هستند، گفت: هدایت تحصیلی نقطه مطلوب بین انتخاب دانش‌آموز و امکانات و نیازهای موجود است.

وی با بیان اینکه اخباری مبنی بر اینکه هدایت تحصیلی دانش آموز را به اجبار به کاردانش و فنی و حرفه‌ای سوق می‌دهد درست نیست، افزود: هیچ اجباری در هدایت تحصیلی نداریم، بلکه دوازده اولویت بر اساس شاخص‌ها در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد.

زرافشان با بیان اینکه در حال حاضر در پذیرش رشته‌های کاردانش نیز 40 درصد ظرفیت داریم، تصریح کرد: در توزیع متوازن نیز هیچ تفاوتی بین مدارس قائل نیستیم.

وی با اشاره به پروژه مهر سال جاری، افزود: با توجه به اینکه امسال اولویت استقرار پایه دهم را داریم، 150 رشته کاردانش، 40 رشته فنی و حرفه‌ای و چهار رشته نظری برای دانش‌آموزان تعریف شده است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، گفت: در این خصوص اجرای چند برنامه از جمله تشکیل گروه‌های آموزشی، تغییر و تحول مدرس در تغییر مدیریتی و یک دوره آموزش ضمت خدمت و ارزشیابی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه استقرار پایه دهم یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در این راستا تهیه جدول مواد درسی و تصویب آن مد نظر بود و چند درس جدید شامل انسان و محیط زیست، انسان و سلامت، سواد رسانه‌ای و کارآفرینی به دروس دانش آموزان اضافه شده است.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتب درسی از 15 شهریورماه توزیع خواهد شد، افزود: آموزش معلمان نیز همراه با کتاب خواهد بود و به غیر از 130 میلیون جلد کتابی که هر سال منتشر می‌شود، برای پایه دهم نیز کتب جدید چاپ شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در پایه نهم 36 هزار معلم کمبود داشتیم و در مقابل در دوره متوسطه دوم مازاد نیرو داشتیم، ادامه داد: لازم است استان ها تراز مناطق آموزشی خود را با توجه به بازنشستگی تنظیم کنند.

زرافشان با بیان اینکه امسال سیزده هزار معلم ابتدایی و پنج هزار نفر استخدامی سال‌های قبل که یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره سپری کردند به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند، اضافه کرد: به غیر از این تعداد 500 نفر هنرآموزان فارغ‌التحصیل شهید رجایی و 9 هزار نفر استخدامی جدید نیز در آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند که در مجموع بیش از 27 هزار نفر به بدنه وزارت آموزش و پرورش اضافه می‌شوند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال و سال آینده در هنرستان‌ها کمبود نداریم، تاکید کرد: از سال سوم باید تجهیزات افزایش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش