اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951222244065699

افتتاح دومین مدرسه ویژه اتباع خارجی در شیراز

کد: 13951222244065699

https://goo.gl/EqRROs

، تهران , (اخبار رسمی): با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس دومین مدرسه ویژه دانش آموزان اتباع خارجی در ناحیه 4 شیرازکه با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان ساخته شد، افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح دومین مدرسه ویژه اتباع خارجی در شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  حمید رضا آذری دراین مراسم با بیان این که مشاهده چنین فضایی برای دانش آموزان باهوش و دوست داشتنی کشور همسایه افغانستان مهیا شده  بسیار لذت بخش است ، اظهارکرد: بهترین خدمت به یک انسان تعلیم و تربیت خوب و مناسب است، چراکه تعلیم و تربیت سرنوشت و قضا و قدر انسان ها را تغییر می دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: خانواده و مدرسه دو نهادی هستند که بیشترین تاثیر را در تربیت، اجتماعی شدن و فرهنگ پذیری افراد دارندو با انجام کارکرد مناسب توسط این دو نهاد، جامعه ازشهروندان خوب وبا فرهنگی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: امروز دانش آموزان افغانستان به عنوان میهمان وشهروند ما هستند و هراندازه درآموزش و پرورش آنها هزینه شود بازخورد مستقیم آن درکشور و شهر ما قابل مشاهده است.

آذری تاکیدکرد: بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی، مجهزکردن انسان ها به دانش همراه با مهارت است، چرا که در این صورت افراد می توانند نقش خود را در جامعه ایفا نموده و مسئولیتی را برعهده بگیرند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه" بدون دانش و مهارت امکان آسیب پذیری افراد بسیار بیشتر است"، افزود: در این آموزشگاه با کمک به دانش آموزان اتباع خارجی برای کسب دانش و مهارت، زمینه نقش پذیری آنها را در جامعه فراهم می نماییم .

آذری یادآورشد: آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت، هیچگاه بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی تفاوتی قائل نمی شود و باید هرآنچه از امکانات آموزشی، بهداشتی و ... وجود دارد  به اتباع خارجی نیز ارائه شود.

وی ابرازامیدواری کرد تا در آینده نیز آموزش و پرورش فارس بتواند با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، مدارس دیگری را، به ویژه در شهرستان کوار که پذیرای جمعیت زیادی از مهاجرین اتباع خارجی می باشد احداث نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش